|
Szeptember 30. Egyre izgalmasabb pillanatokat élhetünk át a rali világbajnokság jóvoltából, ugyanis a sorozatból még három futam maradt hátra, és három bajnokesélyes páros küzd meg egymással a fennmaradó kilométerek keretében. Ott Tanak vezet a versenyzők tábláján, és a hétvégén egy olyan futamon van alkalma gyarapítani a pontjait, amelyen korábban már erőteljesen fellépett. Jari-Matti Latvala tizennyolcadik alkalommal áll oda a brit rajthoz, és e páratlan számú szereplés során két győzelmet zsebelt be a finn versenyző. A csapat számára azonban plusz meglepetést hozhat az a Kris Meeke és Seb Marshall, akik a hazai pálya előnyeit és a szurkolók szeretetét élvezve ülhetnek bele a Yaris WRC-be október 3-6. között. A Rali Világbajnokság klasszikus rendezvénye, a Rally GB elsősorban murvás utakon zajlik le a walesi erdőkben, amelyek száraz időben gyors sebességet jelent. Az őszi időjárással azonban viszonylag nagy az esély esőre és ködre, mellyel inkább a saras és csúszós utak határozzák meg a versenyhétvégét, gyakran változtatva a gumik tapadásának a szintjét. A 2019-es eseménynek új otthona van egy walesi északi partvidéki városban, Llandudno-ban. Csütörtökön Liverpool városában új kiindulási helyszínnel kezdődnek meg az izgalmak, és az azt követő első szakasz is kuriózuma lesz a menetrendnek az Oulton Park versenypályával, amely utoljára 1993-ban látta vendégül a rali krémjét. Összesen kilenc szakasz van péntekre betervezve, amelyek közül az utolsó sötétben kerül teljesítésre. A szombati menetrend során Wales középső részét veszik birtokba a résztvevők, mely napon három szakasz juthat szóhoz – az erdei részek a délután folyamán még egyszer ismétlésre kerülnek. A köztes szünet nem egy déli szervizparkos kitérőt jelent majd, csupán egy gumis zóna keretében szusszanhatnak a párosok. Az este során még egy rövidke, két és fél kilométeres aszfaltos rész azért akad a párosoknak a Colwyn Bay távjával. Vasárnap öt gyors zárja az idei walesi küzdelmeket – Alwen, Brenig és Great Orme az első körben megadja a nagy hajrá élményét, míg zárásképpen második nekifutásra az első két gyors ismétlődik, melyek közül Brenig 6,43-es részén dőlhetnek el a Powerstage plusz pontjai. Tommi Makinen, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke: "A törökországi futam nehéz volt, de a szezon utolsó három eseményére bizakodva tekintünk, és reméljük, hogy mindannyian jól tudunk teljesíteni. Első évünkben a brit verseny nem volt igazán eredményes a Toyota számára, de sokat tanultunk belőle, végeztünk néhány változtatást, és tavaly sikerült erős oldalunkat megmutatni. Az utak gyorsak és viszonylag simák, mely jellemzőket kedveljük. A csúszós útviszonyok mindig megnehezíthetik a dolgokat, de szerintem mindhárom párosunk élvezi ezt a fajta kihívást, és jó érzésük van az esemény előtt." Ott Tanak (Toyota Yaris WRC #8): "A brit futamon való szereplés különleges élmény. Ez egy olyan verseny, amit szeretek, mivel az utak gyorsak és ritmusosak, de a körülmények megnehezítik, főleg azért, mert a tapadási szintek folyamatosan változnak minden kanyarban. Minden ralin fontos a bizalom az autó iránt, de ilyen körülmények között valóban segíthet nagy változást elérni. A bajnokság nagyon izgalmasan alakul, most azonban három olyan futam következik, melyeken gyorsak tudtunk lenni a múltban, így a legjobbakban bízom." Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10): "A Rally GB különleges számomra, melyet mindig is élveztem. A fő kihívás természetesen az időjárás: az évek során versenyeztem szinte minden körülmény között, hóban, jégben, szörnyű szélben és esőben! Ha esik, akkor talán jobb versenyezni, jobb tapadást eredményezhet a víz, de kiszáradásakor nagyon csúszós lehet az út. Alig várom, hogy ott folytassam, ahol abbahagytam Finnországban és Németországban, amikor jó vezetési ritmusom volt. Remélhetőleg újabb jó eredményeket érhetünk el, hogy segítsük a csapatot a bajnokságban." Kris Meeke (Toyota Yaris WRC #5): "Wales egy olyan futam, ahol szinte otthon érzem magam. Az első versenyemet is az erdőkben tudtam le, az utóbbi években pedig a legjobbak között térhetek vissza a legendás eseményre. Számomra valójában ez mondja el, miért szeretem a ralit - kedvelek sárban és esőben autózni. Október elején az időjárás minden bizonnyal még esősebb lehet, de általában kevésbé szélsőséges, mint mondjuk egy novemberi futam esetében. Tudjuk, hogy a Yaris WRC nagyon jól működik ilyen körülmények között, még akkor is, ha nagyon csúszós kanyarok várnak ránk. Optimista vagyok, hiszen gyors autóval érkezünk a rajthoz, jó eredményre számítok." Lara |
33 |