|
Április 2. Ahogy délután tudtuk: Petter 8, Sordo 6, Latvala 4, Tänak 1, azaz Ford 19, Citroen 0. Mégis nem más nyerte a 2012-es "Vodafone Rally de Portugal”-t, mint a legkiegyensúlyozottabb versenyző, Mikko Hirvonen. A fent említett urak mindegyike kiesett egyszer a versenyből, míg a Citroenes finn igazából gond nélkül teljesítette az összes szakaszt. A jövőre nézve viszont figyelmeztető jel lehet a francia csapatnak a Ford és a MINI tempója. A mai 6 szakasz sem maradt azért gond nélkül a versenyzőknek, szinte tényleg Mikko Hirvonen az egyetlen, akinek semmi gondja nem volt a 4 nap során, a többieknek jutott ez az, vagy csináltak maguknak. A mai nap jóval korábban kezdődött, mint a korábbiak, de az első szakasz rajtjára előbújt a nap a hegyek mögül. Latvala indult elsőként és meg is nyerte a szakaszt, meg a következőt is. A csúszós körülmények között szó sem volt takarításról, az előny az elöl haladónál volt. A hátul haladóknak meg nem volt hova sietnie. Solberg visszavette a negyedik helyet, amit csak a tippünk miatt engedett ki a kezéből estére- köszönet neki érte -, akik puha gumikon mentek jól választottak, a kemény gumikon startolók pedig nem felejtették el megjegyezni, hogy ez egy nagyon rossz választás volt. A másodikon Tänak rongálta meg a futóművét, ami miatt a nyúlfarknyi harmadikon is visszafogott tempóra kényszerült. A középsőn hullott el az SWRC-ben addig nyolc perccel vezető Al-Rajhi, Neuville-nek pedig a tűzjelzője kapcsolt be, de ők nem találták a célban semmi nyomát a lángoknak, viszont a röviden megúsztak egy útról leesést. "Nagyon nagy pillanat, árokba mentünk. Hibás felírás." Így a nap felénél lévő szervizre tovább egyértelműsödött, hogy Hirvonentől csak Hirvonen veheti el a győzelmet, Östberg Fiestája újra három hengerezett, Novikov pedig nem akarta kockáztatni élete első dobogóját. A délutáni szakaszgyőzelmeken a Petter, Latvala, Sordo osztozott igazságosan, az utolsó előtti gyorson Sandell esett egy embereset, Araujo is leesett az útról, de ő megúszta. A defekteket is gyűjtötték nagy lelkesen a srácok ezen a 31 kilométeren, Sordo meg is állt kicserélni a kereket, Al-Attiyah bal első defekttel, Neuville pedig két lapos kerékkel érkezett a célba, ő igazán rosszul járt, egy pótkerék volt nála, így defekttel kellett megtenniea Power Stage-et illetve az utána következő 70 kilométeres etapot az autópályán. Helyi idő szerint fél ötkor került sor az ünnepélyes célceremóniára, ahol a Citroen csapat még önfeledten ünnepelhette Hirvonen győzelmét, aki az azt követő sajtótájékoztatón nagyon elégedetten, és boldogan összegezte a hétvége történéseit. A két fiatal Fordos szintén nagyon boldog volt, hogy felállhattak a dobogóra, különösen Novikov, és navigátora Dennis Giraudet, előbbinek először adatott meg ez a siker, utóbbinak hosszú idő után újra. Aztán este kilenc óra magasságában robbant a bomba. Hirvonent szabálytalan kuplungszerkezet miatt kizárták. Persze először a helyszínen tartózkodók is hitetlenkednek, biztos csak egy áprilisi tréfa a rosszabbakból. De a technikai ellenőrzésről készült jegyzőkönyv és a hivatalos eredménylistán hiányzó név meggyőzött minden kétkedőt. Östberg élete első győzelmét szerezte ezzel, valószínűleg nem így képzelte el, sajnos az ünneplés elmaradt neki. Novikov második, Solberg is feljött a dobogóra, és a pontversenyben ezzel már csak Loeb előzi meg - mindössze négy ponttal. A Citroen elismerte a hibát, de a beszállítóra mutogat, és a büntetés mértékét tartja túlzónak, fellebbeznek a döntés ellen. A verseny hivatalos végeredménye: Kígyó |
|