l1
l2


 

Hibrid helyett R5-re épülhet a jövő WRC-je!?

December 7.
Újabb fontos mérföldkövéhez közeledik a Rali Világbajnokság, hiszen 2022-ben leválthatják a jelenlegi WRC-ket a hibrid Rally1-es  versenyautók, de mivel az idő egyre szorít ezért egy B tervet is készítettek arra az esetre, ha mégsem sikerülne elfogadtatni a hibrid autó terveit.

A hibrid technológia bevezetését szabályozó rendeletek ebben a hónapban, azaz decemberben körvonalazódnak, és a szabálykönyvet 2020 első negyedévében adják át hivatalosan a csapatoknak, akik ekkor kaphatnak képet a pontos jövőbeli elképzelésekről.

A sorozat jelenlegi résztvevőiről, a Hyundai, a Toyota és az M-Sport Ford csapatokról ismert, hogy tovább szeretnének haladni a hibrid világbajnokságban is, de egyikük sem adhatja le a végső jelentkezést egészen addig, amíg a hivatalos és pontos szabályokat nem teszik közzé. Azonban, ha az FIA az áprilisi határidejét nem tartja be, Yves Matton szerint az irányító testületnek ideje felülvizsgálni a 2022-re vonatkozó terveit.

"A csapatoknak áprilisig el kell kötelezni magukat." - mondta Matton. "Ez lehetőséget ad nekünk, hogy kidolgozzunk egy új stratégiát, és több mint 18 hónap lenne számunkra, hogy biztosan elérjük azt, amit akarunk."

Az egyik lehetséges stratégiának, mint B tervnek, az R5 alapjaira épülő új, alternatív üzemanyaggal futó WRC újragondolását jelölnék meg, mely jelentősen szerényebb pénztárcát igényelne a jelenlegi királykategória modelljeinél.

Az R5-ös autókra, mint kiindulási pontra a következőket reagálta Matton: "A gyártók egy ilyen autót kérnek, amely jelenleg van. Egyébként van néhány pozitív visszajelzésem 2022-re - valamennyi ülésen feltesszük ezt a kérdést: hogyan csökkenthetjük az ezzel járó költségeket?! Természetesen együttműködünk minden érintettel annak érdekében, hogy ezt a lehető legjobb szinten tartsuk, miközben biztosítjuk a kért technológiákat."

Matton megerősítette, hogy a 2022-es új rendeletekkel nem lesz költségmegtakarítás a láthatáron. „Soha nem mondjuk, hogy csökkenteni fogjuk a költségeket.”- folytatta gondolatait Matton. "Annyit kell tennünk, hogy a költségeket egyazon szinten tartsuk - nem lehet a hibridet összehozni a költségcsökkentéssel. A költségek csökkentésének egyetlen módja az R5 alapú bajnokság lenne, de a gyártók nem ezt a típust szeretnék látni a legmagasabb kategóriában."

Az R5-ös autók azonban továbbra is a FIA azon terveinek középpontjában állnak, hogy a gyártók érdeklődését a sorozat iránt felkeltsék vagy éppen szinten tartsák.

"Célunk, hogy 2023-ra 20 gyártó által támogatott autó versenyezzen rendszeresen a világbajnokságon." - tette hozzá Matton. "Nem mondom, hogy ez a 20 autó mind WRC lenne, tudjuk, hogy ez lehetetlen - a maximumot, amit valaha elértünk, az 16 vagy 17 volt. A hibrid technológia hangsúlyozása mellett jelenleg még az is a feladatunk, hogy egyensúlyt teremtsünk a legnépszerűbb autók és az alsó kategóriába tartozó gyártók által támogatott néhány modell között."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33