{
|
December 17. Dizájn, modellpaletta, menedzsment. Mindenben a VW a követendő példa, ahogy azt Allan Rushforth, a Hyundai Európa alelnöke is kihangsúlyozza. Nem titok, hogy az i30-at a Golf ellen küldik harcba, ezért nem is csoda, hogy az ötajtós és a kombi után egy háromajtós változattal bővül a paletta. Az új jövevény sportosabb, harapósabb külsőt kapott, amit a hosszú ajtók és a meredeken eső tetővonal hangsúlyoz. A technika ugyanaz mint a többi i30-nál, de ahhoz, hogy partiban lehessenek a németekkel szükség lesz komolyabb aggregátokra is. A Veloster 1,6 turbója ideális megoldás lenne, a maga 200 lóerejével, ettől függetlenül még nincs döntés arról, hogy melyik motorral indulnak a Golf GTI ellen. De nem csak a fentiekkel szeretnék a kompetenciájukat bizonyítani, hanem a rali projekttel is. A sportközpont kiépítése és az autó fejlesztése már zajlik, a német kollégák már ülhettek is a WRC prototípusának navigátorülésében, a frankfurti i30 bemutatón. Ahogy arról beszámoltak, az 1,6 literes turbómotor még érezhetően messze van a 300 lóerőtől, viszont az új szekvenciális váltó és a négykerékhajtás meggyőző volt. Néhány szerencsés újságírónak lehetősége nyílt a versenyautó fedélzetén is megtapasztalni az autó mozgását, a svájci kollégák egy videót is összeraktak az autóztatásról. A képeken is látszik, hogy az autó még nagyon kiforratlan, de remélhetőleg komolyan gondolják a koreaiak a ralizást, és a VW legyőzését, és akkor a világbajnokság és mi is csak nyerni fogunk a dolgon. Kígyó |
|