l1
l2


 

Alonsoval megy a Dakarra a Toyota

Október 24.
Álomcsapattal várja a Dakar Rali 2020-as megújult felvonását a Toyota Gazoo Racing. Az egyesület négy versenyzőpárost küld harcba - Nasser Al-Attiyah, Giniel de Villiers, Bernhard Ten Brinke és Fernando Alonso küldheti harcba a megújult Hilux-ot.

A Toyota Gazoo Racing csapata számára izgalmasan alakul október utolsó hétvégéje – a csapat Spanyolországban, a világbajnokság utolsó előtti futamán egészen komoly esélyekkel tör rali világbajnoki címre, és ezzel párhuzamosan egy látványos sajtótájékoztató keretében Salou városában a 2020-as Dakar Ralis felállását is bemutatta.

Az egyesület négy párossal várja a jövőre új helyszínre, Szaúd-Arábiába költöző megmérettetést - Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel, Giniel de Villiers/Alex Haro, Bernhard Ten Brinke/Tom Colsoul és Fernando Alonso/Marc Coma állhat oda a rajtvonalhoz a TGR támogatásával.

A csapat 2012 óta vesz részt a Dakar Ralikon, és a 2019-es januári felvonás győzelmétől motiválva jövőre is határozott dominanciára törekednek. Az első Dakar óta a csapat a 3. (2012), 2. (2013), 4. (2014), 2. (2015), 3. (2016), 5. (2017) és 2. (2018) eredményekkel büszkélkedhet. A legendás esemény közelgő rajtjára már minden érintett fél készül - a Toyota Gazoo Racing a tapasztalt szakemberek keverékét kínálja, az újoncok várva várt bizonyításával karöltve. Nasser és Mathieu nem titkolt célja a Dakar cím megvédése, hogy tovább gyarapítsák az egyébként is lenyűgöző eredménylistájukat, ideértve több FIA Tereprali Világkupát és a Dakar győzelmeit. Giniel egy újabb tapasztalt versenyző, aki a 2009-es Dakar győzelemmel és négy marokkói elsőséggel rendelkezik, melyet legutóbb e hónap elején zsebelt be új navigátorával, Alex Haroval. Bernhard, a marokkói futam korábbi győztese, újra egyesült Tommal, aki szintén rali dinasztiából származik, és az évek során különböző kategóriákban versenyzett, többszörös sikerekkel a teherautó kategóriában.

Nem utolsó sorban pedig a Toyotának lett egy Fernando Alonsoja, aki a Le Mans 24 órás megmérettetés kétszeres győztese, az FIA Endurance Világbajnokság bajnoki címet viselője (a Toyota Gazoo Racinggel), kétszeres Forma-1 világbajnoki és Daytona 24 órás győztese is. Jobbján nem kis segítség fog helyet foglalni - a navigátori posztot Marc Coma tölti be, aki egy másik spanyol motorsport legenda, hat FIM Cross-Country világbajnoki címmel és öt Dakar győzelemmel a motorosok mezőnyéből.

A spanyol szuper-duó augusztus óta keményen dolgozik, Európában, Afrikában és a Közel-Keleten a legrosszabb körülmények között, minden eshetőségre felkészülve. Eddig Fernando és Marc több mint kétszeresére növelte a tervezett tesztek kilométereit, ami egyértelműen jelzi a duó elhatározását, hogy meghódítsa a világ leghosszabb autóversenyét.

Mind a négy páros a Dél-Afrikában épített és kifejlesztett Toyota Hilux legújabb fejlesztésében fog versenyezni. A 2018-as Dakar egy teljesen új Hilux bevezetését jelentette, amelyet Glyn Hall, a csapatvezető írt le, mint technológiai előrelépést, ahol egyébként egy második és egy harmadik helyen debütáltak, majd egy évvel később érkezett a győzelem is. A TGR „egyre jobb autók készítésének" filozófiáját követve tovább finomította a Hilux-ot a jövő évi felvonásra. A Hilux független felfüggesztéssel, középre szerelt motorral és összkerék-meghajtással rendelkezik, az 5 literes, természetes szívású V8 motor pedig közvetlenül az első kerekek mögött foglal helyet.

A 2020-as Dakar Rali új helyszínre költözik - az eseménynek Szaúd-Arábia ad otthont, melynek rajtja január 5-én lesz Jeddah városában. Az út észak felé halad, majd délkelet felé fordul, a fővárosba, Rijádba, ahol a főszereplők a hagyományos rendezvényi pihenőnapot is kiélvezhetik. A futam második fele áthalad Rub 'al Khali-n, az úgynevezett "üres negyeden", majd január 17-én Al-Qiddiya városában ünnepelheti meg minden túlélő a célbaérést.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33