l1
l2


 

Mikkelsen nyerte a magyar EB futamot

November 8.
Rajt-cél győzelemmel Andreas Mikkelsen hódította el a II. Rally Hungary trófeáját egy igazi őszies körülményeket jelentő esemény keretében. A dobogó második fokára Grégorie Munster állhatott fel, míg a harmadik pozíció Efrén Llarena ölébe hullott, miután Herczig Norbert defektet kapott, és a magyar versenyző dobogós esélyei meghiúsultak.

Míg Andreas Mikkelsen győztes visszatérést ünnepelt az Európa Bajnokság sorozatában, Alexey Lukyanuk igazi bajnokként küzdött a hétvégén akadt nehézségek ellenére a II. Rally Hungary döntő szakaszán vasárnap, és hét, potenciálisan döntő pontot szerzett a hőn áhított cím második megszerzéséért. Az orosz versenyző a Citroen C3 R5-ös társaságában határozottan részt vett a győzelemért folyó küzdelemben, mindössze 5,1 másodperccel maradt el Mikkelsen mögött a szombati öt szakaszt követően. A hatodik gyorsaságira azonban öt perccel korábban jelentkezett be, és ez az apróság rendesen keresztbe húzta számításait, hiszen öt perc büntetéssel gyarapodott az addig igen sikeres időeredménye, mellyel lényegében meghiúsult idei harmadik EB futamgyőzelme. Mindazok ellenére, hogy a tizennyolcadik helyre került vissza Lukyanuk, nem adta fel a harcot, és nyomta, ahogy a csövön kifért. Végeredményben a tizennegyedik helyet csípte el, mellyel tovább fenntartja igényét a 2020-as Európa bajnoki címre.

„A vasárnapunk nagyon eredményes volt, így igazából a küldetésemet teljesítettem.” – mondta Lukyanuk, aki a Citroen C3 R5-össel és Pirelli gumiabroncsokkal versenyzett. „A kockázatkezelést természetesen meg kell tanulni, és úgy látjuk, hogy lehetünk még gyorsabbak. Összességében igyekeztünk a sebességre és a következetességre koncentrálni, és jó érzés van most bennem a hétvége után.”

Andreas Mikkelsen és Ola Flene győzelme elsősorban a hét szakaszgyőzelemnek köszönhető, ám a norvég páros határozottan figyelemre méltó teljesítményt nyújtott mind a két versenynapon. "Nagyon örülök a győzelemnek!" - mondta Mikkelsen, aki pályafutása során három világbajnoki elsőséget is megünnepelhetett. "Jó hétvége volt. Mint mondtam, nem feltétlen versenyzési akarattal álltam rajthoz, a tesztelés volt az elsődleges szempont, amint azt a legtöbben tudják, az elmúlt néhány évben az aszfalt nagyon nehéz volt számomra, és azt hiszem, talán az emberek azt gondolták, hogy nem tudok többet kihozni magamból aszfalton, így jó döntés volt, hogy idejöjjek és megmutassam, hogy még mindig megvan az akaratom, és még mindig gyors tudok lenni. Hatalmas köszönetet kell mondanom a csapatnak, a Topp-Cars-nak, hogy rám bízta ezt az autót, az egész hétvégén hibátlanul működött, és a Skodának is, hogy elkészítette ezt a nagyon-nagyon szép autót. 2017-ben kipróbáltam, akkor szerettem, de azóta sok minden történt, és most még jobb lett a Fabia szerintem. Kényelmesen érzem magam az autóban, ami nagyon fontos, hiszen minden a bizalomról szól. Úgy érzem, hogy az egész hétvége az irányításom alatt állt. Nagyon jól éreztem magam. Okos stratégiát építettünk fel, nem vállaltunk túl nagy kockázatot, de mégis gyorsak voltunk, így igazán élvezetes versenyzéssel gazdagodhattam Magyarországon."

A BMA Autosport Hyundai i20 R5-ös versenyzője, Grégoire Munster megnyerte az ERC1-et az egymás utáni második versenyén, Efrén Llarena pedig egyéni csúcsot ért el a harmadik helyezéssel a Rallye Team Spain számára. A MOL Racing Team csapatát képviselő Norbert Herczig a dobogó legalsó fokára volt esélyes, két szakasszal a futam leintése előtt, de a tizenötödik részen egy defekt meghiúsította a hazai dobogót. "Nagyon szomorú vagyok, nem tudom hol szenvedtünk el, óvatosan vezettem. Sajnos emiatt a dobogótól búcsút kellett vennünk, tényleg, borzasztóan sajnálom. Nagyon szerettem volna a legjobb háromban ünnepelni, de hát ez az élet. Majd legközelebb..."

A negyedik időeredménnyel Oliver Solberg végzett, míg ötödikként Nikolaus Mayr-Melnhof érkezett. Magyar részről a szombati napon az Országos Bajnokság nyíregyi megmérettetését győztesként záró Hadik András vasárnap tovább folytatta kilométereinek gyűjtését a nagyok között - a miskolci versenyző az Erdőbénye-Aranyospuszta délutáni körében hatalmasat autózott, hiszen második leggyorsabbként gurult be a célba, és Lukyanuk mögött mindösszesen 1,1 másodperccel maradt el. Végeredményben éppen hogy kicsúszott a legjobb tízből, hiszen tizenegyedikként fejezte be a II. Rally Hungary-t.

Az Európa Bajnokság magyarországi megmérettetése tehát Andreas Mikkelsen elsőségével véget ért, ám a sorozat főszereplői még további két futamon harcolhatnak meg egymással a bajnoki pontokért – e hónap utolsó hétvégéjén a Kanári-szigeteken csaphatnak össze, míg a szezonzáró Spa Rally teheti fel a pontot az i-re a decemberi kilométerekkel.

A II. Rally Hungary végeredménye:
1 .Mikkelsen A./Floene Ola - Skoda Fabia Rally2 Evo 1:48:31.1          
2. Munster G./Louka Louis - Hyundai i20 R5 +1:32.2
3. Llarena Efrén/Fernandez Sara - Citroen C3 R5 +2:00.3
4. Solberg Oliver/Johnston Aaron - Skoda Fabia Rally2 Evo +2:04.8
5. Mayr-Melnhof N./Welsersheimb P. - Ford Fiesta R5 MkII +2:08.2
6. Herczig Norbert/Ferencz Ramón - Volkswagen Polo Gti R5 +2:31.4
7. Devine Callum/Fulton James - Hyundai i20 R5 +2:50.3
8. Griebel Marijan/Braun Tobias - Citroen C3 R5 +3:12.4
9. Cais Erik/®áková J. - Ford Fiesta R5 MkII +3:24.3
10. Bonato Yoann/Boulloud B. - Citroen C3 R5 +3:57.7
11. Hadik András/Kertész K. - Ford Fiesta R5 MkII +4:13.6

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33