l1
l2


 

Kisajátította a dobogót a Toyota a Német Ralin

Augusztus 24.
Jó úton halad idei ötödik futamgyőzelme felé Ott Tanak, a Toyota versenyzője több mint fél perces előnnyel zárta a német rali szombati versenynapját a csapattársak előtt - a második helyen Kris Meeke, a harmadikon pedig Jari-Matti Latvala érkezik.

Nyolc gyorsasági szakasz keretében a világbajnokság résztvevői a 2019-es ADAC Rallye Deutschland második versenynapját is kipipálhatták este fél kilenc környékén. A pénteki csatákat követően a szombati menetrend sem volt egyszerű, hiszen számos küzdelmet ígérő részen feszült egymásnak a rali krémje, ahol nemcsak a körülményekkel, hanem saját fizikai képességeikkel is szembe kellett nézniük a több mint negyven kilométeres Panzerplatte-n.

A reggeli Freisen gyors például még minimálisabbra csökkentette a különbséget a pénteki két vetélytárs, Ott Tanak és Thierry Neuville között – mindössze másfél másodperc választotta el őket egymástól, melynek következtében a nézők legnagyobb örömére a csata még parázsabbá alakult. Vagyis gondolhattuk naivan, hogy majd szépen megy az adok-kapok a két versenytárs között – a nap második részén az észt Tanak azonban már körvonalazta is teljesítményét, hiszen azonnal felnövelte előnyét hat másodpercre a belgához képest. A különbség a soron következő szakaszok keretében minimálisan tizedeket változott, a nagy durranás azonban az első negyvenegy kilométeres Panzerplatte-n következett be – a Hyundai versenyzője, Thierry Neuville defektet kapott, és kerékcserére kényszerült. Hátrányként egy közel másfél percet begyűjtött, így ha a verseny nem is, de a győzelem biztosan elszállt számára.

"A nap folyamán szinte minden megtörtént velünk. Jól kezdtünk, komoly reményekkel vágtunk neki a gyorsoknak, ám a Panzerplatte defektje keresztül húzta a terveinket. A negyven kilométeres rész második körében is akadtak izgalmak – mintha elvesztettem volna az autó hátsó részét, majd volt egy kis megforgás, hogy ne találjak el semmit sem. A legrosszabb pedig az volt, hogy megnyomtam egy gombot, és egy-két kilométerrel később jöttem rá, hogy amiatt nem működik tökéletesen a váltó. Ez van..." - mondta Neuville.

Hasonló cipőben jár a bajnokesélyes trió harmadik tagja is – Sebastien Ogier a Panzerplatte második körében a tizenegyedik kilométert követően kényszerült a pálya szélére egy kerékcserére. A francia a Citroen-nel másfél perces hátrányt zsebelt be, melynek következtében az abszolút értékelés negyedik helyéről egészen a nyolcadikig zuhant vissza.

A Toyota számára természetesen hatalmas öröm, hogy Ott Tanak mellett, aki egyben igen komoly bajnokesélyese az idei sorozatnak, a másik két Yaris WRC-s versenyző is domináns szerepet tölt be a német eseményen. A nap fordulatai következtében Kris Meeke használta ki legjobban a lehetőségeket, aki kilenc szakasz után harminckét másodpercre toporog Tanak mögött. Jari-Matti Latvala számára pedig még szintén van lehetőség javításra, hiszen brit társától kilenc másodperccel lassabb.

A Toyota triumvirátusa után a Hyundai hármasa következik - negyedikként Dani Sordo a csapat leggyorsabb tagja. A spanyol erős időeredményeket hozott a futam második teljes versenynapján, csupán a Panzerplatte első negyvenes távja okozott neki gondot. A tapadás hiánya miatt nagyon sokat feleslegesen csúszkált, így a nap legrosszabb idejét itt érte el, mely a hetedik pozíciót jelentette. Ötödikként Thierry Neuville érkezik, aki ugyan mindent feladott a defekt után, azért egy picit megemberelte magát, és szépen zárkózik fel az élmezőnyhöz. Tanak-hoz képest egy perc harmincöt másodperc hátránnyal várhatja a vasárnap reggeli rajtot. Andreas Mikkelsen a hatodik helyen fejezte be a katonai terep küzdelmeit, ám a norvég még ha vérszemet is kapna a Neuville mögötti két másodperces lemaradással, Andrea Adamo csapatfőnök biztosan nem fogja hagyni, hogy helyet cseréljenek - a bajnoki esélyek fenntartása végett.

Esapekka Lappi hetedikként fordulhat rá a vasárnapra maradt négy szakaszra. A finn fiú nyilatkozataiban minden világfájdalom benne van, ám valójában érthető csalódottsága, hiszen végképp nem úgy alakulnak az időeredmények, ahogy azt ő szeretné. A C3-assal akadt egy megforgása, egy kemény landolása az aréna rész ugratója után, végül pedig a nem megfelelő tapadás is nehezíti „EP” kilométereit. Kitartása akár pontokat is hozhat, és előrébb is léphet, hiszen Mikkelsen mögött csupán hat másodperccel végzett szombat este.

A WRC2 Pro kategóriájában szereplő versenyzőket sem kímélte a német terep – Kalle Rovanpera a legújabb generációs Skodával vezető pozícióból vágott neki a szombatnak, ám a határon autózás és a bátorság most nem az ő malmára hajtotta a vizet. A finn fiú a pályabejárás során az adott helyet nem jól - utólag belátva - mérte fel, szélesebbre vette az ívet a kelleténél versenytempóban, így pedig a fűben ragadva értékes másodpercektől bukott el. A kategória legjobbja Jan Kopecky lett szombat estére, aki mögött Eric Camilli érkezik a második helyen huszonhat másodperces lemaradással. Rovanpera a harmadik, míg a záró Panzerplatte rész áldozata, Mads Östberg defekt miatt a negyedik helyre sorolódott.

Vasárnapra négy gyorsasági maradt, melyeken kétszer száguldoznak át a versenyben résztvevő párosok. A napot Grafschaft huszonnyolc kilométeres távja indítja be, majd Dhrontal következik, melynek a második körében a powerstage pontokat is eldönthetik az élmezőny főszereplői.

A 2019-es ADAC Rallye Deutschland szombati eredménye:
1. Tanak Ott/Jarveoja M. - Toyota Yaris WRC 2:27:21.9          
2. Meeke Kris/Marshall S. - Toyota Yaris WRC +32.4
3. Latvala J./Anttila Miikka - Toyota Yaris WRC +41.8
4. Sordo Dani/Del Barrio C. - Hyundai i20 Coupe WRC +1:10.8
5. Neuville T./Gilsoul Nicolas - Hyundai i20 Coupe WRC +1:35.2
6. Mikkelsen A./Jaeger Anders - Hyundai i20 Coupe WRC +1:37.3
7. Lappi Esapekka/Ferm Janne - Citroen C3 WRC +1:43.1
8. Ogier S./Ingrassia J. - Citroen C3 WRC +2:09.7
9. Greensmith Gus/Edmondson E. - Ford Fiesta WRC +6:02.6
10. Katsuta T./Barritt Daniel - Toyota Yaris WRC +6:57.4
11. Kopecky Jan/Dresler Pavel - Skoda Fabia R5 Evo +9:21.8

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33