l1
l2


 

Bodolai: A hatos bűvöletében a Mecsekben

Október 16.
Megismételte tizenkét hónappal ezelőtti pécsi eredményét Bodolai László. Az erdei szakaszok nyújtotta izgalmakat magabiztosan uralva a 2019-es Mecsek Rallye hatodik helyén ünnepelhetett, mely pozíciót a már jól ismert Ford Fiesta R5 és egy új navigátor társaságában élhetett át október második hétvégéjén.

Az 53. Új Ház Centrum Léta-Ker Mecsek Rallye keretében az Országos Rallye Bajnokság immáron hatodik és egyben utolsó előtti futamához érkezett október második hétvégéjén. A bajnoki pontok értékei egyre nagyobb megbecsülésnek örvendenek, és a bizonyítási vágy még erősebben él a versenyzőkben a szezon végéhez közeledve. E nagy nyomást próbálta figyelmen kívül hagyni az a Bodolai László, aki reményekkel telve és egy jó versenyzésben bízva érkezett meg az október 10-ei, csütörtöki gépátvételekre a már ismert Ford Fiesta R5-ös társaságában. Apró változás egyébként történt a csapatban, ugyanis jobbján az a Szegedi Máté foglalt helyet, aki első ízben diktálhatta a kanyarokat e kék oválban a mecseki gyorsasági szakaszokon.

A bemelegítő körökre csütörtökön este került sor, mely órákban a pécsi plaza parkolójában gyűltek össze a futam főszereplői. Az egy kilométeres részen Laciék azonnal meg is futották a hatodik időeredményt, mely úgy tűnik, az egész hétvége alatt iránymutató volt a számukra. Mivel a kezdő méterek nem voltak befolyással a pénteki versenynapra, emiatt az első gyorsasági szakaszon tiszta lappal kezdhetett a Ford Hungary Rally Team versenyzője és fiatal navigátora a Ford Fiesta R5-össel. Az ősz beköszöntével az erdők között megbúvó aszfalt sok esetben megtréfálhatja a tempósan közlekedő párosokat, és pontosan emiatt volt szükséges picit óvatosabbra venni a napindító Trefort pusztát – a Ford ugyan sokat csúszkált, és több alkalommal is gyors döntésekre volt a szükség, így a nyolcadik idő ennek fényében nem is számított rossz eredménynek. A pénteki kilométerek során a második szakasz defektje ugyan egy perces hátrányt jelentett, a cél utáni kerékcserét követően azonban újabb lendületre kapott a páros – a nap folyamán a legsikeresebben az Árpádtető és Remeterét közötti útszakasz sikerült, mely során az első nekifutásra a legjobb ötben találhatta magát a duó. Az abszolút értékelésben már ez is lendített az időeredményen - az esti órákra, napzárásként az összetettbeli hetedik pozícióból várhatták a srácok a szombat reggeli folytatást további hat gyorsasági keretében.

A 2019-es Mecsek Rallye második versenynapja tizenegy óra után nem sokkal vette kezdetét, ahol azonnal egy hatodik pozíciót futottak meg a fiúk Golgota és Hetvehely között. A sorsdöntő pillanat azonban az ezt követő Gorica-Szágy részen történt meg – a legjobb öt között célba érve az abszolút értékelésben felléptek a hatodik pozícióba, majd ezt követően határozottan meg is tartotta eredményét a Bodolai – Szegedi kettős egészen a célig, sőt, a futam végéhez közeledve kétszer is negyedik időeredménnyel biztosították sikerüket a legjobb hatban. A hétvége kilométereit átértékelve megelégedettségére és egyben végeredményként a 2019-es Mecsek Rallye hatodik helyét foglalhatta el a Ford Fiesta R5-öst látványosan terelgető Borsod megyei duó.

Bodolai László: "Mivel a bajnoki pontok sajnos az idei szezonban nem úgy alakultak, ahogy azt szerettem volna, emiatt a pécsi versenyre nagyobb teher nélkül érkeztem. Egészen pontosan voltak terveim a hétvégi kilométerekkel, a legjobb ötben jól éreztem volna magam, ám mindenekelőtt a nyíregyházi Európa bajnoki futamra szerettem volna versenykörülmények között felkészülni.

A jobb oldalamon ezúttal Szegedi Máté foglalt helyet, akivel első közös együttműködésünket tudhattuk le a Mecsek Rallye keretében. A pénteki késő délelőtti szakaszokon még barátkoztunk, ám ezt követően már tudtuk, mit kell pontosítanunk egymás között, hogy közel tökéletes legyen az összhang, erre pedig nagyon jó bizonyíték az időeredmény, mely szinte folyamatosan javuló tendenciát mutatott. A verseny végére két alkalommal is negyedikként teljesítettük a gyorsaságikat.

Célom ugyan a legjobb ötben való szereplés volt, de úgy érzem, az elmúlt hétvégi kilométerekkel komoly előrelépést tettem, és a lehető legjobb módon tudtam felkészülni a novemberi eseményre, mely a magyar és az európai mezőny számára az utolsó felvonást fogja jelenteni az idei évben."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csőrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigran, HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33