l1
l2


 

Al-Attiyah nyerte a Ciprus Rallyt, Ingram növelte előnyét az EB-n

Szeptember 29.
Pályafutása hatodik ciprusi győzelmét szerezte Nasser Al-Attiyah, a katari versenyző két és fél percet adott a második helyen célba érkező Galatariotis-nak, míg a dobogó legalsó fokát Chris Ingram szerezte meg, aki tovább növelte előnyét a ponttáblázat élén.

A ciprusi kilométerek keretében szeptember záró hétvégéjén a sorozat utolsó előtti állomásához érkezett. A magyar földön megrendezésre kerülő szezonzáró futam előszeleként igazán parázs küzdelmek szemtanúi lehettünk a sziget eseményén, melynek alakulásának jóvoltából a bajnokság még nem zárult le, a végső megmérettetés a nyíregyházi, zempléni szakaszokra maradhat.

A murvás ciprusi terep tizenkét gyorsasági szakaszt jelentett a párosoknak, ahol szinte mindenki számára akadtak nehézségek és küzdelmek – akár egymással, akár a tereppel, vagy éppen műszaki problémákkal. Egyedül talán Nasser Al-Attiyah mondhatja el magáról, hogy közel hibátlan versenyzéssel fejezte be az Európa Bajnokság szeptember végi küzdelmeit. A katari versenyző egy Volkswagen Polo GTI R5-össel és Matthieu Baumel társaságában állt oda a rajtvonalhoz. A versenynapok egészen páratlanul teltek el a kettős számára - mindösszesen két szakaszon nem tudták megautózni a leggyorsabb időeredményt.

"Elmondhatatlanul boldog vagyok, hiszen egy olyan versenyen vagyunk túl, melyet nagyon szeretek, és a kihívásokkal teli körülmények ellenére dráma nélkül lehetünk itt a célban.” - lelkendezett a katari versenyző a célba érkezve. "Örülök, hogy ilyen kiváló versenyzők társaságát élvezhettem, és mindazok ellenére nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy már hatodszor sikerült megszereznem a futamgyőzelmet Cipruson."

A dobogó középső fokára az a Simos Galatariotis érkezett, aki a tavaly futam győzteseként tért vissza a 2019-es felvonásra. A hazai színeket képviselő versenyző egyébként a cseh márkával, egy Skoda Fabia R5-össel tudta le a murvás terepet, és a versenyhétvége alatt csupán a nicosiai szuperspeciálon sikerült egy gyengébb, egészen pontosan a tizenkettedik időt autóznia - a gumiválasztás nem volt éppen a megfelelő, ám a szombati napon befoglalt harmadik pozíció még ezt követően sem került veszélybe. Az abszolút második helyre a vasárnapi negyedik gyorsot követően kapaszkodott fel - ekkor történt ugyanis, hogy a sorozat címvédője, és egyben idei egyik esélyese, Alexej Lukjanuk motorgondok miatt kénytelen volt idő előtt feladni a küzdelmeket, és búcsút mondani az egyébként értékes bajnoki pontoknak. Az orosz versenyző kinullázta ezzel a ciprusi eseményt, ám matematikailag még van esélye a szezonzáró Magyar Ralin.

Az összetett harmadik leggyorsabb az a Chris Ingram lett, aki a dobogó legalsó fokáért járó pontokkal növelhette egy pontos előnyét az orosz vetélytárssal szemben. A brit színeket képviselő versenyző számára nem feltétlen volt tökéletes a hétvége, időeredményei is igen vegyesen alakultak, ám a végeredmény mindezekért kárpótolja őt. "Hihetetlen nehéz hétvégét teljesítettünk." - mondta Ingram. "A stratégiánk az volt, hogy egyenletes teljesítményt hozzunk a hétvége folyamán, és ezt nagyjából meg is tudtuk valósítani. A Michelin igazán jó gumikat adott nekünk, hálás köszönet nekik, és az egész csapatnak a hétvégéért."

A negyedik pozíció Mikko Hirvonen számára volt elérhető. A finn versenyző egy Ford Fiesta R5-össel vágott neki Ciprusnak, mely során ugyan szakaszgyőzelmet nem sikerült elcsípnie, az esemény utolsó két záró szakaszán a második idővel ért be a célba. A világbajnokságon korábbi évek során domináló versenyző összességében egy élvezetes versenyt hagyott maga mögött, és a dobogóközeli pozíció csak hab volt a tortán számára.

Magyar vonatkozásban Herczig Norbert és Ferencz Ramón végzett a legelőkelőbb pozícióban - a tavalyi felvonás során dobogón ünneplő páros az idei ciprusi kilométerek keretében már egy fokkal nehezebb kihívásokkal találta szembe magát. A Volkswagen Polo Gti R5-öst uraló páros szombaton egy lassú defektet kapott be, míg vasárnap az összkerékmeghajtás hiányával küzdöttek meg. A törött féltengely problémáját a szervizcsapat kiválóan megoldotta, így a futam végéhez közeledve sikeresebb időket autózott a MOL Racing Team kettőse. Az abszolút értékelés tizedik pozíciója került végül a nevük mellé, és a powerstage negyedik ideje is igazán motiváló lehet számukra a soron következő futamon, ahol a hazai támogatást és előnyöket élvezhetik majd ki novemberben.

A 2019-es Ciprus Rally végeredménye:
1. Al-Attiyah N./Baumel Matthieu - Volkswagen Polo Gti R5 3:02:51.3
2. Galatariotis S./Ioannou Antonis - Skoda Fabia R5 +2:37.5
3. Ingram Chris/Whittock Ross - Skoda Fabia R5 +3:50.9
4. Hirvonen Mikko/Ottman Jarno - Ford Fiesta R5 +4:34.0
5. Habaj Lukasz/Dymurski Daniel - Skoda Fabia R5 +5:43.4
6. Mayr-Melnhof N./Welsersheimb P. - Ford Fiesta R5 +6:03.0
7. Von Thurn und Taxis A./Ettel Bernhard - Skoda Fabia R5 +7:01.5
8. Fernández E./Coronado Axel - Skoda Fabia R5 Evo +8:07.7
9. Al-Kuwari A./Clarke Marshall - Skoda Fabia R5 +8:50.8
10. Herczig Norbert/Ferencz Ramón - Volkswagen Polo Gti R5 +9:26.3
11. Nobre Paulo/Morales Gabriel - Skoda Fabia R5 +11:21.5
12. Érdi T./Kovács S. - Skoda Fabia R5 +12:40.6

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33