|
December 9. A Hyundai Motorsport második egymást követő bajnoki címe az FIA Rali Világbajnokságon (WRC) folytatja a vállalat lenyűgöző növekedését és határozottan tovább erősíti hírnevét a nemzetközi motorsportban. A sorozatba való 2014-es belépése óta a csapat 17 győzelmet aratott, beleértve az idei felemás szezonban megszerzett tripla elsőséget is. A csapat 2020-as teljesítménye megmutatta a párosok akaratát, és a Hyundai i20 Coupe WRC versenyképességének javulása is komoly előrehaladást mutatott a versenyeken található körülmények közel tökéletes kezelésében. Andrea Adamo, a csapatfőnök, egy igényes és nem a megszokott történéseket jelentő szezonra gondol vissza, elismerve azokat a sarkalatos momentumokat az évad során, amelyek lehetővé tették, hogy a csapat erősebbé váljon, mint valaha. Andrea, honnan indítanád szívesen az idei szezon összesítését? "Viharos év volt, és azt kell mondanom, a világ valóban megváltozott 2020 folyamán. A globális helyzet mindenkit különböző módon érintett, és az emberi szükségleteket kellett előtérbe helyezni. Először is, büszke vagyok a csapatomra és arra, ahogyan kezelték és kezelik a mai napig ezt a példátlan helyzetet. Készen állnak arra, hogy minden lehetőséget a lehető legjobban kihasználjanak, megtegyenek bármit egy versenyért vagy egy tesztért, amit csak tudnak, szenvedélyesen és odaadóan válaszoljanak, és küzdjenek a második gyártói címért. Megalázkodom a csapatom minden egyes tagjának a szemlélete előtt.” Visszatekintve a szezon elejére, mennyire volt fontos a győzelem Monte-Carlo-ban? "A győzelemre adott akkori reakcióm megmutatta, mennyire fontos ez az eredmény számomra és a csapat számára is. Különös emlékeim vannak erről a futamról, fiatalabb koromban szorosan követtem a rádióban és a magazinokban. Igazán elképesztő érzés volt ott lenni a csapattal, és látni, hogy Thierry és Nicolas győzelembe vezetik a Hyundai-t. Egy szó mint száz: tökéletes volt a szezon kezdete." Három páros is győzelmet aratott ebben a szezonban, hogyan működtek ők együtt? "A legjobb dolog 2020-ban, vagyis a legfontosabb, amit levonhatok tanulságként az évből, az volt, ahogyan párosaink csapatként dolgoztak együtt. Mindannyian megosztották benyomásukat és tapasztalataikat, és ugyanabba az irányba mozogtak egy közös cél felé: hogy közösen javítsuk az autót és felépítsük bajnoki kampányunkat. Öt hihetetlen duónk volt - Thierry/Nicolas, Dani/Carlos, Craig/Paul, Seb/Danos, valamint újoncaink, Ott és Martin -, akik mind egytől egyig az elmúlt hónapokban átélték velünk a legfontosabb pillanatokat, a győzelmeket, a dobogókat. Igazi csapatmunka volt, és hálás vagyok, hogy hozzájárultak a konstruktőri bajnoki címhez." Volt-e olyan kulcsfontosságú pillanat az évad során, ami nyilvánvalóvá tette a második bajnoki cím esélyét? "Véleményem szerint az oka annak, hogy miért másodszor koronáztak minket világbajnoki csapattá, a mexikói kilométerek után mutatott rá. Az esemény után hosszabb megbeszéléseket folytattunk, ahol minden olyan dolgot letettünk az asztalra, ami még nem működött. Ez körülbelül öt órán át tartott. Világosan felderítettük azokat a területeket, amelyeken javulnunk kell, hogyan adhatjuk meg a párosoknak a szükséges autót, és milyen irányt kell megtenni. Nyílt és őszinte információcsere vezetett arra az intenzív munkára, amelyet a lezáráskor otthoni irodáinkban végeztünk, hogy fontos lépéseket tegyünk előre. Észtországban kettős győzelemmel tértünk vissza, amely megmutatta ennek az erőfeszítésnek az eredményeit." Hogyan sikerült koordinálni a karanténidőszakot? "Amit mindenki kívülről látott, az az volt, hogy a csapat újragondolta a csapat fogalmát, végül pedig keményen nyomta a bajnokságot. A felszín alatt egyébként ez egy kihívásokkal teli időszak volt, nagyon is valóságos, személyes hatással. Nekem kellett irányítanom azt a folyamatot, hogy az embereket - az embereimet - visszahozzam a saját országukba, úgy, hogy közben mindenki nyugodt maradjon. Rengeteg belső megbeszélést folytattunk a dolgok folytatása, a biztonság megőrzése és a kollégák elsőbbsége érdekében. Szívszorító helyzet volt ez, és lényegében még most is az. Ez az év egy hullámvasút, de reméljük, hogy ezek a legutóbbi futamok bizonyos élvezetet nyújtottak a rajongóknak is." Mi a Hyundai Motorsport jövőbeli terve? "A Rali Világbajnokságon továbbra is a maximumra fogunk törekedni. Fontos átgondolni az elért eredményeket, különösen ebben a kihívásokkal teli évben, de már most 2021-re és Monte-Carlo-ra kell fordítanunk a figyelmünket. Van egy tervünk és egy ütemtervünk, amelyet követnünk kell. Idén láthattuk, hogy a verseny rendkívül szoros, így nem tudunk túl sokat pihenni, ha mesterhármast akarunk elérni a márka bajnokságban a következő szezonban.” Lara |
33 |