A Peugeot leleplezte az első R5-ös autót

Szeptember 27.
A csütörtök reggel igazán sokat jelent a rali világ számára, hiszen a párizsi autoshow-n ekkor indult be az élet, és lepleződnek le egymás után a neves márkák újdonságai, elsőként az egyik legnagyobb újdonságot a világ első R5-ös versenyautóját mutatjuk be.


Képeink a Peugeot 208 Type R5-ről

A korai órákban a Peugeot mutatta be a várva- várt típusát, az új 208 R5-öst. Az autó küldetése nem lesz egyszerű, hiszen a népszerű 207 S2000-est kell majd überelnie a pályákon. E modell nem mondható idősnek, ennek ellenére már komoly múlttal rendelkezik, többek között Kris Meeke-nek köszönhetően, aki 2009-ben bajnok lett Peugeot-jával az IRC-ben.

A 208-assal a következő évben több versenyen szeretnének rajthoz állni, ám teljes szezont csak 2014-re terveznek. A mérnököknek az FIA által szabott határon belül kellett létrehozniuk az autót, melyek közül az egyik jellemző az volt, hogy 150 ezer euro legyen a maximum pénzbeli határ, amennyit ér az R5-ös. Magyar szempontból kiemelkedő fontosságú, hogy az első R5-es versenyautót egy honfitársunk, Bocsi Attila álomdta meg.

A francia bajnokság biztos résztvevője lesz, ám a nemzetközi porondtól sem szeretne távol maradni -európai szereplések mellett mindenképpen szeretnének a tengerentúlon is rajongótábort szerezni.

A lepel lekerülése után a motorháztető alá is betekintést nyerhettek az érdeklődők - turbófeltöltős 1,6-os motor, melyhez ötsebességes szekvenciális váltó jár...

Bertrand Vallat, a 208-as fejlesztés felügyelője a következőket nyilatkozta a show-n: "Nagyon komolyan szem előtt kellett tartanunk a szabályokat és a költségeket. Egyes alkatrészek tömegére is ügyelnünk kellett - különösképpen az alvázra és a motorra."

Mindemellett Vallat abban is reménykedik, hogy elődjénél egy gyorsabb és még nagyobb eredményeket elérő autót bocsátottak most útjára.

R5 belülről
Magyar kezek rajzolták az R5-ös Peugeot-t

Lara