l1
l2


 

A Citroen újra esélyesként érkezik Svédországba

Február 11.
A szezonnyitón aratott győzelem után újabb sikerben bízva utazik Svédországba a Citroen csapata. Sebastien Ogier és Esapekka Lappi egyarántbizakodva tekint a havas futam rajtja elé.

Sporttal tűzdelt napokat élhetnek át Svédország lakói az elmúlt és a leendő pár napban – a sívilágbajnokság jelenleg a skandinávoknál zajlik, ám február 14-én érkezik a rali krémje, is a világbajnoki sorozat második állomásának keretében. Határozott célokkal győzelemre, illetve dobogóra éhesen érkeznek a Citroen-es srácok Karlstad városába. Sebastien Ogier a C3 WRC-vel Monte-Carlo-ban legyőzhetetlen volt, és a francia világbajnok ezt a tendenciát egyértelműen folytatni kívánja. Csapattársa, Esapekka Lappi értékes pontokat szeretne gyűjteni, mely nemcsak neki, hanem a csapat számára is jól jöhetne így február derekán.

Ez a futam különlegessége a naptárnak, és a szakaszok külön megközelítést kívánnak, aminek megtanulása nagyon komoly felkészültséget igényel – 1973 óta szinte folyamatos skandináv uralom mutatkozik meg győzelmek tekintetében, mindösszesen három olyan páros volt, aki nem-északiként volt képes felállni a dobogó legfelső fokára. A Citroen versenyzőpárosa, Sebastien Ogier és Julien Ingrassia pontosan ide tartozik – a francia páros először 2013-ban diadalmaskodott, majd 2015 és 2016 is az ő évük volt. Ez egy olyan megmérettetés, ahol minden évben változik a feladat –az utakon a hó és a jég mennyisége jelentősen különbözik, évről évre változik. A világbajnoki címvédő duó akarattal telve fog megküzdeni a hóval, és a szakaszokon elsőként vághatnak nyomot a hórétegbe.

Esapekka Lappi és társa, Janne Ferm ugyan még csak kétszer lehetett ott a svéd rajtvonalnál, a finn származás a hétvégén komoly előnyt hozhat nekik. Lappi igazán tudja, mi fán terem a hóautózás, és ezt most bizonyíthatja is a C3 WRC-vel. Ha csak a tavalyi szereplést nézzük, a finn duó a vasárnapi szakaszokon fergeteges időket autózott – többek között a powerstage öt pontját is sikeresen begyűjtötték.
Tizenkét hónappal ezelőtt a Citroen C3 WRC a dobogó középső fokát csípte el, mely szereplést követően bőven történtek fejlesztések az autóban. A rajt előtt természetesen egy pár napos teszt keretében ráhangolódhattak  a francia márka párosai a havas körülményekre, mely során úgy érezték, sikeresen megtalálták az autó beállításait az egyedi svéd körülményekre.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: "Miután páratlan lendülettel vágtunk neki a szezonnak, nyilvánvalóan eltökélt szándékunk az, hogy megtartsuk a dobogóra vonatkozó jó formánkat ezen a havas futamon, ahol tavaly második helyezettek lettünk. Mindazonáltal nagyon jól tudjuk, hogy hatalmas kihívás lesz, és nagyon szoros küzdelmek alakulnak majd ki az élmezőnyben. Ez egy olyan felület, ahol kritikus pont a bizalom. Pontosan emiatt dolgoztunk azon, hogy négy nap tesztelést biztosíthattunk párosainknak annak érdekében, hogy megfelelően felkészülhessenek a hétvégére. Sebastien számára külön nehezítés adódik majd, hiszen elsőként kezdheti meg a szakaszokat, de tudjuk, hogy meg fog küzdeni a feladattal. Eközben Esapekka jó rajtpozícióban kezdhet Svédországban, és a tavaly mutatott teljesítménye alapján úgy gondoljuk, jó esélyei lehetnek."

Sebastien Ogier: "Egy nehéz futamról beszélhetünk a svéd rali keretében, ám ennek ellenére mindig nagyon élveztem. Különleges érzés havas felületen száguldozni egy WRC-vel. Remélem, hogy kedvező körülmények várnak majd minket, bár tudom, hogy elsőnek lenni a szakaszokon gyakran jelentős hátrányt jelent a jéggel tarkított hóréteg miatt. Figyelnünk kell majd nagyon, hogy a második körre miként változnak a gyorsok minősége, hiszen akár kavicsos réteg is fel-fel tűnhet. A teszt során a kilométerek előrehaladtával egyre jobban éreztük magunkat az autóban, és ez remélem, a verseny alatt folytatódik majd."

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2015 és 2016)

Esapekka Lappi: "Ha a feltételek ugyanolyanok maradnak, mint az elmúlt héten a tesztelések során voltak, akkor a jégréteg vékonysága miatt valószínűleg nagyon gyorsan elérjük majd a kavicsot, ami azt jelenti, hogy a szöges abroncsokat jól át kell gondolnunk a második körre. Egyébként bármi is történjen, a rajtpozíciónk minden tekintetben kedvező. A szakaszok pontosan olyanok, amiket szeretek – gyorsak, tempósak, és ezt a teszt során is sikerült bizonyítani. Remélem, a kemény munka végre megtérül, és hétvégén értékes pontoknak örülhetünk."

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 4. (2018)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33