l1
l2


 

Elkezdik a juniorok is

Február 12.
A világbajnokság junior kategóriája is felébred téli álmából a hétvégén – a fiatal párosok januárban még ejtőzhettek, februárban azonban megkezdődik számukra is a pontvadászat a svéd megmérettetéssel, melyen kívül idén még négy fordulóval számolhatnak a Ford Fiesta R2T-vel rajthoz álló résztvevők.

A Rally Sweden a Junior Világbajnokság szezon kezdetét jelenti, ahol a sorozat résztvevőinek legígéretesebb fiatal párosai versenyezhetnek azonos, teljesen új Ford Fiesta R2T-kben, amelyeket az M-Sport készített fel és a Pirelli szerelt fel gumiabroncsaival. A junior bajnokság öt futamból áll, amelyek mindegyike eltérő körülményekkel rendelkezik, így tökéletesen lemérhetőek a versenyzőpárosok képességei. A naptár egyetlen téli futama számára a Pirelli a WRC2 osztályban is számos párosnak biztosít abroncsokat, közülük is a híres Sottozero Ice modellt, remélve, hogy a kifejezetten hóra és jégre tervezett gumik a 12 hónappal ezelőtti sikereket megismételhetik egy újabb erős teljesítménnyel.

A kihívás: a svéd rali szakaszai hóval és jéggel borított kavicsos utakon zajlanak, és az egész szezon egyik leggyorsabb eseményeként van számon tartva. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a szöges gumiabroncsok szinte beleharapnak a felületbe, biztosítva a tapadás érzetét.

A JWRC résztvevői: Tizenhárom versenyző áll rajthoz az első megmérettetésen a JWRC kategóriájában, akik közül a svéd állomás tavalyi győztese, Dennis Radstrom sem hiányozhat – ő valójában Torsby-ból érkezik, mely a futam központja is egyben, így bőven élvezheti a hazai rajongók támogatását a versenynapokon. Elrajtol még az Ott Tanak támogatását élvező észt Ken Torn, aki korábban a Pirelli sztár versenyzőjeként is elismerést zsebelt be. A német Julius Tannert, a brit Tom Williams és az olasz Enrico Oldrati is próbára teszi erejét. Az újonnan érkezők közé tartozik Martins Sesks (Lettország) és Tom Kristensson (Svédország), akik az első és második helyen voltak az Európa Bajnokság 27 év alatti Junior kategóriájában a Pirelli-vel. A sorozathoz csatlakozik továbbá: csatlakozik a sorozathoz: Roland Poom (Észtország), Jan Solans (Spanyolország), Raul Badiu (Románia), Nico Knacker (Németország), Fabrizio Zaldivar (Paraguay) és Sean Johnston (Egyesült Államok).

További Pirelli versenyzők: A JWRC versenyzői bíznak abban, hogy a 2018-as bajnok, Emil Bergkvist nyomába eredhetnek, aki idén már a WRC2-esek között bizonyíthat a hazai eseményen egy Ford Fiesta R5-össel, és természetesen a Pirelli gumiabroncsaival. Fiesta R5-ösben fog mozgolódni még Takamoto Katsuta is, aki a japán Toyota protezsáltja, és ő az, aki megdöbbentő győzelmet aratott a Pirelli-vel az erős helyi versenyzőkkel szemben egy évvel ezelőtt. Pirelli támogatással állnak rajthoz Skodás versenyzők is - Eerik Pietarinen és Nikolay Gryazin, a tavalyi finn bajnok és az Európai Junior 28 éves bajnok. Végül de nem utolsó sorban ide sorolható még a svéd RX bajnok, Johan Kristoffersson, aki Polo R5-össel vág neki a havas terepnek.

A modell: Egyetlen típusú gumiabroncsot használnak minden kategóriában Svédországban. A JWRC autók a Sottozero Ice WJ-vel vannak felszerelve - minden egyes gumiabroncs 360 szöget tartalmaz. A WRC2 párosoknak a Sottozero Ice J1A biztosítja a tapadást - itt 384 szög került egy abroncsba. A Pirelli egyedülálló vulkanizálási folyamata biztosítja, hogy a szegecsek a gumiabroncsban maradjanak akkor is, ha kavics van a színpadon. A Pirelli egyedülálló vulkanizálási folyamata biztosítja, hogy a szögek a gumiabroncsban maradjanak akkor is, ha murva fedi a szakaszokat.

A szabály: A JWRC-ben és a WRC2-ben a párosok legfeljebb 22 gumiabroncsot használhatnak fel az esemény során – ehhez pluszban hozzájöhet a shakedown-on használt gumik száma.

Az esemény: a svéd futam február 14-én, csütörtökön kezdődik, és február 17-ig, vasárnapig tart, 19 gyorsasági szakasszal összesen 316,8 versenykilométerrel. A pénteki szakaszok nagy része a szomszédos Norvégiában kerültek kijelölésre.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33