l1
l2


 

Bodolai legjobb tíz között a Mikuláson

December 12.
A kitűzött célt teljesítve elégedetten fejezte be a Mikulás Rallye kilométereit Bodolai László. A veszprémi pályák szakaszai ugyan nem voltak ismeretlenek, ám Szőke Tamással a jobbján még sohasem autóztak murván, így a decemberi megmérettetés első pár kilométere egy újabb közös mérföldkövet jelentett a Ford Hungary Rally Team párosának.

Három éves veszprémi kihagyás után ismét szereplője lehetett a telet üdvözlő Mikulás Rallye mezőnyének Bodolai László. Utoljára 2016-ban látogatott el a meghívásos eseményre, ám abban az esztendőben nem járt sikerrel, hiszen idő előtt kényszerült a küzdelmek feladására. Az idei Mikulás Rallye december 7-8. között került megrendezésre, és a tiszaújvárosi versenyző úgy gondolta, hogy a változatos, illetve vegyes eredményeket és történéseket jelentő 2019-es évadot nem zárja le a nyíregyházi kilométerekkel, hanem szerencsét próbál murvás körülmények között is a Ford Fiesta R5-össel.

A Mikulás Rallye a versenyzők számára egyfajta év végi összejövetel, hiszen a murvás kanyarokban az eredményesség mellett az élvezetre is törekednek, hogy nagyobb teher nélkül végre kedvükre autózhassanak. Az esemény idei kiadása ugyan már szombaton kezdetét vette a megszokott adminisztratív és technikai procedúrák keretében, az igazi versenyzés élményére azonban vasárnapig várnia kellett Bodolaiéknak. Öt gyorsasági szakaszon és közel hetvenöt versenykilométeren mozgolódhatott az inkább saras, mintsem havas kanyarokban a Ford Fiesta R5-össel rajthoz álló páros. A hőmérséklet alacsony volt, a havazás elmaradt, így ténylegesen vizes, kavicsos utakon kezdhette meg az eseményt a páros négyes rajtszámmal a kék ovál oldalán. Határozottan tiszteletet mutatva közelítették meg e talajtípust, hiszen az elmúlt tizenkét hónapban a páros csak aszfaltos versenyek alkalmával támogatta egymást a Ford Fiesta R5-ösben.

A 2019-es Mikulás Rallye legelső menetét a várpalotai gyorsasági jelentette, melyre egy olyan gumiösszeállítással érkeztek Bodolaiék, amelyet egészen a futam végéig megtartottak – kerékcsere nélkül. A kezdés jónak tűnt, ám időközben az ablakmosó nem akarta az igazat, mely a második szakaszon történt látványos keresztbe autózás után okozott fejfájást, a felcsapódott sár ugyanis kedvezőtlenebb látási viszonyokat eredményezett. A nehezítő körülmények ellenére pontosan ez a második, hosszabb szakasz jött be a Ford Hungary Rally Team párosának – Kislőtér mindhárom teljesítése során képesek voltak a legjobb tízben végezni, és a számtalan látványos kanyarvétel sem tántorította el őket az élmezőnyben való sikeres szerepléstől. Kihívások szép számban akadtak a pár gyorsasági ellenére, de improvizálással és az elmúlt hónapok sikeres közös munkájának eredményeképpen hamar átverekedték magukat a kérdéses helyzeteken.

A nézők legnagyobb örömére Bodolai László izgalmas autózást mutatott be azon a Mikulás Rallye-n, melyen immáron három éve nem tette tiszteletét. A hétvége keretében egy kilencedik pozícióval a páros elbúcsúzott a 2019-es évadtól, jövőre pedig új célokkal és felfrissült gondolatokkal szeretnének részesei lenni az Országos Bajnokság küzdelmeinek – mely szereplések mellé akár külföldi rajthoz állás is kapcsolódhat, felkészülés, illetve további tapasztalatok begyűjtése céljából.

Bodolai László: „Az idei évben csak aszfalton álltunk rajthoz, így gondoltunk egyet, és beadtuk nevezésünket a december elején már hagyományosnak számító Mikulás Rallye-ra. A futam szakaszai a veszprémi megmérettetésről ismerősek, ám mivel idén kihagytuk a murvát, ezért az első pár kilométer a visszaszokásról szólt. Együtt még nem mentünk ezen a talajtípuson, de mivel külön-külön volt tapasztalatunk, így plusz feladatokat nem igényelt a pályabejárás és a teszt sem. A bemelegítő kilométerek során egyébként megbizonyosodtunk arról, hogy a Hadik Rallye Team ismét fantasztikus beállításokkal látta el a Fiesta R5-öst a decemberi hétvégére is."

"Az időjárás inkább őszies volt, és a hó helyett a sárból kaptunk bőven - ami nem jött jól nekünk, miután szembesültünk azzal, hogy az ablakmosónk nem működik. Az okát nem tudtuk, de emiatt próbáltam kerülgetni a nagyon saras részeket, hogy ne legyen szükség az ablaktörlő használatára. Ezt sikerült teljesíteni nagyjából a második szakasz közepéig, ahol egy látványos keresztbe autózás után saras lett a szélvédő. Rátöröltem, ami nem volt jó megoldás, de muszáj volt megtennem. Szerencsésen beértünk a célba, majd magától meg is javult az ablakmosó, végre működött!"

"Bevallom, egy-két pozícióval eredményesebb szereplést szerettem volna felmutatni, de mivel több mint egy éve nem autóztam murván, és több nehezítő körülmény is adódott, így mindezek fényében nem rossz a Mikulás Rallye-n elért helyezés. A célt teljesítettük, hiszen sikerült a legjobb tízben végeznünk. Most egy kis pihenés következik, várjuk a következő szezont, melynek talán a második fele egy újdonságot is hozhat nekünk, ha sikerül tartanunk a tervet."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csőrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigran, HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft., Ford Vagép.

Ford Hungary Rally Team

 

 

 

 

 

 

 

 

33