l1
l2


 

Latvala: "Kellett már egy jó eredmény!"

Augusztus 7.
Szezonjának legsikeresebb hétvégéjét produkálta Jari-Matti Latvala hazai versenyén a Neste Rally Finlandon. A Toyota versenyzője az elmúlt hónapokban nem tudta hozni a formáját, ám augusztus elején egy látványos defekt ellenére is a dobogón ünnepelhetett.

Jari-Matti, mesélj a hétvégéről, hogyan élted át az első háromban való szereplést?

Latvala: "Kilenc hónapja nem voltam a dobogón, ez a leghosszabb időszak, mióta a Rally VB-n versenyzek. Nehéz időszak áll mögöttem. Ilyenkor akarva-akaratlanul is elkezd az ember kételkedni a képességeiben. A rajt előtt azért a lehető legalaposabban összeszedtem magam, hiszen tudtam, hogy ez az a hely, ahol minden körülmények között képes lehetek a bizonyításra. Kellett már egy jó eredmény! Csütörtök reggel nagyon nagy nyomás nehezedett rám, és azt hiszem, mindketten ugyanabban a helyzetben voltunk Esapekkával. A teszt során jó érzésekkel szálltam ki az autóból, így a remény megvolt a sikeres hétvégére. A sebességünk ott volt. Nagyon nagy harc volt szombaton az első körben."

Nagyszerű volt látni, hogy az élmezőnyben küzdesz, de egy kis dráma kijutott azért szombaton. Bizonyos szempontból megkönnyebbülés volt, hogy a szakasz végéig eljutottál és továbbra is dobogón maradtál?

Latvala: "A pályabejárás alatt hibát követtem, picit felületesebben készítettem el az itinert, és tavaly nem volt ott betontömb, ahol most elkaptuk. Arra gondoltam, hogy gyorsabb tudok menni, de nyilvánvalóan nem. A defektet nagyjából tíz kilométerrel a cél előtt kaptam, így attól tartottam, hogy bőven túl lépem a fél perces hátrányt, ami véget vethet a sikernek. Bevallom, a végén csodálkoztam, hogy csak tizennégy másodpercet kaptam. Ezt követően picit visszavettem, nem akartam még egy defektet, hiszen az már biztosan az élmezőnytől való búcsút jelentette volna. Nehéz volt egyébként úgymond lassítani, más ritmust és sebességet kellett tartanom. Esapekka nagyon komolyan nyomta, jó volt vele küzdeni a hétvégén. Vasárnap reggel picit próbáltam bátrabb lenni, és szerencsére itt vagyok a legjobb háromban."

Tommi-val, a csapatfőnököddel beszéltetek arról, hogy próbálj meg előrébb kerülni vagy tartsd a pozíciódat. Mit tudhatunk meg a beszélgetésetekről?

Latvala: "Úgy fogalmaznék inkább, hogy egyszerűbb volt a helyzet, mint amit számolgattunk. Tommi arra kért, hogy vezessek gyorsabban vasárnap, azt kérte, hogy gyakoroljak nyomást Esapekkára."

Mikka, mennyire ért nagy öröm, amikor kiderült, hogy dobogón végeztetek?

Mikka Anttila (JML navigátora): "Bizonyára nagy megkönnyebbülés. Tavaly, amikor nyertük Ausztráliában, a szezon utolsó futamán, ha akkor valaki azt mondja nekem, hogy a következő dobogó Finnországban lesz, szerintem kinevettem volna. De most inkább sírhatnékom van. Ez a játék része, és ezzel kell szembenéznünk. Úgy tűnik, hogy a Citroen helyes döntést hozott azzal, amikor odavitték Janne-t és Esapekka-t, mert tavaly a Citroen kevesebb, mint 3 másodperccel gyorsabb volt, mint mi. Most olyan, mint 8 másodperc. Tehát 5 másodperccel gyorsabbak, mint tavaly."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33