l1
l2


 

Elektromos raliautót épített az Opel

Szeptember 10.
Újabb mérföldkőköz érkezett az elektromos autók fejezete – az Opel nem csak kigondolta, hanem meg is tervezte első Corsáját, mely a rallysport számára az első igazi versenyautót szállítja a megújuló energia felhasználásával. A németek ráadásul hamarosan külön sorozatot is indítanak legújabb fegyverüknek.

Az Opel a világ első autógyártója, amely akkumulátoros elektromos járművet kínál a ralisport iránt érdeklődő ügyfelek számára. Az elektromos versenyautó egyébként az Opel Corsa-e-n alapul. Az ADAC Opel e-Rally Kupa résztvevői kezdetben a német rali bajnokság fordulóin tűnnek fel, mely mellett természetesen más rendezvényekkel is szeretnék gyarapítani a szereplések sorát az idő előrehaladtával. A sorozat várhatóan 2020 nyarán kezdődik el, és nem titkolt célja a kezdeményezésnek, hogy 2021-ig legalább tíz selejtező fordulót letudjanak a résztvevők. A versenyváltozat ára "jelentősen" kevesebb, mint 50 000 euró, a közúti változatnak egyébként még így is a duplája körülbelül.

Az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller azt mondta: "A Corsa-e mindenki számára használható elektromos kisautó - teljes mértékben alkalmazható mindennapi használatra és feltétlenül megfizethető tulajdonságokkal, amelyek ugyanúgy érvényes a ralis változatra is. Az új Corsa szórakoztató vezetést kínál és különösen dinamikus tempót élhetünk át benne."

Hermann Tomczyk, az ADAC Sport elnöke hozzátette: "Az ADAC Opel e-Rally Kupával először hozunk elektromos hajtást e sportágba, és különösen a fiatal versenyzőket szeretnénk megcélozni ezzel a kezdeményezéssel. Az innovatív koncepció és a Groupe PSA-val való együttműködés új lehetőségeket nyit meg számunkra, különös tekintettel a fiatal versenyzők támogatására."

Az Opel Corsa-e Rally jellemzői
Elektromos motor: szinkron
Teljesítmény: 100 kW (136 LE)
Nyomaték: 260 Nm
Akkumulátor: Lítium-ion, 50 kWh
Átvitel: elsőkerékhajtás, Torsen differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson Rally felfüggesztés
Kerekek: 7 x 17; ET20
Kormányzás: Elektromos szervokormány
Fékek: 4 dugattyús féknyereg, belső szellőzésű 232x28 mm-es első tárcsák, 264x12 mm-es hátsó tárcsák, Hátul állítható hidraulikus féknyomás
Karosszéria: Fehér, könnyített kivitel, beépített bukócső, aljzatvédelem a motorhoz és a sebességváltóhoz, elektromos tűzoltó készülék, száraz akkumulátor (a motortérben alapkivitelben), a motorháztető és a csomagtérajtó gyorskioldó rögzítései
Méretek: Hossz: 4060 mm
Szélesség: 1770 mm
Magasság: 1440 mm
Tengelytáv: 2540 mm

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33