l1
l2


 

Tarolt a Toyota Németországban

Augusztus 25.
Hármas Toyota győzelem született a világbajnokság német állomásán. Ott Tanak magabiztos előnnyel foglalta el a dobogó legfelső fokát, míg Kris Meeke a második, Jari-Matti Latvala pedig az abszolút értékelés harmadik helyén ünnepelhetett.

A világbajnokság német futamának szombati történéseit követően felcserélődtek a pozíciók, ahol a történések nem kímélték a bajnoki címre esélyes versenyzőpárosokat sem. Közülük a legtöbb szerencsével Ott Tanak büszkélkedhetett, hiszen őt elkerülte a defekt, ám Thierry Neuville és Sebastien Ogier is bő egy perces hátrányt zsebelt be a negyvenegy kilométeres Panzerplatte gyorson letudott kerékcsere miatt.

Az események sora azonban még nem ért véget, ugyanis vasárnap négy szakasz keretében folytatódhattak a záróküzdelmek, melynek befejezéseként egy izgalmas ígérkező Powerstage következhetett.

A Toyota Gazoo Racing észt versenyzője a Grafschaft és Dhrontal szakaszokon közel sem tudta hozni a legsikeresebb időeredményt, melyben egy pici biztonságot is érezhettünk. A powerstage keretében nem titkolt célja volt még pár pont begyűjtése, azonban végül a nyolcadik idővel zárhatta a bajnokság augusztusi állomását. Az autó főként a záró két részen nem volt 100%-os – a Yaris első fékje közül csak egy fogott, így inkább a biztos célba érkezés lebegett Tanak szeme előtt, mint a kockáztatás pár pont érdekében.

A dobogó középső foka Kris Meeke számára jutott ki, aki tizenkilenc részt letudva húsz másodperces hátrányt könyvelhetett el csapattársával szemben. A brit számára a reggeli legelső Grafschaft huszonnyolc kilométer volt sikeres, ugyanis ott egy harmadik idővel gurult át a célvonalon. A második helyért járó tizennyolc pont mellé Meeke egy két pontot is összekapart azért a powerstage-n hozott negyedik idővel.

Jari-Matti Latvala számára úgy tűnik, hasznos volt a nyári szünet, hiszen a finn dobogó után a németeknél újból a legjobb háromban ünnepelhetett. A nap legsikeresebb futását Dhrontal első körében érte el, ahol nem talált legyőzőre a közel tizenkét kilométeres részen.

A Hyundai Motorsport részéről Dani Sordo volt a legügyesebb, azonban egy "büntetés miatt a cél előtt helyet cserélt a világbajnoki címre hajtó csapattársával, Thierry Neuville-lel , aki a futam elejétől ott loholt Tanak nyakán, ám a szombati defekt minden tervet keresztülhúzott. A belga menthette a menthetőt, és az utolsó szakasz plusz öt pontját megszerezte a legjobb idővel.

A WRC2 Pro kategória annak a Jan Kopecky-nek sikerült a legjobban, aki az elmúlt heti Barum után ismét egy győzelmet ünnepelhetett meg. A második helyen Eric Camilli, a harmadikon pedig Kalle Rovanpera ért célba.

A szezon abszolút értékelésében az aszfaltos siker után Ott Tanak picit elhúzott, ám még mindig nem dőlt el, ki lesz 2019 legjobbja – az észt tíz verseny után 205 ponttal áll az élen, a második helyen 172 ponttal Thierry Neuville, míg a címvédő, Sebastien Ogier 165 ponttal a harmadik helyen toporog. A gyártói bajnokság azonban még szorosabb lett, ugyanis a hármas győzelemnek köszönhetően a Toyota 281 ponttal büszkélkedhet, előtte pedig csupán nyolc ponttal vezeti e kategóriát a Hyundai.

A 2019-es ADAC Rallye Deutshland végeredménye:
1. Tanak Ott/Jarveoja M. - Toyota Yaris WRC 3:15:29.8          
2. Meeke Kris/Marshall S. - Toyota Yaris WRC +20.8
3. Latvala J./Anttila Miikka - Toyota Yaris WRC +36.0
4. Neuville T./Gilsoul Nicolas - Hyundai i20 Coupe WRC +58.5
5. Sordo Dani/Del Barrio C. - Hyundai i20 Coupe WRC +1:16.6
6. Lappi Esapekka/Ferm Janne - Citroen C3 WRC +1:42.2
7. Mikkelsen A./Jaeger Anders - Hyundai i20 Coupe WRC +1:46.2
8. Ogier S./Ingrassia J. - Citroen C3 WRC +1:56.3
9. Greensmith Gus/Edmondson E. - Ford Fiesta WRC +6:22.2
10. Katsuta T./Barritt Daniel - Toyota Yaris WRC RC1 +8:19.2

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33