l1
l2


 

Jövőre a Hyundai is új R5-öst dob piacra

November 11.
A Hyundai Motorsport bemutatta az i20 R5 legújabb frissítéseit, melynek eredményeképpen a 2020-as fejlesztés még nagyobb teljesítményt ígér partnereinek. A megújult 1,6-os turbófeltöltős motor és alvázelemek mellett pár apró módosítással segítették elő az autó versenyképességét, amely a jövő év elejétől lesz elérhető.

A Hyundai Motorsport hivatalos keretek között is bemutatta a Hyundai i20 R5 '20-at, a cég ügyfélosztályán épített raliautó legújabb kiadását. Az aktuális modell már Európa-szerte bajnoki győzelmeket zsebelt be, így az alapokat tovább gondolva a mérnökök számos fontos frissítést vittek bele a sikeres i20-asba, amelyek nagyobb teljesítményt nyújtanak a versenyzők és a csapatok számára a szakaszokon. Az alváz teljesen új lengéscsillapítókkal rendelkezik, mind aszfaltos, mind kavicsos konfigurációjában, javítva az egyensúlyt és a kezelhetőséget. A korszerűsített kormányrendszerrel együtt az alváz változásai növelik a versenyzők bizalmát az autóban és minden körülmények között egy még gyorsabban reagáló autót kaphatnak kézbe a jövő év elejétől.

További jelentős változások az 1,6 literes turbófeltöltős motorra vonatkoznak. Az új dugattyúk és hengerbetétek segítik a teljesítmény növelését nem kevesebb, mint 290 lóerőre. Ez a teljesítmény-, és nyomatéknövekedés közösen együtt érezhető az egész autózás során, a szekvenciális sebességváltó mind az öt fokozatában. A teljesítmény javulását a közelmúltban végzett kísérletek is megerősítették, amelyek kiterjedt tesztelési periódust foglalt magába több szakaszban is, laza és zárt felületeken egyaránt. Az autó azonban még nem 100%-os - a következő hetek tesztjei segítik a változások finomítását, mielőtt az új alkatrészeket homologizálják a 2020-as szezon kezdetére.

Külsőleg az autó már első ránézésre megkülönböztethető a korábbi verzióktól - az átalakított ajtó tükrök és egy újra gondolt tető légbeömlő azonnal szemet szúrhat, mely utóbbinak fő célja, hogy javítsa a versenyző és a navigátor számára a levegőztetést, miközben a sebességváltó és a fékek szintén részesültek a továbbfejlesztett hűtőcsövekből.

Az új alkatrészeket alapkivitelben szerepeltetik az Ügyfélosztály által 2020 elejétől leszállított autókban, ugyanakkor készletként kaphatók a Hyundai Motorsport meglévő ügyfelei számára, akiknek ezzel lehetőség adódik arra, hogy frissítsék gépeiket, és élvezhessék a kínált jobb teljesítményt.

Andrew Johns, a Hyundai Motorsport ügyfélosztályának értékesítési vezetője: "Az R5 kategória hihetetlenül versenyképes, és ahhoz, hogy partnereinket a világ bajnokságainak élén tartsuk, szinte folyamatosan fejlesztenünk kell a már meglévő autóinkat is. Az első autók 2016-ban kerültek ki a gyárból, és azóta ez az egyik legkomolyabb és leglátványosabb fejlesztésünk. Az első tesztek, amelyeket már sikeresen letudtunk, jó teljesítménynövekedést mutatnak, és versenyzőink visszajelzései a kezelhetőségről és az egyensúlyról nagyon pozitívak voltak. Folytatjuk az új alkatrészek pontos specifikációjának véglegesítését, de már most biztos vagyok benne, hogy az i20 R5 2020-as módosításai egy rendkívül erős versenyautót adnak meglévő és leendő ügyfeleinknek egyaránt."

A Hyundai i20 R5 '20 műszaki specifikációi 

Motor
1,6 literes közvetlen befecskendezésű turbófeltöltővel
Szűkítő: 32mm *
Teljesítmény (max.) 290 LE @ 5000 fordulat / perc
Nyomaték (max.) 440Nm @ 4000 fordulat / perc
Elektronika: Magneti Marelli ECU és energiagazdálkodási rendszer

Átvitel
Típus: Négykerék meghajtás
Sebességváltó: Ricardo szekvenciális váltó. Öt előremeneti fokozat és egy hátramenet
Differenciálmű: mechanikus elöl és hátul
Kuplung: kerámia ikerkorong

Kabin
Ülések: Sabelt FIA 8862
Övek: Sabelt hatpontos, HANS kompatibilis
Műszerfal: Kompakt, konfigurálható illesztőprogram-kijelző

Alváz – Futómű
Elöl és hátul: MacPherson háromirányú állítható csillapítók
Kormányzás: Hidraulikus erőátviteli állvány és fogaskerék
Fékrendszer: Szellőztetett féktárcsák (300 mm átmérő murván, 355 mm átmérő aszfalton) négydugattyús féknyereg
Kézifék: hidraulikus vezérlés
Kerekek: 8x18 hüvelyk aszfalthoz, 7x15 hüvelyk a kavicshoz

Alváz – karosszéria
Felépítés: FIA szabályainak megfelelő megerősített acéltest Hyundai Motorsport által tervezett hegesztett, többpontos hengeres bukócsőrendszerrel
Hossza: 4,035mm
Tengelytáv: 2,570mm
Szélesség: 1,820mm
Üzemanyagtartály kapacitása: 80 liter
Súly: minimum 1230 kg - 1 390 kg a versenyzőpárossal

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33