|
Szeptember 9. Készen áll a világbajnokság tizenegyedik állomására a Hyundai Motorsport csapata. A versenyzői felállás az alapján született meg, hogy mely trió képes lehet begyűjteni azokat az értékes pontokat, melyekkel a konstruktőri táblán nagyobb előnyre tehet szert a márka a legnagyobb vetélytárssal szemben. A Hyundai i20 Coupe WRC első körben a csapat központjának otthont adó német terepen szeretett volna emlékezeteset alkotni, ám pénteken a sebességváltó problémája akadályozta meg a versenyképes tempó elérését, szombaton pedig a defektek húzták keresztbe a számításaikat. A nehézkes német hétvége mindezek ellenére egészen jól lezajlott, a gyártói rangsorban nyolc ponttal megtartotta vezető pozícióját az egyesület. A 2019-es Rally Turkey keretében a mezőny visszatér a kavicshoz egy olyan eseményen, ahol a környezeti hőmérséklet és az igényes szakaszviszonyok nagy stresszt jelentenek az autókra és azok motorjaira egyaránt. Számos útvonal halad a Török Riviéra festői partvidékén, de a szépség mellett nem szabad megfeledkezni a kockázatokról: a sziklás utak komoly koncentrációt igényelnek, a sebességet pedig az egészen precíz módon kell megválasztani - nem feltétlen a leggyorsabban közeledő páros lehet a futam győztese. Törökország a Hyundai különleges helyszíne, az i20 utcai változatának otthona, amelyet a Hyundai Assan Izmit gyárban gyártanak Isztambul közelében. A létesítmény évi maximális kapacitása 245 000 egység, az i10 és i20 modellek gyártásával együttesen. A Hyundai Motorsport változatlan, a német futamhoz hasonló háromszemélyes felállással vág neki a török terepnek. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland mellé Dani Sordo/Carlos del Barrio csatlakozik, mely spanyol duó a szardíniai murván legyőzhetetlenek voltak. A triónak lehetősége volt kipróbálni a Hyundai i20 Coupe WRC-t kavicson Törökország előtt, mivel a csapat erőteljes, megbízható és sikeres csapatteljesítményt vár a hétvégétől. Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Elhatároztuk, hogy versenyképesek és megbízhatóak leszünk a hétvégén. Ha a szezonnak csak négy fordulója van hátra, nem engedhetjük meg magunknak, hogy kihagyjuk a jó eredményeket. Mindhárom párosunk jól teljesített ebben az évben a kavicsos eseményeken, és Törökországban a szezon negyedik győzelmére fogunk pályázni. Nincs helye kisebb hibáknak sem ezúttal." Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 Coupe WRC) Neuville: "A Török rali egy igen kemény verseny. Tavaly láttuk, hogy sok autó idő előtt visszavonult, beleértve magunkat is, miközben megfordultunk az első helyen - de ebben az évben nem szabad lejjebb adnunk a győzelemnél. Autónk nagyon erős volt az ilyen típusú utakon a múltban, így kíváncsian várjuk a folytatást. Tudjuk, hogy lendületet és lépést kell tartanunk a kezdetektől, de bízunk benne, hogy az élmezőny elején küzdhetünk majd a dobogó legfelső fokáért." Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (#89 Hyundai i20 Coupe WRC) Mikkelsen: „"Törökország egyike azoknak az eseményeknek, ahol meg kell találni a sebesség és a következetesség egyensúlyát, miközben nem szenved komolyabb kárt az autód. A szakaszok első köre is nagyon durva, de a második nekifutás még keményebb volt tavaly. Nagyon könnyű túl keményen nyomni, eltalálni néhány sziklát és megsemmisíteni az autót vagy a gumiabroncsokat. Ez egy kicsit egy túlélési csatais, de ha itt nyerni akarsz, akkor gyorsan és egyben következetesen kell haladnod." Dani Sordo/Carlos del Barrio (#6 Hyundai i20 Coupe WRC) Sordo: "Ez az esemény tavaly mindenki számára új volt. Mi ugyan nem teljesítettük versenykörülmények között a szakaszokat, de a pályabejáráson részt vettünk, így nagyjából képben vagyunk a durva körülményekkel. Tavaly például nem voltam ott Szardínián, idén rajthoz álltam, és a célban győzelemmel ünnepeltem, így meglátjuk, mit hoz a török hétvége. Szeretjük a nehéz körülményeket, ahol már az autó is bizonyított. Törökországban a rajtpozícióval egy kis előnyünk van, és bízom benne, hogy egy sikeres hétvégét tudhatunk le." Lara |
33 |