l1
l2


 

Téli teszt alá vetette legújabb autóját a Hyundai

Február 23.
Látványosan felgyorsult a Hyundai i20 N Rally2-es autójának a fejlesztése – a nyári időszakra tervezett homologizáció előtt a márka mindent megtesz a lehető legjobb teszteredmények elérésének az érdekében. Az elmúlt napokban a svéd havon megtett kilométereket követően Craig Breen és Oliver Solberg mondta el véleményét a mérnököknek.

A Hyundai i20 N Rally2 február közepén teljesítette legújabb tesztjét, négy napon át havon és jégen futva Svédországban. A teszten a vezetési feladatokat megosztották Craig Breen és a Hyundai Motorsport WRC 2 versenyzője, Oliver Solberg között, akik két-két napot ültek a volán mögött a svéd futamról is ismert Torsby városától északra fekvő utakon. Több mint 600 kilométert tettek meg a problémamentesnek mondható négy nap alatt azokon a szakaszokon, amelyek a törlést megelőzően a 2021-es WRC esemény részét képezték volna.

Február közepével nemcsak az első tesztet tudhatták le az alzenauiak 2021-ben az i20 N Rally2-essel, hanem az ügyfélosztály mérnökeinek is ritka lehetőséget adtak arra ezek a téli napok, hogy havas körülmények között vegyék szemügyre az autó képességeit. A nyárra tervezett homologizáció határozottan jól halad, hiszen eddig ez volt az a körülmény, melyen még nem küldték bevetésre a legújabb fejlesztést, így mindenképpen izgalmas napokkal gazdagodhattak a Hyundai illetékesei. A lehetőség kihasználása kulcsfontosságú lépés volt az Ügyfélosztály részéről abban a feladatban, hogy létrehozzon egy kiváló, mindenre kiterjedő csomagot, amelyet a csapatok és a versenyzők teljes bizalommal tölthetnek el, függetlenül attól, hogy mely versenyt választják.

A tesztelés a tavaly megkezdett munkára épült, csiszolva a tervezés alapelemeit. A hangsúly a lengéscsillapítóra és a differenciálmű beállítására tevődött, az alváz egyensúlyán és tapadásán munkálkodva. A februári napokban az új alkatrészek különböző kombinációit alkalmazták az autón, az ideális párosítás megtalálása céljából. Az összegyűjtött adatok a havas körülményekre vonatkozó alapvető beállítások felé irányulnak, de a továbbiakban is hasznosak lesznek az adatok, ha a tesztelés az elkövetkező hónapokban visszatér murvás terepre, hiszen az információkat megosztják a tervező csapattal, mely mellett párhuzamosan az alkatrészek véglegesítésén dolgoznak az egyre jobban közeledő homologizációs folyamat előtt.

Az i20 N Rally2 a Hyundai Motorsport Ügyfélosztályának immáron második versenyautó fejlesztése az ügyfélcsapatok és a versenyzőpárosok számára. A tervezett autó új 1,6 literes turbómotorral rendelkezik. A bajnokságot nyert i20 R5 ügyfelek támogatásának ötéves tapasztalatát felhasználva az új futómű továbbfejlesztett csomagot kínál. A fejlesztési folyamat az elkövetkező hónapokban folytatódik, a teszteket aszfalton és murván egyaránt tervezik.

Oliver Solberg: "A Hyundai i20 N Rally2 -est nagyon jó érzés volt vezetni. A Hyundai Motorsport valódi és komoly lépéseket tesz ezzel az autóval - a tapadása és a kezelhetősége már nagyon jó. Fantasztikus dolog számomra ez a lehetőség, hogy együtt dolgozhatok egy világbajnok csapattal - nagyon izgalmas részt venni egy ilyen volumenű projektben. A Hyundai Motorsport mindent elkövet, hogy győztes Rally2-es autót fejlesszen, és szuper érzés lesz része lenni annak a folyamatnak, amikor a homologizáció és a verseny szakaszába érkezik ez a modell. Az elmúlt néhány évben láthattuk, hogy hihetetlen a verseny a kategóriában, és az i20 N Rally2 nagyon izgalmas kihívó lesz."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33