|
Július 28. A szombati gyorsaságik alkalmával igen meggyőző teljesítményt mutatva Lukjanuk minden egyes szakaszt a leggyorsabbként tudott le, mely során több mint fél perces előnnyel zárta az esemény első versenynapját - egészen pontosan 34,1 másodperccel előzte meg a második helyen érkező Giandomenico Bassot, aki egy Volkswagen Polo R5-össel vágott neki a római hétvégének. A vasárnapi kilométerek már egy kicsit cifrábban alakultak, ugyanis leggyorsabbnak egyszer sem sikerült lennie Lukjanuknak, ám a nap folyamán még egy hetedik időeredményt is sikerült összeszednie, melyet elsősorban a helytelen gumiabroncs választás számlájára írt fel az orosz. Végeredményben nem volt felhőtlen a hétvégéje Dmitrij Eremeev társaságában, de mindent összevetve jobb szezonkezdést nem is kívánhatott volna magának. "Az egész hétvégét nézve nem volt rossz a tempónk, tiszta autózást sikerült teljesítenünk. Természetesen örülök a győzelemnek, boldog vagyok, hogy a dobogó legfelső fokán ünnepelhetek." Giandomenico Basso és navigátora, Lorenzo Granai egy Volkswagen Polo GTI R5-össel vágott neki a római szakaszoknak. A német márkát első ízben terelgető olasz versenyző nem titkolt célja maga a győzelem volt, de a körülmények és az időeredmények végül úgy hozták, hogy egy 16 másodperces hátrányt begyűjtve a második hellyel érje be. Külön meglepetés volt az esemény harmadik leggyorsabbja – Oliver Solberg a svéd színeket képviselve végzett a dobogósok között a szezonnyitó keretében. A fiatal versenyző több ízben is megmutatta potenciálját a hétvége folyamán - szakaszgyőzelmet ugyan nem sikerült elcsípnie, de a második és a harmadik időket szépen megfutotta több alkalommal. A híres-neves ralis família fia bőven túlteljesítette a rajt előtti kitűzött célt – végeredményben egy legjobb tízes idővel már elégedett lett volna, ám egy harmadik pozíció kifejezetten erős eredmény. A Hyundai Motorsport részéről a legelőkelőbb pozíciót Craig Breen szerezte meg, aki az összetettbeli ponttáblán a negyedik idővel fejezte be a küzdelmeket. "A ralin való részvétel az indulástól egészen a végéig abszolút öröm volt számomra, nagyon élveztem a versenyzést. Máskor lehet, nem nagyon örülök annak, hogy negyedikként végzek, de az összes kemény munka és a tesztelés után rendkívül elégedett voltam azzal, hogy versenyképes tudtam lenni a Rally di Roma Capitale eseményén az MRF gumiabroncsokkal! Mind a gumiabroncsok, mind a Hyundai i20 R5 hibátlanul működött, de még van tennivalónk, viszont mindenképpen bíztató, hogy szilárd alapjaink vannak a fejlődésre." Az ötödik helyen a romániai színeket képviselő Simone Tempestini végzett, míg a hatodik időt Efrén Llarena csípte el egy Citroen C3 R5-össel. Magyar vonatkozásban határozott sikert nem könyvelhetünk el, ám mindenképpen pozitívum, hogy a szombati kiesést követően Herczig Norbert és Ferencz Ramón vasárnap a szuperrali szabályai alapján folytatták a kilométerek gyűjtését. A MOL Racing Team versenyzőpárosa a negyedik szakaszon egy balesetet szenvedett el - többösszetevős volt a kiesés oka, hiszen a Polo R5-öst sikerült kívülről picit átrendeznie a srácoknak, majd hűtőprobléma is nehezítette a napot, így végül kénytelenek voltak a kiállás mellett dönteni. A zárónapon, főként a futam végéhez közeledve már picit felszabadultabban vették a fiúk az akadályokat, erre pedig tökéletes bizonyíték volt a legjobb tízben autózott időeredmények. A szezonnyitó Európa Bajnokság futamát sikeresen letudhatták a résztvevők, és hamarosan tovább küzdhetnek a pontokért – a soron következő esemény a Rally Liepaja lesz, mely Lettországban 2020. augusztus 14-16. között kerülhet megrendezésre, várhatóan szigorításokkal övezve a koronavírus terjedésének kockázatai miatt. A 2020. Rally di Roma Capitale végeredménye: Lara |
33 |