l1
l2


 

Nem nyert még Mexikóban a Hyundai

Március 10.
Három versenyzőpárossal támadja a világbajnokság első tengerentúli eseményét a Hyundai Motorsport. Mexikóban Thierry Neuville és Ott Tanak mellé Dani Sordo csatlakozhat a legendás murvás szakaszok teljesítésére.

A Hyundai Motorsport határozottan készen áll a mexikói kilométerekre, a 2020-as Rally Világbajnokság első murva eseményére, mely a szezon immáron harmadik futamát jelenti.

Az európai téli fordulók immár távoli emléknek tűnnek, mivel az előttünk álló hétvégén Mexikóban a forró hőmérsékletek, a magas tengerszint feletti magasságok és a kihívást jelentő murvás szakaszok egy négynapos útvonal keretében teszik próbára a versenyzőpárosok energiáit. A rövid utcai szakaszoktól kezdve a Guanajuato városában, beleértve a WRC legrégibb részét is Leónban (0,73 km), a fárasztóbb szakaszokig, például az El Chocolate (31,45 km), a Guanajuatito (24,96 km) és az Otates (33,61 km) mind-mind változatos terepviszonyokat kínál a rajthoz álló versenyzőpárosok számára. A népszerű mexikói pályákon három Hyundai WRC mozgolódhat – Thierry Neuville, Ott Tanak  és Dani Sordo viheti táncba az i20 Coupe WRC-t. Mivel Európán kívül tilos a tesztelés, mindhárom Spanyolországban próbálta meg autóját a mexikói murvára hangolni, hogy a lehető legjobban felkészüljenek a ralira. Sőt, a Serras de Fafe e Felgueiras eseményén Tanak és Sordo versenykörülmények között is próbára tette a WRC-t.

A szezonból kettő futamot már letudtak a srácok, ahol igazán értékes pontokra tett szert a Hyundai csapata - a versenyzői táblán Thierry Neuville holtversenyben dominál az élen, míg Ott Tanak Svédországban megszerzett második pozíciója a hatodik helyre sorolta be. A konstruktőri pontokat nézve az alzenaui együttes a második helyet foglalja el 63 ponttal - 10 ponttal elmaradva az első pozíciótól.

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Nem mondhatjuk, hogy teljesen elégedettek vagyunk a Hyundai i20 Coupe WRC teljesítményével a szezon első két fordulójában, mindazok ellenére, hogy egy monacoi győzelem és egy svéd második hely az eredményünk. Keményen dolgozunk annak érdekében, hogy minden versenyen a legversenyképesebb formánkat mutathassuk fel. Mexikó egy teljesen más kihívást fog jelenteni, amely különböző nyomást gyakorol az autóinkra és a párosainkra. Tudjuk jól, hogy a rajtpozícióra lesz némi hatása a murvás körülményeknek, amelyek lássuk be, azon versenyzőknek kedveznek, mint Dani, akik később rajtolnak el az első napon. Mindazonáltal arra kell összpontosítanunk, hogy a lehető legjobban ki tudjuk használni a körülményeket, függetlenül attól, hogy mi van a kezünkben. Fontos, hogy maximalizáljuk teljesítményünket a szezon elején, mivel ez meghatározza a bajnokság hátralévő részében kitűzött céljainkat."

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • Második a versenyzői bajnokságban, 42 ponttal – holtversenyben állva Elfyn Evans első helyével
  • 2014-ben és 2017-ben a mexikói dobogón ünnepelhetett a belga páros

Neuville: "Mexikóban lesz az első "nyári" versenyünk, amely melegebb hőmérsékletet ígér, mint Monte-Carlo és Svédország, valamint nagy magasságban és néhány igényes hosszú szakaszon küzdhetünk meg egymással. Kemény körülmények lesznek, különösen az első autóknak a gyorsokon. Nagyszerű emlékeim vannak Mexikóról, ide értve a Hyundai Motorsport első dobogóját is. Ez mindig is az egyik olyan futam volt, ahol nyerni akartam. Soha nem tudtam ezt elérni, de jó lenne ezt megváltoztatni ebben az évben."

