l1
l2


 

Bodolai: Örülök, hogy nem adtuk fel

Június 14.
Küzdelmes kezdéssel és a körülményekhez képest eredményes szerepléssel gazdagodhatott Bodolai László és Deák Attila az elmúlt hétvégén. A Székesfehérvár Rallye fizikailag is megterhelő szervókormány gondokkal indult, ám vasárnap már kedvezően alakultak a kilométerek, így a legjobb tízben fejezhette be a páros a bajnokság harmadik futamát.

Az egri dobogóközeli sikerek és pozitív élmények után a miskolci megmérettetés nem éppen a tervek szerint alakult Bodolai Lászlónak és Deák Attilának, így az országos bajnokság harmadik futamának rajtvonalához határozott elképzelésekkel és értékes pontok reményében állították oda a Ford Fiesta R5-öst. A lendület és a lelkesedés a 2019-es Székesfehérvár Rallye pénteki gépátvételén egyértelműen látszódott a pároson, akik az autó iránti erős bizalommal várták a szombat kora délutáni rajtot, melyet egy óra után tudhattak le a bajnokság résztvevői Kőhányás és Pusztavám között.

A dobogós elképzelések megvalósítását azonnal keresztbe húzta egy nem várt probléma – a legelső gyorsasági szakaszon megmakacsolta magát a Ford Fiesta szervókormánya, így fizikailag is megterhelő, kemény küzdelem árán láthatták meg csak a célvonalat Pusztavámon. Kategóriában a tizenhatodik helyre futotta az időeredményből, ám a következő kör sem volt egyszerűbb, hiszen szervizelésre csak két szakasz megtétele után volt lehetőség, így még egyszer át kellett küzdeniük magukat a srácoknak a tizenhárom kilométeres gyorsaságin. Másodszorra is hasonlóan a középmezőny elején találták magukat, de a negyed ötkor kezdődő szerviz mindenre gyógyír lehetett. A csapat szerelői azonnal hozzákezdtek a kék ovál helyrepofozásához – a kormánymű csere után a harmadik szakasz rajtjához már közel tökéletes Forddal gurulhatott oda Bodolai. A nap utolsó, az abszolút értékelésbe is beleszámító részről egy kilencedik idővel jöttek le, mely kilométerek valójában ismerősek voltak, hiszen az első két kör is Kőhányás – Pusztavám között került teljesítésre, ám igazi versenytempóban először tudhatták le a srácok az adott szakaszt. A szombati nap zárásaként Székesfehérvár belvárosában elzárt részen, nagyobb teher nélkül a nézőknek autózhatott egyet a Ford Hungary Rallye Team párosa.

Vasárnap reggel motiváltan és felfrissült gondolatokkal állhatott rajtvonalhoz a kettős Csákberényen. Ugyan a futam zárónapjára került sor, ennek ellenére nem kevesebb, mint nyolc gyorsasági szakaszon és közel száz kilométeren bizonyíthatták versenyképességüket, miután az utolsó, a nap kilencedik részét a szervezők törölték a menetrendből. Az időeredmények a versenykilométerek előrehaladtával fokozatosan javultak, melynek köszönhetően az abszolút értékelésben is egyre kedvezőbb pozícióba kerültek Bodolaiék. A vasárnap második felében ugyan egy darázscsípés még színesítette a hétvége történéseit, ám ennek ellenére sem adta alább a Fordos duó – a kitartó küzdelemnek és konzisztens teljesítménynek köszönhetően az utolsó, oroszlányi gyorsaságin futott ötödik időeredménnyel a legjobb tízben találhatták magukat. Bodolai László és Deák Attila végeredményben az abszolút tizedik, kategóriájukban pedig a nyolcadik helyen fejezhették be a szezon harmadik aszfaltos küzdelmeit a Ford Fiesta R5-össel Székesfehérvár városában.

Bodolai László: "A miskolci történések után úgy gondoltuk, hogy Székesfehérvár a mi futamunk lehet, és nem titok, hogy dobogós célokkal álltunk rajthoz. Sajnos egy műszaki probléma azonnal visszafogta lelkesedésünket – már a legelső szakaszon elment a kormányszervónk. Az autót nehezen tudtam irányítani, így közel sem hoztam azt a tempót, amit szerettem volna. A célba érve eszembe jutott, hogy talán fel kellene adni a küzdelmeket, de végül versenytársam, és egyben barátom, Hadik András azt javasolta, menjek tovább. Megfogadtam a tanácsot, és úgy gondoltam, műszaki problémával is hasznos lehet a kilométerek begyűjtése, legalább megismerem az autót erről az oldaláról is.

A szombat esti szervizben a fiúk kicserélték a kormányművet, így a harmadik gyorsra már egy versenyképes autóval érkeztünk meg. Mivel az első két szakaszon nem tudtam lendületesen autózni, így lényegében számomra a harmadik jelentette az első küzdelmet. Ez látszott picit az időeredményen, de mindenképpen pozitív érzésekkel vártuk a vasárnapot.

A zárónapon jelentősen több kilométer várt minket, így amennyire csak tudtunk, küzdöttünk a többiekkel. Percről percre egyre jobban belelendültünk az iramba, és időben is pozitív előrelépéseket tettünk. A rajt előtti tervet ugyan nem sikerült magvalósítanunk, de a körülmények fényében teljes mértékben elégedett vagyok a kategóriánkban megszerzett nyolcadik pozícióval. Számunkra most egy hosszabb szünet következik, a veszprémi küzdelmeket kihagyjuk, de Ózdra újult erővel és dobogós reményekkel fogunk érkezni."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csőrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigran, HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33