l1
l2


 

Nyerni megy Spanyolországba a Citroen

Október 20.
Nagy küzdelmekre készül a Citroen Racing a szezon egyetlen vegyes talajú versenyén. Sebastien Ogier és Esapekka Lappi egyelten célja a győzelem megszerzése lesz, amivel életben tarthatnánk a reményt a bajnoki címre.

A Rali Világbajnokság egyik legfontosabb kihívására kerül sor október 24-27. között Spanyolországban. A sorozat utolsó előtti állomása megköveteli, hogy a versenyzőpárosok magabiztosan váltsanak át murváról aszfaltra. Fontos pontja a hétvégének a pénteki szereplés, ugyanis a murván megszerzett előny vagy kedvező pozíció igazán kedvező módon járulhat hozzá a szombati, illetve vasárnapi aszfaltos időeredményekhez.

Mindeközben a szerelőknek és a mérnököknek pénteken adott a feladat, hogy korlátozott időtartamon belül átállítsák a WRC-t az egyik konfigurációról a másikra. A Citroen Total World Rally Team Spanyolországban a megrendezett két utolsó esemény győzteseként már bizonyította képességét ezen a trükkös felszínen. A csapat Katalóniában összesen tizenegy alkalommal nyert, köztük öt alkalommal (2010, 2011, 2012, 2017 és 2018), mióta vegyes felületű eseménnyé vált. Sebastien Ogier és Julien Ingrassia közreműködésével, akik három alkalommal nyerték meg ezt a rendezvényt (2013, 2014 és 2016), a Citroennek erős esélye van a hétvégi sikerre, mindazok ellenére, hogy a címvédő páros másodikként teljesítheti a pénteki murvás gyorsaságikat. Ugyanakkor a C3 WRC-n végzett közelmúltbeli tesztek igazán motiválóak, így egyértelműen a győzelemért szeretne harcolni a francia páros.

Ha az első napon száraz időjárás várja a versenyzőket, akkor Esapekka Lappi és Janne Ferm jó eséllyel pályázik az egyik dobogós helyre. Esélyeik pénteken igen jónak ígérkeznek, hiszen hetedikként rajtolhatnak el a murvás pályákon. Esapekka egyértelműen nagyon othonosan autózik laza talajon a C3 WRC-vel, melyre bizonyíték a finnországi és törökországi második helyezés. A fiatal évei során szerzett gokartos tapasztalatai ezúttal előnyére válhatnak, hiszen szombaton és vasárnap versenypálya minőségű aszfalton száll harcba.

Annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb esélyt fenntartsák a sikerre, a francia csapat négy napos tesztet tartott Katalóniában, ahol szinte kizárólag a C3 WRC aszfaltos versenyképességének javítására fókuszáltak (négyből három napon).

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: "Ez a forduló nyilvánvalóan létfontosságú számunkra, ha továbbra is harcban akarunk maradni a címért, és noha az utóbbi két alkalommal itt nyertünk, nagyon komolyan és nagyon részletesen felkészültünk erre a futamra és még több motivációval érkezünk, mint korábban. A teszten elsősorban aszfaltra összpontosítottunk, és úgy érezzük, hogy jelentős javulást értünk el a diffi, a geometria és a lengéscsillapítók terén, bár csak akkor tudjuk meg, hogy mindez mire elég, ha elkezdődik a verseny."

Sebastien Ogier: "Élvezem a versenyzést a különböző felszíneken, így tetszik ez a futam, és nagyon elszánt vagyok, hogy a lehető legtöbb pontra tegyek szert. Valójában nincs választásunk. Meg kell szüntetnünk a különbséget Ott-tal szemben, ha meg akarjuk tartani a cím megőrzésével kapcsolatos reményeinket. Tekintettel a rajthelyzetünkre, az első nap murván számunkra nehéz lesz, de emiatt nem aggódok jobban a szokásosnál. Biztos vagyok benne, hogy gyorsabban leszünk aszfalton. A tesztelés során sokkal jobb volt az autó, mint a közelmúltban, de majd a szakaszidők megmutatják, hogy fejlődésünk elég e céljaink eléréséhez, vagy sem."

Rajthoz állások száma: 11
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2014 és 2016)

Esapekka Lappi: "Tetszik a vegyes felületű versenyzés, annak ellenére, hogy ez hatalmas kihívás. Különösen trükkös az első erősebb kanyar szombaton reggel, amikor a murvás beállításokat átváltottuk aszfaltra. Remélem, hogy pénteken száraz időjárásban lesz részünk, és képes leszek a lehető legnagyobb mértékben kihasználni a rajtpozíciómat, különös tekintettel arra, hogy murván jó tempót mutattunk Finnországban és Törökországban. A spanyol aszfalt részeket kifejezetten kedvelem. Az utak simák és ritmusosak, helyenként nagyon gyorsak és összességében tiszta felületűek, ha nem esik az eső. Versenyképesebbnek kell lennünk, mint az előző aszfalt fordulókon, mert a tesztelés során határozottan jobban éreztük magunkat az autóban, de meg kell várnunk az első időket az aszfalton, hogy képet kapjunk arról, hol állunk."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 7. (2018)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33