l1
l2


 

Komoly frissítést kap a Fabia Rally2

Január 5.
Jelentős változásokkal, még nagyobb potenciállal érkezik a Skoda legsikeresebb versenyautója. A Fabia Rally2 Evo már önmagában is komoly erőt sugall, ám a csehek nem ültek a babérjaikon, jó nagy adag pluszt toltak bele a Fabia továbbfejlesztett 2021-es változatába.

A Skoda Fabia Rally2 Evo versenyautóját a 2021-es szezon előtt erősen korszerűsítették, a fejlesztések között olyan finomságokat találhatunk, mint a nagyobb motorerő, a továbbfejlesztett lengéscsillapítók vagy éppen a megnövelt végsebesség.

A Skoda Fabia a 2015-ös megalakulása óta sorozatgyőztes a Rally2 kategóriában, több WRC2-es versenyző és csapat címet nyert meg Esapekka Lappi, Pontus Tidemand, Jan Kopeck és Kalle Rovanpera társaságában. A 2020-as szezon sovány volt a márka számára, hiszen a WRC2 kategóriáját Mads Östberg uralta a Citroen támogatásával, a WRC3-as év végi elsőség pedig a Hyundai színeiben rajthoz álló Jari Huttunenhez vezetett, bár azért a Toksport valóban elnyerte a WRC2 csapatok gyártói címét a Fabiaval.

A Skoda azonban nem nyugodott meg a babérjain, és közzétette frissített Fabia Rally2 Evo-jának részleteit, amelyet január 4-én fognak homologizálni, a szezonnyitó Rallye Monte-Carlo rajtjára. Az autó szinte minden területét fejlesztették és korszerűsítették, az újratervezett intercooler és a kipufogócsonknak köszönhetően az 1,6 literes motor most 284 helyett 286 lóerős teljesítményt produkál. A maximális sebesség emelhető 186 km/h-ról 201 km/h-ra is egy új sebességfokozattal, amely már rendelkezésre áll egy hosszabb véghajtással, amely ideális a gyorsabb versenyekhez, mint például Finnország, Lengyelország vagy Észtország. A ZF-fel együttműködve új lengéscsillapítókat fejlesztettek ki a jobb tapadás és stabilitás biztosítása érdekében, miközben a Skoda nagy feladatot vállalt a megbízhatóság növelésében is, vagyis a Fabia most erősebb hátsótengelyes alvázzal van felszerelve, egy speciális fékhűtő készülékkel van felszerelve (amely korábban csak aszfaltra volt kapható), illetve plusz védőlemezt kapott a hátsó differenciálműhöz.

A Skoda Motorsport igazgatója, Michal Hrabánek elmondta: "A mai napig a Skoda Fabia Rally2 Evo kategóriájában több mint 1255 győzelmet ünnepelt, és 2948 dobogót jegyzett. A 2021-es továbbfejlesztett változat azért készült, hogy ügyfeleink számára a siker világszinten biztosítva legyen. Meggyőződésem, hogy a frissítések még gyorsabb és megbízhatóbb autót jelentenek ügyfeleinknek."

Tidemand, Kopecky, Oliver Solberg, Andreas Mikkelsen és Emil Lindholm egyaránt részt vett az új autó fejlesztésében, illetve a világbajnokság "menekültje", Kris Meeke is felajánlotta szakértelmét egy augusztusi szervezett teszt keretében.

Andres Mikkelsen és Marco Bulacia azt a megtiszteltető feladatot kapta, hogy igazolják az új frissítések versenyképességét, ugyanis ők lesznek azok, akik a világbajnokság szezonnyitó Rallye Monte-Carlo állomásán harcba viszik a cseh remeket a Toksport neve alatt a WRC2-esek mezőnyében. Az eredményesség bizonyítása nem lesz egyszerű feladat, hiszen a Hyundai i20 R5, az M-Sport Ford Fiesta Rally2 és a Citroen C3 Rally2 szintén jelentős frissítéseken esett át a téli szünetben.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33