|
Szeptember 15. Nem a megszokott küzdelmek és terepviszonyok közepette tudhatták le a világbajnokság értékes bajnoki pontjaiért való csatározást a sorozat főszereplői. Egy fordulatokkal és változatos helykiosztásokkal letudott pénteki versenynapot követően a szombati napra letisztázódott a Citroen magabiztossága, mely márka Sebastien Ogier és Esapekka Lappi jóvoltából kétszeresen uralta az abszolút értékelést. A vasárnappal az igazán kemény és kihívásokkal teli murvás gyorsaságik négy szakaszát azért még le kellett tudniuk a srácoknak a biztos pontok reményében. Sebastien Ogier a szombat nap végén vette át a 2019-es Rally Turkey vezetését csapattársától, Esapekka Lappi-tól, miután a finn egy hajtűkanyarban hibát követett el. A francia versenyző, aki egyben a sorozat bajnoki címvédője is, a vasárnapra fennmaradt négy gyorsaságin a gumiabroncsok és az időkülönbségek helyes beosztására törekedett, melyet jobban nem is hozhatott volna össze – ugyan szakaszidők tekintetében két ötödik és egy negyedik helyet zsebelt be Ogier, az utolsó részen hozott harmadik pozíció pedig a legjobban jött számára. Nemcsak az abszolút első helyet biztosította ezzel be, hanem a plusz pontokért folytatott harcok közepette még hármat is hozzátett. A francia ezzel a hétvégi török eredménnyel egy helyet javítva már a második helyen toporog, és 17 pontos hátrányával továbbra is nyitott marad a bajnokság az évad három meghatározó versenyzője számára. Ha már Ott Tanak, akkor érdemes kitérni az észt vasárnapi szuperralizására - a Toyota Gazoo Racing színeiben rajthoz álló versenyző pénteki napját egy defekt húzta keresztbe, majd szombaton az elektronika makacsolta meg magát. A zárónapon való rajthoz állást nem szerette volna elhalasztani a csapat bajnokesélyes párosa, ugyanis a Powerstage öt pontja a sikertelen hétvégi kilométerek ellenére is nagyon jól jöhet. A terv sikerült – Ott Tanak és navigátora, Martin Jarveoja a 7 kilométeres Marmaris Powerstage leggyorsabbja lett, így az öt pont azonnal hozzáíródott az abszolút értékelés élén álló versenyző eddigi pontszámához. Az észt duó egy rizikós döntést hoztak a csapat engedélyével - a zárónapon mindent egy lapra tettek fel, és a súlymegtakarítás érdekében nem vittek magukkal még pótkereket sem, bízva abban, hogy a négy szakasz alatt a defekt elkerüli a Yaris WRC-t. Az elgondolás egyébként bejött - a nap első és utolsó gyorsaságiján a legjobb időeredménnyel gurultak le a szakaszról. A dobogó legalsó fokát elfoglaló Andreas Mikkelsen egy igazán konzisztens teljesítménnyel fejezte be az idei év török küzdelmeit. A Hyundai norvég versenyzője a kilencedik részen ragadta magához a harmadik helyet, és ezt egészen példátlan módon, határozottan meg is tartotta az utolsó méterekig, mellyel 15 pontra tehetett szert. A plusz pont ezúttal elkerülte a Mikkelsen-Jaeger párost, ugyanis zárásként csupán a hetedik idővel gurultak le a páratlan atmoszférát jelentő Marmaris szakaszról. A két Citroen és egy Hyundai dominanciája után negyedikként Teemu Suninen védte meg a Ford becsületét. A fiatal finn bízott a török terepben – a rajt pillanatában minimum a tavalyi eredményt szerette volna hozni, ami szintén egy dobogóközeli negyedik pozíció volt, így lényegében lemásolta a 2018-as év török futamának végeredményét. A WRC2 Pro kategóriájában a Ford Fiesta R5-össel Gus Greensmith közel fél perccel megelőzte a második helyen az új generációs Skoda Fabia R5-össel érkező Jan Kopecky-t. A cseh márka számára a WRC2-es győztes is kedvére volt, ugyanis Kajetan Kajetanowicz több mint másfél perccel bizonyult leggyorsabbnak kategóriájában. Az autó- és gumigyilkos Török Rally után nem sok pihenés jut a versenyzőknek, ugyanis a szezon nagy hajrára kezdődik meg a nyitott bajnoki címért való küzdelemnek köszönhetően. 2019. október 3-án ismét murvás terepen eshetnek egymásnak a sorozat résztvevői, ugyanis a walesi erdők nyújtotta őszi körülmények között dönthetik el a bajnoki pontok sorsát. A 2019-es Rally Turkey végeredménye: A bajnokság állása tizenegy futamot követően: Lara |
33 |