l1
l2


 

Latvala: Toyota GR Yaris a Rally3-ba?

Március 4.
Az előjelek nagyon jók, így a Rally3 kategória még sikeresebb lehet, mint a Rally2 (korábban R5). Természetesen a Toyotát is érdekli a dolog.

Latvala mostantól nem csak azért felelős, hogy az elődje, Tommi Makinen sikeres munkáját folytassa a rali világbajnokságban, lelkes raliversenyzőként és egy historic-os Toyota Celica tulajdonosaként arról is gondoskodni szeretne, hogy a márka a jövőben más kategóriákban is sikeres lehessen. A középpontban a legfrissebb kategória a Rally3 áll.

"Ahogy a dolgokat látom, az új Rally3 érdekesebb kategóriának tűnik, mint a Rally2 és olyan sikeres lehet, mint anno a szériaközeli N csoport volt" - nyilatkozta Latvala a Motorsport aktuellnek.

Eddig csak az M-Sport mutatott be erre a kategóriára készített autót. A nettó 99.999€ árú Ford Fiesta Rally3-at egy 1,5 literes, turbós, háromhengeres motor hajtja a maga 215 lóerejével és 400 Nm-rel, amely az utcai Fiesta ST-ből jön. Az erőátvitelért egy 5 sebességes szekvenciális váltó felel. Ezekkel az 1210 kilós összkerekes autó 5 másodperc alatt gyorsul százra.

A WRC után Rally3?
Latvala is megnézte magának a Fiesta Rally3-at, és biztosan fokozott figyelemmel fogja követni mennyi megrendelés érkezik az M-Sporthoz. "A GR Yaris-szal megvan a tökéletes alap egy jó ügyfélautóhoz” - mondta Latvala, utalva arra, hogy el tudja képzelni, hogy ebbe a kategóriába is beszálljon a Toyota. "De most még a 2022-re készülő hibrid WRC fejlesztésére kell koncentrálnunk. A privát csapatokat ettől függetlenül szem elött tartjuk. Így még lehet ebből valami 2023-ig."

Kígyó

 

 

 

 

 

 

 

 

33