|
Július 29. Napról napra egyre nagyobb figyelem irányul Észtország felé, miután a Rally VB Promóterével közösen a szervezők bejelentették, hogy a koronavírus okozta korlátozások miatt a Rally Estonia idén már világbajnoki besorolást kap szeptember 4-6. között. A rendezvény körül az első felröppent hírek a szállások áraival kapcsolatban történtek meg, hiszen igen komoly áremelkedést kezdtek érvényesíteni a szállásadók. A hotelek még hellyel-közzel próbálták tartani az árszintet, ám a magánszállások és vidéki minipanziók egy külön észt ralis hétvégét dobtak be az ajánlataik közé néhol meglepő per fő per éj elosztásban. A soron következő meglepetésként a jegyekre vonatkozó szabályozások voltak – a szervezők a távolságtartás fontosságát szem előtt tartva úgy tervezik, hogy összesen 16 ezer jegyet fognak értékesíteni, azt is kizárólag online felületen. Az érdeklődők és a gyors vásárlók 16 csomag közül választhatnak, melynek keretében meg lesznek határozva a látogatható nézői pontok, vagy éppen a szervizpark. A csomagokat július utolsó hetében egyértelműsítik, míg a jegyek értékesítése várhatóan augusztus 4.-én startol 65 Eurós áron (12 éves korig a gyerekeknek 15 Eurós belépőt kell vásárolni). A megvásárolt rally pass-okat csak Omniva automatákból lehet felvenni, amelyek Észtországon kívül Letterországban és Litvániában üzemelnek. Július utolsó hétvégéjén az esemény szervezői tovább gondolták a helyzetet, és közzétették a 2020-as Rally Estonia útvonalát. A versenynapokra vonatkozó terv változatlan - a debütáló esemény rövid formátumú ütemtervet kíván megvalósítani. A murvás, lényegében finn életérzést adó versenyzés szeptember 4-én, pénteken este kezdődik el. A WRC-szezon negyedik fordulójának központja Tartu városában kerül kialakításra, az Észt Nemzeti Múzeum környékén felállított szervizparkkal. A péntek reggeli Abissaare (6.23km) shakedown után a verseny este a szervizpark melletti rövid Tartu (1.28 km) szakaszával folytatódik. A szombati korai indulás mindenkit felébreszt, akit fel kell ébreszteni, mivel a nap az esemény leghosszabb gyorsaságijával, a Prangli-val indul (20.23 km). Ezt követi Kanepi (16.89km), majd Otepaa városában üzemanyagot vehetnek magukhoz a versenyzőpárosok. A nap folyamán még Maeküla (14.76km) , Elva (11.72km) és Otepaa (9.60km) van soron, majd egy Raadi szervizparkos kitérő után az öt szakasz ismétlésre kerül, melynek köszönhetően a nap folyamán 146,40 versenykilométeren küzdhetnek meg egymással a versenyzőpárosok. A vasárnap hasonló formátumú, három kora reggeli szakasszal indul, amelyeket később megismételnek. A versenyzők Arula (6.97km), Kaagvere (15.46km) és Kambja (20,05km) szakaszaival néznek szembe. Ez a kör még egyszer megismétlődik, ám ezúttal szervizparkos kitérő nélkül. A Powerstage plusz pontjainak eldöntésére a Kambja gyorson kerül sor, mely után egy Raadi célceremónia következhet. Összeségében, péntek estétől vasárnap kora estig 17 gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük a párosoknak, mely 232.64 versenykilométert jelent. Az esemény tehát semmilyen tekintetben sem mutatja a megszokott VB-s felállást. A járvány kockázatait szem előtt tartva a szervezők próbálnak visszatérni a régi kerékvágásba, ám bizonyos módosításokat kénytelenek voltak elkövetni, hogy a pontgyűjtést biztosítani tudják a versenyzőpárosok számára. „A Rally Estonia során az Észtországban hatályban lévő összes Covid-19 szabályt és korlátozást betartja. Úgy gondoljuk, hogy a szabályok és az iránymutatások betartásával biztonságos és látványos versenyt tudunk rendezni.”- hangsúlyozta a szervező csapat az esemény Rally Guide 1 dokumentumában. A 2020-as Rally Estonia útvonalterve Lara |
33 |