l1
l2


 

Már a Montéra készülnek a gyári csapatok

December 9.
Éppen hogy fellélegeztek a világbajnokság résztvevői az extrém monzai körülmények után, pár nap pihenést követően már pattannak is vissza a versenyautókba, hogy a 2021. januári szezonnyitó Rallye Monte-Carlo gyorsasági szakaszaira a lehető legjobban felkészülhessenek az ünnepek előtt.

Alig néhány nappal a 2020-as rali világbajnokság szezonjának lezárása után a Toyota és a Hyundai átjutott az Alpokon, és már kezdik is a héten a 2021-es évre való teszteléseket.

A Pirelli, mint új beszállító, Monza után közvetlen várta a sorozat főszereplőit Gap városában, ahol a 2021-es specifikációjú gumijait hivatalosan is bemutatja a csapatoknak, hogy lehetővé tegyék számukra az új gumi első futását a jövő havi Rallye Monte Carlo szezonnyitó előtt.

A dirtfish.com oldal mélyenszántóan utánajárt a teszteléseknek, melyet nem véletlenül kezdenek meg szinte azonnal az egyesületek. Logisztikailag van értelme, ha figyelembe vesszük, hogy Monza mennyire közel van Gap városához.

A csapatok elkülönítésére próbálnak figyelmet fordítani a koronavírus okozta korlátozások miatt, így a Hyundai és a Toyota felváltva teheti próbára a sorozat új beszállítójának termékpalettáját. Maga a Pirelli egyébként az év elején már tesztelte a hideg időszakra való aszfalt gumiabroncsokat, de a csapatok számára ez lesz az első alkalom, amikor kipróbálhatják autóikon az olasz gumit.

Nem véletlen, hogy a kék oválról eddig nem esett szó - az M-Sport ugyanis nem vesz részt a teszten. Richard Millener, a csapatfőnök a DirtFish-nek elmondta, hogy a Ford Fiesta WRC tesztelésének megkezdése előtt elsőbbséget kell biztosítani a következő szezonra vonatkozó versenyzői terveknek.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33