Ott Tanak/Martin Jarveoja (#8 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • Svédországban első dobogóját ünnepelhette meg a páros a Hyundai színeiben
  • Mexikóban először bizonyíthatnak az észtek murván az i20-assal

Tanak: "Örültem, hogy megszereztem az első dobogómat Svédországban a Hyundai Motorsporttal, de Mexikó nagyon más lesz - mondhatni egyedülálló kihívás. A meleg és a tengerszint feletti magasság nagyon különleges eseménnyé teszi ezt a mexikói kiruccanást. A nézők még élvezetesebbé teszik a hétvégét - rengeteg rajongó áll a pályák szélén őrült hangulatot varázsolva, ami nagyon különleges és plusz érzelmeket jelent számunkra. Két havas futam után nagyon jól fog esni a meleg, mexikói napsütés. Fizikailag egyébként nehézségek várnak ránk. A jelentős tengerszint feletti magasságban nincs annyi oxigén, tehát a vezetési stílusnak egyszerűbbnek és lendületesnek kell lennie, miközben a motor teljesítménye csökken."

Dani Sordo/Carlos del Barrio (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • A szezon első WRC eseménye a spanyol duó számára
  • Erős szerepléssel gondolhatnak Mexikóra, beleértve a második dobogós helyezést 2018-ban

Sordo: "Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a Hyundai i20 Coupe WRC-vel a mezőnybe egy olyan eseményen, amelyet nagyon szeretek és ahol mindig is jó eredményt sikerült elérnem. Rajthoz ugyan nem álltam még idén a sorozatban, de év elejétől keményen dolgozunk a csapattal, és a Rally Serras de Fafe eseménnyel úgy érzem, teljes mértékben felkészültem Mexikóra. Nem titkolom, szeretnék nyerni, és értékes pontokat szerezni a csapat számára. Az első napon a rajtpozíciónk igazán kedvező, de ez persze még nem elég a legjobb helyezéshez. A szokatlan magasság komoly kihívást jelent, ezért fizikailag fel kell készülnünk és az autóra is külön figyelmet kell fordítanunk. Nagyon sok támogatást kapunk a szurkolóktól, ami csak növeli az esemény jellegét. Alig várom a rajtot."

WRC 2 - RALLY GUANAJUATO MEXICO
A Hyundai i20 R5 bátorító lendületet és potenciált mutatott a 2020-as WRC 2 bajnokság nyitó téli fordulóiban, Monte-Carloban és Svédországban. A Hyundai Motorsport két párosának, Ole Christian Veibynek / Jonas Anderssonnak és Nikolay Gryazinnak / Jaroszlav Fedorovnak magas és mélypontjai egyaránt voltak, ám úgy érzik, mostanra már hozzászoktak az új autókhoz. A kontrasztos mexikói terep pedig ezúttal új lehetőséget ad számukra a bizonyításhoz.

OC Veiby: "Mexikó egy új futam lesz a számomra. 2017-ben és 2018-ban a pályabejárásokon részt vehettem, ezért örülök ennek a versenyzési lehetőségnek. Az eddigi tapasztalatok alapján azt tudom elmondani, hogy néhány szakasz gyors, néhány lassú, de mind trükkösek! Nem szabad túl szélesre sem venni az íveket, mert nem tudjuk, mire számíthatunk - a nagy sziklákra oda kell figyelnünk. A magasság külön kihívást jelent. Jonas mondta is, hogy a motorra nagyon oda kell figyelni a magasban. A felkészülési teszt során értékes kilométereket tettünk meg, és úgy érzem, felkészültünk a hétvégére. Mexikóban a kategóriagyőzelem a célunk."

Nikolay Gryazin: "Nagyon izgatott vagyok, hogy részt vehetek a mexikói futamon -   számomra teljesen új esemény és új élmény lesz. A rali két fő jellemzője a magasság és a hőmérséklet. Alkalmazkodnunk kell a motor csökkentett teljesítményéhez, hogy versenyben maradjunk, és együtt kell dolgoznunk az autóval, hogy maximalizáljuk sebességünket. Mindezek mellett külön izgalom lesz számomra a repülés, hiszen tengerentúlra még nem utaztam."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33