|
December 12. Craig Breen lenyűgözte a csapatot az első világbajnoki rajthoz állásával 2019-ben, Finnországban, ahol debütálásaként a hatodik helyet csípte el. Az eseményen a csapattárs, Thierry Neuville bajnoki reményeit szem előtt tartva dolgozott a belga javára az ír fiú, és lényegében emiatt szükséges is volt picit visszavenni a tempójából. Andreas Mikkelsen egy olyan versenyzője a csapatnak, aki mondhatni szépen teszi a dolgát a háttérben, ám a több futamos kihagyás ellenére a bajnokságban az év végével mégis sikeresen megszerezte az abszolút értékelés negyedik pozícióját. Mindkét versenyző hozzásegítette a csapatot az első konstruktőri bajnoki címhez 2019-ben, ám Ott Tanak, Thierry Neuville, valamint Sebastien Loeb és Dani Sordo közös i20 WRC-je a jelenlegi helyzetben nem hagy esélyt a bizonyításra Breen-nek és Mikkelsen-nek. A Hyundai azon gyártók egyike volt, mely egy „B” csapatot nevezett be a világbajnokságba egészen addig, amíg a sorozat új generációja 2017-ben meg nem érkezett. Így a 2020-ra tervezett több irányú felállás nem lenne újdonság a csapat számára, de mindenképpen át kell gondolniuk a következő szezon stratégiáját, ha több lábon terveznek állni. Arra a kérdésre, hogy Breen és Mikkelsen megtartása jelentheti-e a Hyundai N csapat visszatérését, Adamo azt nyilatkozta az Autosport.com-nak: "Sok dologról és sok lehetőségről beszélgetünk. Együtt dolgozunk Andreas-szal és Craig-gel. Nagyon törjük most a fejünket azon, hogy az együttműködést folytathassuk. Mint tudjuk, kevesebb WRC lesz a következő szezonban, így most azon gondolkodunk, hogy milyen úton-módon tudnánk többet elérni." A konstruktőri cím megünneplésével nem ért véget 2019, ugyanis Craig Breen, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo számára az elmúlt hétvégén még akadt egy feladat, ugyanis mindegyik versenyző részese volt egy-egy Hyundai i20 R5-össel a Monza Rally Show mezőnyének Lara |
33 |