|
Február 15. Elfyn Evans Svédországban aratott győzelme számos szempontból érdekességet jelent a Rali Világbajnokság történelem könyvében. Többek között ő lett az első brit pilóta, aki a versenynaptár egyetlen téli fordulójának titulált eseményén a leggyorsabb tudott lenni úgy, hogy már a pénteki versenynapon éreztette potenciálját a versenytársakkal szemben. A walesi fiú mondhatni évek óta készült arra, hogy újból a dobogó legfelső fokán ünnepeljen, hiszen erre eddig egyetlen egyszer, a 2017-es walesi megmérettetésen került sor. Az idei szezonban, immár a Toyota támogatását élvezve, már a szezonnyitó Rallye Monte-Carlo gyorsasági szakaszain is megmutatta harcba tud szállni a győzelemért, ám végül akkor és ott a harmadik eredménnyel kellett beérnie. Vasárnapra a körülmények tovább romlottak a szokatlanul enyhe időjárás, illetve a vasárnap a jeges utakra hulló eső miatt, így a szervezők úgy döntöttek, hogy a zárónapra maradt két gyorsból – mely egyébként ugyanazon a Likenas részen került volna teljesítésre, csak a második kört rendezik meg versenykörülmények között, mely kilométerek lehetőséget adtak a versenyzőpárosoknak arra, hogy a powerstage plusz pontjaiért is megküzdjenek egymással. A 21,19 kilométeres részen egyébként Kalle Rovapera autózott parádésan, aki idén kóstol bele először a királykategóriába, szemtelenül fiatal kora ellenére. A maximális pontszám a finn fiúnál landolt, ugyanis 3,7 másodperccel előzte meg a második idővel célba érő Thierry Neuville-t. Ami érdekessége a helyezéseknek az Sebastien Ogier harmadik powerstage ideje – a francia versenyző pontosan ennek a teljesítménynek a következtében volt kénytelen helyet cserélni csapattársával, Rovanperával. A dobogótól 3,4 másodperccel maradt el, ám mindezek ellenére értékes pontokat zsebelt be a világbajnokság második futamának keretében. "Bonyolult volt a szakasz utolsó pár kilométere, és a tapadás annyira megváltozott, hogy már tényleg nem akartam kockáztatni." - mondta el Evans. "Többször azt éreztem, hogy a határon vagyok, és inkább már a célbaérkezés lebegett nagyon a szemem előtt. Óriási köszönettel tartozom a csapatnak, akikkel nem olyan régóta dolgozom együtt, de az első perctől kezdve elmondhatatlan támogatást kaptam tőlük." A második helyen érkező Ott Tanak számára a svéd teljesítmény a monacoi történések fényében egy igazán hasznos és értékes eredmény. „"A gyógyulás elég hosszú időt vett igénybe, és az első héten itt-ott azért éreztem fájdalmat, így nem voltam benne biztos, hogy alkalmas lennék Svédországra. Szerencsére időben sikerült összeszednem magam annyira, hogy elrajtolhassak, így ennek tudatában nagyon örülök ennek a második helynek." A WRC2-es kategória Mads Östberg számára hozta el az elsőséget, aki tizenöt másodperccel tudta maga mögött tartani Ole Christian Veiby-t. A WRC3 leggyorsabbja egy Hyundai i20 R5-ös lett, melyet Jari Huttunen irányított a dobogó legfelső fokára. A hétvégi svéd kilométerek után közel egy hónap szünet következik. A sorozat résztvevői Mexikó felé veszik az irányt, ahol a szezon első igazi murvás megmérettetésére kerülhet sor március 12-15. között. A 2020-as Rally Sweden végeredménye: Lara |
33 |