|
Július 16. A Pirelli egyedülálló külsőel rendelkező Citroen C3 WRC tesztautójának a kormánya mögött a norvég Andreas Mikkelsen volt lesz, akit honfitársa, Anders Jaeger irányít majd a jobb egyből. A Volkswagen, Citroen és Hyundai ex-gyári versenyzője meghatározó szerepet játszik a legújabb generációs murvás Pirelli Scorpion gumiabroncsok és az aszfaltra szánt P Zero gumiabroncsok fejlesztésében, amelyeket kizárólag a Rali Világbajnokság számára fognak leszállítani 2021 és 2024 között. Noha a tesztprogramot korábban megszakította a Covid-19 világjárvány, a Pirelli továbbra is folyamatosan fejleszti új gumiabroncsait a jövő évi bajnoksághoz, amely január 18–24-én fog elrajtolni az előzetes tervek szerint a világhírű Rallye Monte-Carlo-val. A tesztprogramot a Pirelli rali tevékenységi vezetője, Terenzio Testoni felügyeli, aki a kutatócsoportot is irányítja Szardínia szigetén az abroncsok fejlesztésének gyakorlati fázisában, mely tervezeteket természetesen még sok más szakértő is magáénak érez a Pirelli milánói kutatási és fejlesztési központjában. A Pirelli célja az első tesztek során az lesz, hogy megteremtsék a kiindulási alapot, és felmérjék, hogy a világbajnokság megnövekedett teljesítménye és erőssége hogyan befolyásolja a gumiabroncsok kopását, teljesítményét és állagromlását. "Különösen fontos tesztet követhetünk figyelemmel, főként a kavicsos terep lesz izgalmas." - magyarázta Testoni. "A világbajnokságon az események körülbelül 80% -a kavicsos. Szerencsére azok a murvás részek, amelyeken a napokban tesztelünk - korábban a Rally d’Italia-ban használtak - a világ legkomolyabb szakaszai közé tartoznak.” A 30 fokot is meghaladó intenzív hőség tovább növeli a kihívást. A korábbi világbajnoki szakaszok megválasztása szándékos, amely megalapozott referenciapontot biztosít, amikor a csapat a fejlesztési program későbbi szakaszaiba tér vissza. "Fontos, hogy tervszerűen dolgozzunk az előrehaladás pontos mérése érdekében." - tette hozzá Testoni. "Egy kipróbált és megbízható gumiabroncsot vettünk kiindulási alapnak, majd egy sor prototípust futtatunk, hogy megnézhessük, hogyan csempészhetünk bele további teljesítményt és tartósságot. A feladat különösen bonyolult, ha raliról van szó, mivel a pályával ellentétben az út és a tapadási körülmények folyamatosan változnak." A Pirelli tesztcsapatának célja, hogy napi mintegy 200 kilométert gyűjtsenek be, kényelmesen meghaladva a világbajnokságon elvárt napi távolságot. A kétnapos szardíniai tesztet követően a Pirelli mérnökei elemzik az eredményeket, majd a program a következő hónapban tovább folytatódhat. Lara |
33 |