l1
l2


 

Mexikóban is elvárás a dobogó a Citroennél

Március 4.
Bizakodóan érkezik Mexikóba a Citroen Total WRT kettőse - a tavalyi futamgyőztes, Sebastien Ogier a legjobbakban bízik, míg Esapekka Lappi is reménykedve tekint a világbajnokság első teljes murvás megmérettetésére.

A 2019-es szezon első murva futama idén is Mexikóban kerül megrendezésre, ahol a Citroen Total World Rally Team srácai, Sebastien Ogier - Julien Ingrassia és Esapekka Lappi - Janne Ferm fogják irányítani a C3 WRC-t az állandóan meleg, nagy magasságot megjáró utakon León környékén. A francia márka az idei év első két futamán biztosította a dobogót, így a tengerentúlra érkezve sem lehet más a célja az egyesületnek.

A Mexikó Rally egy különleges esemény, amelynek jellemzői (különösen a magas hőmérséklet és a szokatlan tengerszint feletti magasság) nem találhatóak meg máshol a naptárban, és amelyeket Európában közel lehetetlen reprodukálni, ami azt jelenti, hogy a tapasztalat az elsődleges. A csapat számára a nagy nehézségek ellenére kedves helyszín Mexikó – tizennégy eseményen szerepelt a márka, és ebből hétszer a legjobbként szuperált. Mindezek mellett pedig Sebastien Ogier és Julien Ingrassia személyében a Citroen a második legmagasabb rekordot is magában foglaló párossal rendelkezik, akik összesen négy győzelemmel büszkélkedhetnek, beleértve a tavalyi elsőséget is. A francia duónak pontosan emiatt jó oka van arra, hogy valódi sikereket reméljen. Rajtpozíciójuk is egészen kedvező – harmadikként fogják megkezdeni a pénteki szakaszokat.

Eközben a svéd futamon második helyet megszerző Esapekka Lappi és Janne Ferm az ötödikként kezdheti meg a murvás küzdelmeket, és ezért többet várhatnak a finom homokos kavicsrétegtől, hiszen négy autó már kedvezően bejárathatja a kanyarok íveit előttük. Arra törekszenek, hogy kihasználják a tisztább utakat, mellyel majd megpróbálják kompenzálni a szakaszok ismeretének hiányát. A finnek elkötelezettek lesznek abban, hogy tovább javuljanak, miközben szeretnék folytatni az értékes pontok begyűjtését.

A felkészülés a franciák szerint tökéletesen megtörtént – mindenki két napot kapott arra, hogy Spanyolország murváin megpróbáljanak ráhangolódni a C3 WRC-vel a mexikói körülményekre.

Pierre Budar, a Citroen Total WRT csapatfőnöke: "Azzal az elhatározással tartunk Mexikó felé, hogy ismét a dobogón ünnepeljünk, különösen azért, mert Sebastien és Esapekka tisztességes rajtpozíciókkal rendelkeznek, mivel a tapadás szintje fokozatosan javul, hiszen egyre több autó halad át előttük a szakaszokon. Tudjuk jól, hogy a szezon első kavicsos versenyén a dolgok teljesen összekeveredhetnek, főleg a szokatlan magasság és a magas hőmérséklet miatt, de itt mindig jól teljesítettünk. Ismét mindent megtettünk annak érdekében, hogy a lehető legfelkészültebben álljunk oda a rajtvonalhoz."

Sebastien Ogier: "Két kifejezetten jó tesztnapon vagyunk túl, melyeket olyan utakon teljesítettünk, amelyek viszonylag hasonlítottak a mexikói körülményekre. Az időjárás is kedvezett nekünk – meleg volt, bár azért nem érte el a mexikói átlagot. A svéd incidens után bízom benne, hogy újból képes leszek az élmezőnyben harcolni, és kihozni a legjobbat magamból. A szakaszok nagyon szép helyeken mennek keresztül, de óvatosnak kell lennünk a délutáni körben, hiszen akkor van a legmelegebb. A nagy magasság miatt külön meg kell küzdenünk a motor teljesítményének csökkenésével, illetve az autó hűtése is okozhat néha fejtörést."

Rajthoz állások száma: 10
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2014, 2015 és 2018)

Esapekka Lappi: "A spanyolországi tesztek lehetővé tették számomra, hogy még kényelmesebben érezzem magam a C3 WRC-ben, a Svédországban elért eredmények alapján. Be kell vallanom, egyre jobban érzem magam az autóban. A hétvégén nagyon kell a magabiztosság, hiszen elég kevés tapasztalattal rendelkezem Mexikóra vonatkozóan. 2017-ben a pályabejáráson vehettem részt, míg tavaly volt az egyetlen megjelenésem a mezőnyben. Ennek fényében megelégednék én egy top ötös eredménnyel is. Rajtpozíciónk kedvező lesz, így megpróbálok majd minden apró kis előnyt kihasználni, ami ebből adódhat."

Rajthoz állások száma: 1
Legjobb eredmény: 11. (2018)

A 2019-ES RALLY MEXICO A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 21 gyorsasági szakasz, összesen 313,87 versenykilométerrel
  • 10%-os teljesítménycsökkenés minden 1000 métert követően a tengerszint feletti magasságban
  • 2756 méter - a futam csúcsmagassága az Ortega szakaszon
  • 7 Citroen győzelem Mexikóban – egy Xsara WRC (2006), három C4 WRC (2007, 2008 és 2010), kettő DS3 WRC (2011 és 2012) és egy C3 WRC (2017)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33