|
Október 20. Nyikolaj Grijazin, az RC2 kategóriában az egyik legnehezebb világbajnoki fordulóban, a Wales Rally GB-n az ötödik pozíció után több napig az Egyesült Királyságban maradt, és két napos tesztet iktatott be a menetrendjébe. Az elsőt október 7-én - pontosan huszonkettedik születésnapján - tudta le, és a Skoda Fabia R5 evo mellett a VW Polo GTI R5 összehasonlítását élhette át murvás terepen. A Nova Gorica Rally-n már volt szerencséje a német márkához -akkor a VW lenyűgözte az aszfalton való viselkedésével, Nyikolaj ezúttal pedig kavicson vitte táncba a Polo-t, és legnagyobb elismerésére összehasonlíthatta a Fabia R5 evo-val. A tesztekre a híres Sweet Lamb pályán került sor, esős körülmények között, mely nagyon hasonlított a Wales Rally GB versenyéhez. "A brit futam után több kilométert tesztelhettem murván a két modellt, és elmondhatom, hogy a Polo nekem kicsit kezesebbnek tűnt. Könnyebb vezetni ezt az autót, könnyebb keresztbe tenni a kanyarokban és könnyű beleavatkozni a haladásába. Mivel eddig nem volt tapasztalatom ennek rről az autóról murván, azonnal össze is tudtam hasonlítani a Skoda viselkedésével. A tesztek során a saját autónkkal is dolgoztunk, kezelés tekintetében ugyanazokat a technikákat kipróbálva. Az autók kissé különböznek, ám nem mondhatom el, hogy az egyik jobb, mint a másik - nagyon hasonlóak, csupán a Skoda pontos beállítása több időt igényel. Fontos különbség az, hogy a Skodában és a VW-ban máshogy ülünk. A Skodában picit utas is vagy, a VW-ben azonban valahogy jobban versenyzőnek érzed magad." - mondta el Grijazin. A második nap során Nyikolaj az M-Sport üdvöskéjében foglalhatott helyet, egy olyan Ford Fiesta MkII vezetésével töltötte az idejét, amellyel indult Hayden Paddon Wales-ben. A tesztpálya durva volt, nem volt ugyan a legnehezebb, de lehetőséget adott az új autó kiértékelésére. A kilométerek során a Fiesta MkII-vel különféle lengéscsillapító lehetőségeket tesztelt az orosz, beleértve azokat a beállításokat is, amelyeket a Wales Rally-n használt Paddon és Gus Greensmith. Minden kör után az M-Sport mérnökei nagy érdeklődéssel hallgatták meg újdonsült versenyzőjük véleményét. "A Fiesta R5 MkII teljesen új élményt jelentett számunkra: először dolgoztunk a gyári csapattal és új mérnökökkel, új emberekkel találkoztunk. Láthattuk, hogy más módon működik az autó, és meglepődtünk, hogy a sebességváltó szempontjából különbözik a Skodától és a VW-től. A Fiestánál korábban érkezik a nyomaték, az összes sebességet korábban is váltja - hozzá kell szokni. Megnyomod a gázt, és szinte azonnal felszállsz. Az adott út állapotának megfelelően kell kiválasztani a Fiesta motorbeállításait. A Fiesta közelebb áll a Polohoz, mint a Fabiához, a súlyról és a kezelhetőségről beszélve, követi a kormánykereket - ha fordulni akarsz, akkor fordul." - folytatta gondolatait az orosz versenyző. "De ehhez pontos beállítás szükséges: némi időbe telt, amíg a tökéletes megoldást megtaláltuk anélkül, hogy túlzottan túl- vagy alulkormányzott lett volna. Az autó nagy potenciállal rendelkezik. Ideális esetben ezeket az autókat azonos pályán és azonos feltételek mellett kellene összehasonlítanunk. Érdekes és izgalmas tapasztalatokkal gazdagodtunk, és külön pluszt ad a dolognak, hogy minden autó eltérően viselkedik. Nem mondhatjuk ki, hogy egyik jobb mint a másik, hiszen mindegyiknek megvannak a maga előnyei.” Lara |
33 |