|
December 8. Immáron huszonharmadik alkalommal került megrendezésre az a Mikulás Rallye, mely minden év december elején egy igazán jó hangulatot varázsoló eseményt kínál a meghívásos, az amatőr és a sprintes résztvevőknek egyaránt. Természetesen a nézőkről sem szabad megfeledkezni – évről évre folyamatos népszerűségnek örvend a Veszprém környékén lezajló esemény, hiszen a téli szünet egyik szórakozást jelentő futamaként van számontartva már több mint két évtizede. A 2019-es esztendő Mikulás Rallye-ja nem feltétlen idézte az igazi téli körülményeket, sőt, inkább egy picit az ősz hangulatát érezhettük a levegőben. A hőmérséklet alacsony volt ugyan, ám a hó hiánya miatt inkább a sár uralkodott a várpalotai illetve a kislőtéri részeken, melyek közül az első két körben, a második pedig három körben került teljesítésre december második vasárnapján. A futamot leggyorsabban teljesítő versenyzőpáros, Klausz Kristóf és Csányi Botond a nap folyamán egészen konzisztens teljesítményt mutatott a Ford Fiesta R5-ös társaságában. Öt szakaszból ugyan csak egyet tudtak a legjobb idővel letudni, a háromszor elcsípett második és a nap kezdéseként begyűjtött harmadik időeredmény azonban elég volt ahhoz, hogy képesek legyenek uralni a veszprémi körülményeket és a versenytársakat egészen az utolsó méterekig. Mögöttük a második pozícióban Bútor Róbert és navigátora, Tagai Róbert érkezett 5,6 másodperces lemaradással. A Skoda Fabia R5-össel mozgolódó páros esélyes volt a győzelemre a nap első felében, ám a negyedik gyorson begyűjtött defekt miatt csupán a hetedik időt csípték el a szakaszon, melynek következtében az abszolút értékelés harmadik helyére csúsztak vissza. Hátrányuk nem volt tetemes, így a záró részen egy példamutató hajrával egy pozíciót javítottak, és a célban már a második helynek örülhettek. A dobogó legalsó fokát szintén egy cseh márkával rajthoz álló páros foglalta be - Balogh János és Holczer Dániel a kislőtéri rész második körében a legjobb időt futották meg, ami mellé még bejött Bútor defektje is, így a kettős sikeresen felkapaszkodott a második helyre. Örömük szinte csak percekig tartott, hiszen Bútor behozta a pár tizednyi különbséget, és végül javára fordította a helyzetet. Negyedikként a kék ovál becsületét tovább folytatva Kovács Antal és Istovics Gergő érkezett, akik mögött ifjabb Cseh Vilmos csupán 2,8 másodperccel maradt el egy Fabia R5-öst terelgetve. Lencse Zoltán a hatodik időt érte el a veszprémi murván, míg az R5-ösök sorát megszakítva hetedikként Elek István érkezett egy Mitsubishi Lancer Evoval. Nyolcadik időeredménnyel Lukács Kornél, azaz Csucsu csöppent vissza egy kicsit a rali vérkeringésébe, aki mögött a miskolci vonalat képviselő Bodolai László érkezett. A legjobb tíz sorát pedig Gyarmati Ariel zárja egy Mitsubishi-vel. A futam számos kategória jóvoltából adott lehetőséget a versenyzőknek teljesítményük tesztelésére, és az abszolút értékelés mellett érdemes pár perc figyelmet fordítani a további győztesekre is. A terepralisok mezőnyében Trébitsch Miklós bizonyult a legjobbnak, az amatőröknél Tölgyesi László egy Mitsubishi-vel több, mint négy perccel verte kategóriatársait. A BMW-sek között Tomcsányi Tamásé lett az első hely, a Lada kupában pedig Hulmann Gábor és VFTS-e nem talált legyőzőre a veszprémi kilométerek keretében. A sprintesek között Hauck Zsolt egy közel másfél perces előnnyel ünnepelhetett a célban a Lada VFTS és Horváth Viktória társaságában. A 2019-es Mikulás Rallye végeredménye: Lara |
33 |