l1
l2


 

Nyerni jár Szardíniára a Hyundai

Október 7.
Három kiváló párosával a Hyundai Motorsport újabb versenyképes teljesítményt céloz meg a Rally Italia Sardegna keretében. A tavalyi futam legjobbja, Dani Sordo mellett a korábbi győztesek, Thierry Neuville és Ott Tanak is a versenyképes formára törekszik a sorozat hatodik állomásán.

A Hyundai Motorsport újabb versenyképes teljesítményre törekszik a hétvégi Rally Italia Sardegna-n, a módosított 2020-as Rali Világbajnokság hatodik fordulóján, hogy visszaszerezze a konstruktőri bajnokság legelőkelőbb pozícióját. A Rally Estonia 1-2 eredménye és a Török Rally-n elért kettős dobogó mindössze kilenc pontra csökkentette a bajnoki üldözésben a különbséget, egy olyan verseny felé tartva, ahol korábban a Hyundai Motorsport már háromszor is képes volt a dobogó legfelső fokán ünnepelni.

A csapat három autóval készül az eseményre - Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul, Ott Tanak / Martin Jarveoja és Dani Sordo / Carlos del Barrio öltheti magára a Hyundai egyenruháját október 8-11. között. Mindhárom duó aratott már győzelmet Szardínia szigetén az elmúlt négy szezonban. Neuville 2016-ban és 2018-ban diadalmaskodott, míg Sordo a tavalyi esemény drámai lezárásaként emlékezetesen biztosította elsőségét. Tanak három évvel ezelőtt nem talált ellenfelére, és igyekszik visszaszerezni ezt a győztes formát.

A szokásos nyári időponthoz képest később zajló esemény időjárási körülményei valószínűleg hűvösebbek és kiszámíthatatlanabbak lesznek, új változóval bővítve a népszerű kavicsos eseményt, amely három teljes versenynapot fog lefedni. A Hyundai Motorsport mindhárom párosa Szardínián tesztelt a futam előkészítése során, és versenyképességre számítva indul az algheroi eseményre.

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke:
„Tudjuk, hogy a bajnoki küzdelem hihetetlenül szoros ebben a világjárvány sújtotta szezonban, ezért Szardínia felé kell fordulnunk egy újabb versenyképes teljesítmény reményével. Szerencsére három olyan párosunk van, akik mind megmutatták, hogy képesek gyorsak lenni a szigeten. Üdvözöljük Danit és Carlost ezen az eseményen, akik csodálatos emlékeket tárnak fel mindannyiunk számára a tavalyi évről. Minden egyes csapattag keményen dolgozott azon az erőfeszítésen, hogy a srácok a lehető legjobb eszközöket kapják az elmúlt két eseményen mutatott teljesítményszint megismétléséhez."

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • A belga páros 2016-ban és 2018-ban győzött Szardínián
  • A duó újabb erős eseményt céloz meg, miután Törökországban második lett

Neuville: "Szép utak vannak a Rally Italia Sardegna menetrendjében, ritmusos, keskeny szakaszokkal. A gyorsok természetes jellemzői megfelelnek az itinerünk rendszerének és a vezetési stílusomnak. Ez egy olyan rali, ahol mindig jó sebességet mutattunk, és a múltban kétszer is nyertünk. Az időjárás eltérhet attól, amit megszokhattunk a szokásos nyári versenyhétvégék során, így ebből a szempontból kihívást jelenthet, különösen, ha esik az eső. A legtöbb szakaszt a korábbi évekről ismerjük, ezért várjuk az eseményt."

Ott Tanak/Martin Jarveoja (#8 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • Az észtek célja egy erős teljesítmény lesz
  • 2017-ben győztesként zárták a szardíniai kilométereket

Tanak: "A Rally Italia Sardegna általában igen meleg körülmények között zajló kemény esemény; ebben az évben a ralira valamivel később kerül sor a szezonban, így nehéz időjárási viszonyokkal szembesülhetünk. Az őszies időjárás megváltoztathatja a futam teljes koncepcióját, ezért számos helyzettel kell számolnunk. A szakaszok jellemzően nagy tapadású utakból állnak, amelyek nehezek lehetnek a gumik számára, ezért általában fontos a gumiabroncs helyes megválasztása. Reméljük, hogy megmutathatjuk a Hyundai i20 Coupe WRC teljesítményét és harcban lehetünk a győzelemért."

Dani Sordo / Carlos del Barrio (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)

  • A spanyol kettős a mexikói futam óta először öltheti magára a Hyundai egyenruháját
  • Emlékezetes tavalyi győzelem reményében idén újabb erős eredmény a cél

Sordo: "Ez egy nagyon különleges rali a számomra, hihetetlen emlékekkel a tavalyi eseményről. Soha nem fogom elfelejteni azt az érzést, amikor megszereztem a győzelmet a Hyundai Motorsporttal, és remélem, hogy idén megismételhetjük! A szakaszok általában elég csúszósak az első körben, mert a felületen sok laza kavics található; ez előnyös lehet azoknak a párosoknak, akik a rajtsorrendben picit hátrébb kezdenek. A második menet sokkal agresszívebb a gumik számára, nagyobb tapadási szintet kínál. Nemrég teszteltem az autót, és jó érzésem volt, így a cél a győzelem."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33