l1
l2


 

Készen áll a VB-re a Proton R5-öse

December 27.
Mindezt nem mást; mint a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm állítja, aki újabb két napos teszten igyekezett töjéletesíteni a maláj autógyártó legújabb versenyautóját.

Marcus Grönholm immáron másodszor tesztelhette a Proton Iriz R5-öst. A kétszeres világbajnok két évvel ezelőtt tette próbára az akkor még javában tervezés alatt álló modellt, ám az utóbbi napokban megtett kilométerek után a finn abszolút pozitív jövőképet remél a britek fejlesztésétől, melyet akár már a jövő évi WRC2-es mezőnyben is láthatunk versenyezni.

Az immár visszavonult finn versenyző, Marcus Grönholm az elmúlt héten már második alkalommal tette próbára a Proton Iriz R5-öst, és elégedettnek bizonyult a fejlesztésekkel, és pozitív jövőképet tud elképzelni az autó lehetőségeiről. Grönholm két napig vezette az Iriz-t Észak-Írországban, aszfaltos és kavicsos körülmények egyaránt próbára tehette a legújabb szabályozásoknak megfelelő versenyautót.

"Jó érzéseim vannak az autóval kapcsolatban." - kezdte gondolatait a finn. "Kifejezetten jól éreztem magam a volán mögött. Nem volt semmi meglepő reakciója az autónak, úgy irányítottam, ahogy szerettem volna. Talán a lengéscsillapító az egyedüli dolog, amin picit még lehet finomhangolni.

A reggeli aszfaltos kilométerek nehezek voltak, nagyon csúszott az út. Nem volt az az igazi teszt érzetem, inkább csak vezettem az autót. Az autó jó volt, a következő feladat az lenne, hogy Svédországba vagy Finnországba vigyék el, ahol még pontosítanak a beállításokon – de ez inkább az igazi versenyzőknek szól, én csak vendégpilóta voltam.

A csapat vezetője, Chris Mellors örült Grönholm visszajelzéseinek, és megerősítette, hogy a Proton 2020-ban a WRC 2-es rajthoz állásra törekszik. "Igazán erős és kedves napok állnak mögöttünk." - mondta Mellors. "Régóta dolgozunk az autón, és végre jól esnek a pozitív visszajelzések. Az utóbbi időben a motor körül forogtak a gondolataink, és úgy gondolom, hogy végre azt mondhatjuk, hogy kész van! Az alkatrészek felhasználása során próbáltunk a legjobbakra törekedni - Reiger felfüggesztéssel, Xtrac sebességváltóval és Cosworth elektronikával versenyképes lehet a Proton.

Az autót ugyan a brit szigeten fejlesztgetjük, a malajziai központból azonban egyre nagyobb érdeklődés övezi az R5-öst. A Proton szívesen növeli elkötelezettségét, és vannak olyan partnerek Kuala Lumpurban, akik szintén szeretnének részt venni az Iriz életében. Bízom benne, hogy hamarosan pontot tehetünk a történet végére, és jövőre a nagyok között, a világbajnokság WRC2-es kategóriájában mutathatjuk meg az autó kitartását és versenyképességét."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33