l1
l2


 

Ogier a Toyotánál!?

Október 31.
Miután az elmúlt hétvégén világbajnokot avathattunk, így nagyban mennek a találgatások, ki, kivel és hogyan folytathatja pályafutását, ugyanis nagyjából az élmezőny minden résztvevőjének lejár a szerződése az idei szezon végével. Ott Tanak a Hyundai számára adhat reményt, míg a másik nagy kérdés, hogy vajon Sebastien Ogier tényleg a Toyota háza táján nézelődik?!

Az év végéhez közeledve több ízben folynak a találgatások, melyik versenyző hol folytathatja kilométereit a 2020-as rali világbajnokság keretében. Az első körben Sebastien Ogier és Ott Tanak került középpontba, akik közül ez utóbbi versenyző élete első bajnoki címét ünnepelhette meg hétvégén spanyol eredménye jóvoltából, francia versenytársa pedig a Citroen szárnyai alatt idén egészen kemény küzdelmeket és harcokat élt át az autóval. Miután Tanak távozása a Toyota csapatától napvilágot látott, ezzel párhuzamosan Ogier érkezése vetődött fel Tommi Makinen egyesületéhez.

A Yaris WRC nem lenne teljesen ismeretlen a hatszoros világbajnok számára, ugyanis 2016-ban már tesztelte az északiak autóját, miután a Volkswagen kilépett a sorozatból. Mindezek ellenére végül az M-Sport szerződését írta alá, ahol még két címet szerzett be a Ford Fiesta WRC társaságában. Ogier szerződése a Citroen-nel azonban nem jár le idén, csupán a kiskapukat találhatja meg, mellyel kibújhat kötelezettségei alól, hiszen a megállapodás 2020 év végéig szól. Az eset további érdekessége, hogy az idei év közepén bejelentette a francia, hogy a jövő évi futamok után visszavonul családja legnagyobb örömére. Az elmúlt hétvégén elvesztette esélyeit a 2019-es bajnoki címre, és így jogosan merül fel a gondolat, hogy miként tervezi a jövőjét: „Szükséges pár nap ahhoz, hogy lenyugodjak, nem szabad érzelmektől feldúlva dönteni.” – osztotta meg gondolatait a spanyol futam céljában Ogier. Az esetre természetesen a Citroen vezetője, Pierre Budar is reagált, aki nyugodtságát fejezte ki a további együttműködéssel kapcsolatosan: "A következő szezonra is szerződésünk van Sebastien-nel."

Mindezek ellenére Ogier kilépési pletykái továbbra is fennmaradnak, hiszen a történelem is azt mutatta, hogy van lehetőség a versenyzőket kiszabadítani a látszólag kötelező szerződések alól. A csapatváltás gondolata nem újkeletű - Ogier és a Citroen közötti viszony ebben a szezonban időnként feszült volt – különösen augusztusban, amikor a hetedik helyen végzett Németországban. Az okot nem tudta a francia, csupán annyit tett hozzá, hogy egyszerűen nem tudja uralni az autót. Mindezek mellett Ogier felesége, Andreas Kaiser közösségi médiában megjelent posztja is borzolta a kedélyeket, aki minden szívrebbenés nélkül közölte követőivel, hogy a csapat, akivel férje dolgozik, egyszerűen "Shitroen"!

A Toyota csapat vezetője, Tommi Makinen, akit a helyzettel kapcsolatos érzéseivel keresett meg az autosport.com, azt mondta: "Nem tudom, milyen lehetőségek adódhatnak. Ez sok-sok értékezést generálhat. Ugyancsak nem olyan jó, hogy potenciálisan két (legjobb) versenyző van egy csapatban. Jobb, ha minden márka rendelkezik egy erős résztvevővel, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a harc tisztességes és ez jó a bajnokság számára.” Arra a kérdésre, hogy a jövőbeni megbeszélésekre van-e esély Ogier-rel, Makinen azt válaszolta: „Sokszor láttam már ebben a szezonban boldogtalan tekintetet tőle. Több ismerősömnek említettem is, hogy aggódom azért, amiért a sok csalódás miatt esetleg az idei szezon végén visszavonul. Nagyon sok versenye nem jól alakult, és ez komolyan befolyásolhatja a döntését."

A másik érdekes résztvevő Ott Tanak lehet, akinek esetleges kilépése a TGR csapatától Kris Meeke és Jari-Matti Latvala számára lehet kedvező. Bár e két versenyző igazán tapasztalt és bizonyos körülmények között határozott sebességet tud hozni, a japán gyártó számára viszont felmerül a kérdés, hogy fenn tudja-e tartani bajnoki esélyeit e két résztvevőjével. Ám itt képbe jön az a Kalle Rovanpera, aki szemtelenül fiatal kora ellenére a harmadik Yaris WRC-re pályázik.

A találgatások tehát még javában tartanak, és a következő napok még több lehetőséget vethetnek fel, így kíváncsian várjuk a csapatoktól érkező hivatalos bejelentéseket, melyek egyértelműen pontot tesznek a 2020-as versenyzői elosztással kapcsolatos pletykák végére.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33