|
Augusztus 25. A világbajnokság német futamának szombati történéseit követően felcserélődtek a pozíciók, ahol a történések nem kímélték a bajnoki címre esélyes versenyzőpárosokat sem. Közülük a legtöbb szerencsével Ott Tanak büszkélkedhetett, hiszen őt elkerülte a defekt, ám Thierry Neuville és Sebastien Ogier is bő egy perces hátrányt zsebelt be a negyvenegy kilométeres Panzerplatte gyorson letudott kerékcsere miatt. Az események sora azonban még nem ért véget, ugyanis vasárnap négy szakasz keretében folytatódhattak a záróküzdelmek, melynek befejezéseként egy izgalmas ígérkező Powerstage következhetett. A Toyota Gazoo Racing észt versenyzője a Grafschaft és Dhrontal szakaszokon közel sem tudta hozni a legsikeresebb időeredményt, melyben egy pici biztonságot is érezhettünk. A powerstage keretében nem titkolt célja volt még pár pont begyűjtése, azonban végül a nyolcadik idővel zárhatta a bajnokság augusztusi állomását. Az autó főként a záró két részen nem volt 100%-os – a Yaris első fékje közül csak egy fogott, így inkább a biztos célba érkezés lebegett Tanak szeme előtt, mint a kockáztatás pár pont érdekében. A dobogó középső foka Kris Meeke számára jutott ki, aki tizenkilenc részt letudva húsz másodperces hátrányt könyvelhetett el csapattársával szemben. A brit számára a reggeli legelső Grafschaft huszonnyolc kilométer volt sikeres, ugyanis ott egy harmadik idővel gurult át a célvonalon. A második helyért járó tizennyolc pont mellé Meeke egy két pontot is összekapart azért a powerstage-n hozott negyedik idővel. Jari-Matti Latvala számára úgy tűnik, hasznos volt a nyári szünet, hiszen a finn dobogó után a németeknél újból a legjobb háromban ünnepelhetett. A nap legsikeresebb futását Dhrontal első körében érte el, ahol nem talált legyőzőre a közel tizenkét kilométeres részen. A Hyundai Motorsport részéről Dani Sordo volt a legügyesebb, azonban egy "büntetés miatt a cél előtt helyet cserélt a világbajnoki címre hajtó csapattársával, Thierry Neuville-lel , aki a futam elejétől ott loholt Tanak nyakán, ám a szombati defekt minden tervet keresztülhúzott. A belga menthette a menthetőt, és az utolsó szakasz plusz öt pontját megszerezte a legjobb idővel. A WRC2 Pro kategória annak a Jan Kopecky-nek sikerült a legjobban, aki az elmúlt heti Barum után ismét egy győzelmet ünnepelhetett meg. A második helyen Eric Camilli, a harmadikon pedig Kalle Rovanpera ért célba. A szezon abszolút értékelésében az aszfaltos siker után Ott Tanak picit elhúzott, ám még mindig nem dőlt el, ki lesz 2019 legjobbja – az észt tíz verseny után 205 ponttal áll az élen, a második helyen 172 ponttal Thierry Neuville, míg a címvédő, Sebastien Ogier 165 ponttal a harmadik helyen toporog. A gyártói bajnokság azonban még szorosabb lett, ugyanis a hármas győzelemnek köszönhetően a Toyota 281 ponttal büszkélkedhet, előtte pedig csupán nyolc ponttal vezeti e kategóriát a Hyundai. A 2019-es ADAC Rallye Deutshland végeredménye: Lara |
33 |