|
Április 24. Parázs második versenynap szemtanúi lehettünk a Rally Croatia gyönyörű, erdei, aszfaltos szakaszokon zajló küzdelmeinek köszönhetően. Sebastien Ogier és Thierry Neuville azonos időt állított be a világbajnokságban első ízben debütáló futam szombati menetrendjének utolsó előtti részén, mely eredménnyel a győzelmi csata csak még tovább fokozódott. Maga a Krašić – Vrškovac 11 kilométeres gyors második köre igazán lendületesre sikeredett, és a szoros élmezőny egész jól elkapta a ritmust, hiszen Ogier és Neuville azonos idejéhez képest Elfyn Evans csupán egy másodperccel maradt el, míg Ott Tanak is csak három másodpercet gyűjtött össze a negyedik eredményével. A nap végéhez közeledve pedig ezek a minimális időkülönbségek egyre fokozottabb izgalmakat hoznak a bajnoki pontokért való küzdelmekhez. Összetettben Sebastien Ogier 6,9 másodperces előnye bíztató, ám a horvát körülményeket figyelembe véve abszolút nem megnyugtató. A hétszeres világbajnok szombatja a kedvező időeredmény ellenére nem volt problémamentes – a tizenharmadik szakaszon egy lassú defekttel jött le a célba, mely nagyjából két kilométerrel a vége előtt szedett össze. A gumiválasztása jól sikerült, hiszen a délelőtt folyamán a kemény keverékek meghozták azt a kellő mértékű tapadást, melynek köszönhetően a pénteki esti hét másodperces hátrányát le tudta faragni, és előnyére tudta átfordítani. "Ugyan egy lassú defekt nehezítette a napot a délután folyamán, de összességében jó napot tudtunk le, kíváncsian várom a vasárnapi gyorsokat." - mondta Ogier. Elfyn Evans számára a szombat vegyes időeredményeket tartogatott. A walesi fiú a tizenegyedik gyorsot a leggyorsabbként tudta zárni, azonban a hatodik helyen is megfordult. Ez utóbbi teljesítmény a 20 kilométeres Mali Lipovec - Grdanjci részen történt meg, ahol a felhordásos, kavicsos részeket nem megfelelően kezelte le tempók tekintetében a Yaris WRC-vel.
Összességében nem rossz Evans eredménye, hiszen 6,9 másodperccel várhatja a vasárnapi folytatást az abszolút értékelés második helyén. "A murvás részeken bizonytalan vagyok, épp mondtam is Scott-nak, hogy szerintem nem voltam elég bátor. Vasárnap ugyan csak négy szakasz vár ránk, de lehetnek meglepetések, és nem titkolom, elsődleges célunk a győzelem." A dobogó legalsó fokára a pénteki napot még az élen záró Thierry Neuville érkezett. A belga fiú nagyon vegyes kilométereken lehet túl – a reggeli legelső körben egy rossz gumiválasztást követően a Hyundai folyamatosan csúszkált a kanyarokban, így a tempót óvatosabbra kellett vennie a biztos célbaérkezés reményében. A gumik megosztását tekintve hátra két lágy keverék került, és ezzel nyúlt mellé a belga, hiszen a Toyotás versenytársak például négy kemény keverékkel vágtak neki délelőtti körnek. A déli szerviz előtt még egy fékprobléma is növelte Neuville pulzusát, így az átélt tapasztalatok fényében a harmadik hely nem is rossz a Hyundai-os versenyző számára. Nem tudom...Szombaton délután próbáltunk visszavágni, amikor jobb gumik voltak az autón. Probléma volt az emelővel, és nem tudtunk abroncsot cserélni, így az utolsó szakaszokea már kicsit elhasználódtak a gumik. Amit tudtam, kihoztam magamból, de hát ennyire tellett.” Míg Neuville tíz másodperces hátrányt könyvelhetett el a legjobb időeredményhez képest, Ott Tanak a negyedik helyen már tekintélyesebb különbséggel toporog a dobogó mögött. Az észt versenyzőnek nem kifejezetten fekszenek a horvát pályák - szakaszgyőzelmet nem sikerült begyűjtenie, egy második idő azonban becsúszott a zsebbe közvetlen a déli szerviz előtt. Ha mindenáron a dobogót szeretné megcélozni a Hyundai versenyzője, akkor nem lesz könnyű dolga, hiszen Neuville mögött huszonhét másodperces hátránnyal foglalja el a negyedik helyet. Az M-Sport Ford debütálója, Adrien Fourmaux úgy tűnik, igen eredményes szerepléssel lesz képes megköszönni a lehetőséget. A francia az ötödik pozíciót birtokolja két teljes versenynapot követően. Előrelépésre nem igazán van lehetősége normál körülmények között, hiszen Tanak-hoz képest 51 másodperccel lassabb. Valójában mögötte sincs csak tumultus, hiszen csapattársa, Gus Greensmith 54 másodperces távolból követi tizenhat gyorsot letudva. A hetedik pozíciót Takamoto Katsuta bérelte ki vasárnap reggelre - a japánnak nagyon bejött a Stojdraga rész, mely a reggeli, és a déli szervizt követő legelső, húsz kilométeres gyors volt. Mindkét alkalommal szakaszgyőzelemmel gurult le a Toyota fiatalja. "Örülök a mai napnak. Nagyon nehéz utakon autóztunk, hosszú nap volt, de értékes tapasztalatokat gyűjtöttem. Jó irányban haladunk, izgatottan várom a futam zárónapját." A nyolcadik leggyorsabb Craig Breen, aki a Hyundai harmadik pilótájaként próbálja megvédeni a márka becsületét. Az alzenaui csapat második gárdájában rajthoz álló Pierre-Louis Loubet a délután folyamán egy balos kanyar követően a jobb oldali árokban landolt. Az autó komolyabb sérüléseket nem szenvedett el, az útra azonban a nézők sem tudták visszatenni az i20-ast, így a fiatal francia a feladás mellett volt kénytelen dönteni. Az abszolút értékelés kilencedik pozícióját az a Mads Östberg birtokolja, aki ezen eredményével a WRC2-es kategóriát vezetheti. A norvég versenyző mögött közvetlen a kategóriatárs érkezik Teemu Suninen személyében, aki a Ford Fiesta Rally2-essel több, mint egy perccel van elmaradva a második helyen. A Volkswagen színeiben Nikolay Gryazin a dobogó legalsó fokára esélyes, ám itt még akadhatnak szoros küzdelmek vasárnap, hiszen a második helytől mindösszesen 14,9 másodperccel van elmaradva. Vasárnap tehát négy gyorsasági szakasszal fejeződhet be a világbajnokságon első ízben debütáló horvát esemény. Reggel 7 óra 20 perckor már el is rajtolnak a versenyben maradt párosok, és 13 óra 18 perckor a powerstage plusz pontjaiért való küzdelmek szemtanúi lehetünk. A 2021-es Rally Croatia szombati eredménye: Lara |
33 |