l1
l2


 

Sordo élre állt az Olasz Ralin

Október 9.
A címvédő, Dani Sordo uralja a Rally Italia Sardegna első versenynapját. A második helyen a Ford támogatásával Teemu Suninen érkezik, míg a pénteki utolsó szakaszon Thierry Neuville ellopta a dobogó legalsó fokát Sebastien Ogier-től.

Egészen jól kezdett hozzá tervei megvalósításához Dani Sordo - a Hyundai Motorsport spanyol versenyzője a 2019-es Rally Italia Sardegna eseményén nem talált legyőzőre, és ezt az élményt nem titkolja, hogy újból szeretné átélni a vasárnap délutáni célban. Javára legyen szólva, hogy a szigeten uralkodó száraz időjárási körülmények miatt határozottan előnye származott abból, hogy előtte már több versenyző is letakarította a murvás terepet. Ezt kivételesen nagyon jól kihasználta, a pénteki hat szakaszból négyet megnyerve az élről várja a szombati folytatást a Hyundai i20 Coupe WRC-vel. Előnye 17,4 másodperc Teemu Suninen teljesítményéhez viszonyítva, míg Thierry Neuville a dobogó legalsó fokán egy újabb 17 másodperces különbséget könyvelhet el az előtte toporgó Fordos versenyző idejéhez képest. "Nagyon örülök ennek a pozíciónak, de azért tudom jól, hogy ez még csak az első versenynap." - mondta Sordo. "Jó érzés, de messze még a vége."

Suninen kedvezőtlen gumiabroncs stratégiát hajtott végre versenytársaival szemben, három közepes és két kemény összetételű Michelint választott ki, míg Sordo öt médium mellett döntött. "Valójában azt kell mondanom, hogy ez meglehetősen csalódás volt, arra számítottunk, hogy 30 fokos útburkolat lesz. Nem tudtam használni a kemény gumikat.” - magyarázta Suninen.

Annak ellenére, hogy a finn fiú egyre hátrébb esett egy igen jó formában lévő Sordo-tól, Suninen 17,8-as hátránya még nem egészen a világvége, hiszen Szardínia fennmaradó két versenynapja bőven tartogat meglepetéseket. A pénteki utolsó szakasz eredményének köszönhetően az új, harmadik helyezett Neuville lett, aki Sebastien Ogier-t taszította le az ideiglenes dobogóról. A Toyota francia versenyzője ezúttal is neheztelte a rajtsorrendet, hiszen javában takarítóként munkálkodott a szakaszokon, ám a folytatásban reméli, hogy képes lesz javítani jelenlegi helyezésén.

Neuville sem volt a legboldogabb, csalódottságát fokozta a pénteki utolsó előtti szakaszon történt lefulladás. Szombaton mindössze 0,8 másodperces előnnyel kezdhet Ogier előtt. "Természetesen próbálkozom, de ma kétszer is egy szűk kanyarban hirtelen leállt a motor, és nem tudtam gyorsan beindítani.” - mondta Neuville. "Valóban kár ezért, mert úgy gondolom, tökéletes munkát végeztünk."

Elfyn Evans az ötödik pozíciót birtokolja a Toyotával, aki elsőként az út tisztítását "lehetetlennek” találta a péntek délutáni szakaszokon. A világbajnoki esélyes azonban most már nyugodtabb helyzetben van, hiszen az FIA pár órája megerősítette Monza felvételét a WRC naptárába, ezzel pedig nagyobb esélye nyílik az év végi elsőségre.

Ott Tanak olasz ralija már az első versenynapon balul sült el, amikor a Hyundai-ban bizonyos felfüggesztési probléma ütötte fel a fejét. Az észt ahogy tud, kitart, csaknem két percet veszített a pénteki első négy szakaszban. A szerviz után azonban az ötödik és hatodik gyorson a második, illetve a harmadik leggyorsabb volt Tanak, amely lehetővé tette számára, hogy Kalle Rovanpera-t maga mögé utasítva a kilencedikről a nyolcadik helyre lépjen előre. Rovanpera egyébként hatodik volt a szervíz után, de a Toyota Yaris WRC-ben technikai probléma adódott. Mivel a finn fiú úgy döntött, hogy nem beszél a riporterekkel a szakasz végén, problémáinak jellege egyelőre ismeretlen.

Gus Greensmith az M-Sport Fiesta WRC-jével összesítésben a hatodik, 15,2 másodperccel marad el Elfyn Evans időeredményétől. Loubet 26,4 másodperccel Greensmith mögött van, de csalódott önmagában, miután hibázott az ötödik gyors végén. Ő még szerencsésnek is mondhatja magát, hiszen versenyben van, azonban több versenytársa sem tudhatta le a teljes pénteket. Esapekka Lappi és Takamoto Katsuta a nap folyamán a pálya szélére kényszerült. Lappi motorja feltételezett vízhőmérsékleti problémákkal küzdött, míg Katsuta vesztét a negyedik gyorson való ütközése okozta.

Pontus Tidemand a WRC2 kategória leggyorsabb versenyzője, 31,9-es előnyt könyvelhet el az M-Sport színeiben rajthoz álló Adrien Fourmaux-val szemben, aki vezetett az ötödik részig. Fourmaux defektet szenvedett el, és a harmadik helyre esett vissza, de visszaért a második helyre, amikor Ole Christian Veiby szintén defektet kapott a pénteki utolsó gyorson.

Szombaton további hat gyorsasági szakasszal folytatódhatnak a 2020-as Rally Italia Sardegna küzdelmei - reggel 7:37-kor a 22 kilométeres Monte Lerno adja meg a kezdőlökést, míg kora este 17:02-kor a nap zárórésze rajtolhat el.

A 2020-as Rally Italia Sardegna pénteki eredménye:
1.Dani Sordo/C. Del Barrio - Hyundai i20 Coupe WRC 1:12:40.9          
2.Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen - Ford Fiesta WRC +17.4
3.T. Neuville/Nicolas Gilsoul - Hyundai i20 Coupe WRC +35.2
4.S. Ogier/J. Ingrassia - Toyota Yaris WRC +36.0
5.Elfyn Evans/Scott Martin - Toyota Yaris WRC +51.9
6.Gus Greensmith/E. Edmondson - Ford Fiesta WRC +1:07.1
7.P. Loubet/Vincent Landais - Hyundai i20 Coupe WRC +1:33.5
8.Ott Tanak/M. Jarveoja - Hyundai i20 Coupe WRC +1:53.7
9.K. Rovanpera/Jonne Halttunen - Toyota Yaris WRC +2:32.3
10.Oliver Solberg/Aaron Johnston - Skoda Fabia Rally2 Evo +3:01.2

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33