l1
l2


 

Tanak nyerte az Észt Rali első napját

Július 14.
Ott Tanak több mint fél perces előnyével fordulhat rá az észt rali mezőnye a második versenynapra. A hazai pálya előnyeit élvező versenyzőt Andreas Mikkelsen követi a második helyen tisztes távolból, a harmadik pozíciót pedig Esapekka Lappi foglalta be a szombati versenynapon teljesített kilenc gyorsaságit követően.

Pénteken este egy páratlanul látványos és igen komoly nézőszámra szert tevő rajtceremóniával hivatalosan is kezdetét vette a WRC sorozat partnereseménye. A 9. Shell Helix Rally Estonia a világbajnokság résztvevői számára lehetőséget jelent a sorozat soron következő, finn futamára való felkészülésre, hiszen a murvás szakaszok közel azonos feltételekkel kecsegtetnek, számtalan izgalmas ugratóval színezve a versenykilométereket. A nevezési lista nagyon komoly felhozatalt ígért, amiben természetesen nem csalódtunk – az észt rajongók legnagyobb örömére Ott Tanak táncba is vitte a Toyota Yaris WRC-t, mellyel egy határozott tempót megmutatva a szombati napon kilenc szakaszból hetet a leggyorsabbként teljesített Martin Jarveoja navigálásával. Az észt páros szombat estére egy 33 másodperces előnyt kovácsolt össze, mely akár több is lehetett volna, ha a nap közepén egy időellenőrzőből nem késnek ki, és nem tesznek szert egy 10 másodperces büntetésre.

A második idővel Andreas Mikkelsen büszkélkedhet, aki a negyedik, Cramo – Arula közötti közel tizenegy kilométeres részen egy szakaszgyőzelmet zsebelhetett be. A norvég versenyző teljes mértékben tesztnek fogja fel az észt hétvégét, és a beállításokhoz is bátrabban nyúl hozzá a szervizparkban. A nap végén a városi részen egy elágot benézett ugyan a Hyundai versenyzője, aki a célba érkezve úgy érezte, sok időt veszített el a hibával, ám mindezek ellenére a szakasz második idejére sikeresen szert tett a fehér i20-as WRC-vel. Összetettben 33 másodperces lemaradással a Tanak mögött a második pozícióra esélyes Anders Jaeger társaságában.

A dobogó legalsó fokára kilenc szakaszt követően Esapekka Lappi tart igényt. A Citroen versenyzője jó hangulat közepette teljesíti a kilométereket, a mérnökökkel közösen nagyon koncentrálnak a C3-asra, minél jobb beállításokat próbálnak alkalmazni az autóban. A finn versenyző számára akár még előrelépésre is lehet esély, ha a vasárnapi részek kedveznek, hiszen hátránya mindösszesen tizenkét másodperc Mikkelsen mögött. A negyedik helyen a Ford színeiben Elfyn Evans érkezik, aki rögtön a második gyorson már izgalomra adott okot a szervizparkban mozgolódó cumbriai csapatnak - egy ugrató után az autó eleje megsérült, és csupán az abszolút tizennyolcadik idővel tudtak célba érkezni.

A walesi fiú mögött az ötödik idővel az a Craig Breen érkezik, aki első ízben ölthette magára a Hyundai Motorsport egyenruháját. Igazán fejlődő tendenciát mutatnak az észak-ír időeredményei, és mivel Evans mögött csupán három és fél másodperccel van elmaradva, így a debütáló futamon akár dobogóközeli élményekkel is gazdagodhat Breen ha picit feljebb kapcsol.

Hatodik helyen Oliver Solberg toporog, míg a legújabb generációs, azaz az MK2-es Fiesta R5-öst Teemu Suninen a tizedik helyre repítette szombat estére. A finn fiú számára még szokatlan a "kis WRC" kategória, hiszen ahogy a nap elején a nyilatkozatában elmondta, folyamatosan pakolná a váltót hatodikba. 

Vasárnap hat gyorsasági vár még a versenyben maradt párosokra, melynek első rajtja magyar idő szerint háromnegyed nyolckor történik meg, és fél három magasságában Tartu városi szakaszával zárul a 9. Shell Helix Rally Estonia.

A 2019-es Rally Estonia szombati eredménye:
1. Ott Tanak/Martin Jarveoja – Toyota Yaris WRC 47:45.8
2. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger – Hyundai i20 WRC +33.4
3. Esapekka Lappi/Janne Ferm – Citroen C3 WRC +46.3
4. Elfyn Evans/Scott Martin – Ford Fiesta WRC +1:09.2
5. Craig Breen/Paul Nagle – Hyundai i20 WRC  +1:12.7
6. Oliver Solberg/Aaron Johnston – Volkswagen Polo Gti R5 +2:09.3
7. Markko Martin/Kristo Kraag – Ford Fiesta WRC +2:15.7
8. Rainer Aus/Simo Koskinen – Skoda Fabia R5 +3:18.8
9. Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen – Skoda Fabia R5 +3:27.7
10. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen – Ford Fiesta R5 +3:30.7

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33