l1
l2


 

 

A Citroen és a Honda is R5-ös autó építésében gondolkozik

Január 22.
A Peugeot és a Ford után újabb márkák kívánnak csatlakozni az FIA legújabb, R5-ös kategórájához. A Citroen lépése talán nem annyira meglepő, az viszont mindenképp örömteli, hogy végre egy japán gyártó érdeklődését is sikerült felkelteni.

Borulni látszik a Citroen Racing ügyfélprogramja, hiszen az eddig olyan magabiztosan tervezett RRC modell helyett inkább az R5-re helyeznék a hangsúlyt. Ennek fejlesztésébe pedig belehúztak a mérnökök, hiszen áprilistól kezdve hétről-hétre komoly teszteket szeretnének lebonyolítani az új autóval.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem lesz RRC a versenypályákon - de csupán néhány darabot szeretnének piacra dobni. Többek között ilyen típussal vág neki a közel-keleti küzdelmeknek Khalid Al Qassimi, az Abu Dhabi támogatásával, ám Franciaországban nem kap különösen nagy jelentőséget az RRC.

"Egyetlen célirányos fejlesztői munkánk, amibe belekezdtünk, Khalid-nak készül. Ő már Karácsony előtt tesztelte a Citroent és örömmel vette ő is - mi is tudomásul, hogy gyorsabb a régebbi Fiestától és a 207-estől is. Monte Carlo-ról sem véletlen hiányzott a csapatból a múlt héten, hiszen idén e hétvégén fog először rajthoz állni az FIA Közel-kelet Bajnokságban." - árulta el Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen technikai főnöke.

A DS3 RRC versenyképességében senki sem kételkedik, hiszen nagy volt az érdeklődés a potenciális vevők részéről. De a Citroen-nek nem áll szándékában nagy mennyiségben autókat dobni a versenypiacra. "Pillanatnyilag van néhány DS3 RRC projekt kilátásban, talán néhány autó még az Európa Bajnokságnak is jut. Nagyon sok azonban nem lesz belőlük, talán 2 és 5 között, ami az M-Sport kínálatához képest igencsak elenyésző" - nyilatkozta Mestelan-Pinon. "Az autók átépített WRC-k lesznek, tehát nem teljesen újonnan épített járművek. Ehhez a költségek túl magasak lettek volna."

Az áprilisi tesztek után pár hónappal később már a debütálást is tervezik, az októberi francia futamon szeretnék először bevetni az új fegyvert. A futam végeztével pedig eladásra dobnák a típust a piacon.

Ami még talán ennél is jobb hír, és ráadásul Magyarországról kelt szárnya, hogy Honda motorsport részlegéért felelős J.A.S. is tervei között is szerepel egy R5-ös Honda építése. A hírről a Rally EB idei szezonjára koncentráló Eurosol Racing Team számolt be a minap, akik idén a Honda Europe és a J.A.S. Motorsport támogatásával versenyeztetik R3-as Honda Civic-jüket, Bessenyey Zoltánnal és Nyirfás Juliannával a fedélzeten. "A Honda-program hosszú távú és a továbblépés lehetősége a majdani R5-ös kategóriájú új versenyautó megvalósításában ölt formát." - áll a csapat sajtóanyagában.

Lara