l1
l2


 

Felfrissített motorral érkezik a Német Ralira a Citroen!

Augusztus 21.
Dobogós pozícióra pályázva érkezik Németországba a Citroen kettőse. Sebastien Ogier és Esapekka Lappi abban bíznak, hogy a különböző talajtípusokhoz való gyors alkalmazkodóképességüket ki tudják használni a bajnokság tizedik állomásán.

Miután megszerezte a dobogót az első világbajnoki versenyén - 2010-ben a C4-essel harmadik helyezettje volt az eseménynek -, egy évvel később megnyerte a versenyt a Citroen támogatásával, majd két másik győzelmet bezsebelve, Sebastien Ogier és Julien Ingrassia mindig nagyon jól teljesített Németországban. Közel fél év murvás küzdelmei után térhet vissza a rali krémje aszfaltra. Márciusban a korzikai futamon küzdhettek meg egymással a párosok e talajtípuson, ám a hétvégi német gyorsaságik aszfaltos mivoltuk ellenére teljesen másabb jellegű kihívásokat jelentenek, mint a szigeten lezajlott esemény. A múltban elért eredményeknek köszönhetően a Citroen pozitívan tekint a hétvégére, hiszen tizenegy abszolút győzelmet zsebelhettek be a németeknél. Többek között ezért sem meglepő, hogy a hatszoros világbajnok páros erre a rendezvényre határozott szándékkal és sikerre éhezve érkezik meg.

Esapekka Lappi és Janne Ferm, miután 2017-ben első német szereplésük keretében szakaszgyőzelemmel gazdagodtak, tavaly még jobban mentek, és újabb legjobb időket szereztek, melynek köszönhetően az eredményes harmadik helyen ünnepelhettek a célban. A finn duó számára jelenleg is a 2018-as német teljesítmény jelenti az egyetlen dobogós pozíciót aszfalton királykategóriában. Mégis, ez a kör az egyik kedvence a kettősnek, a tapadás és az útburkolat állandó változása miatt. Esapekka és Janne, a közelmúltbeli erős finnországi szereplésekből kiindulva, ahol a második helyen ünnepeltek, a hétvégén határozottan a következetességre fognak összpontosítani. Hetedik rajtpozíciójuk hátrányosnak bizonyulhat, különösen eső esetén.

A Citroen az esemény előtt négy napos tesztet iktatott be a szorított menetrendbe, ahol minden körülmény között rákészülhettek a srácok a különleges felszínnel rendelkező német utakra. Külön szerencséje volt a francia együttesnek, hiszen a felkészülési idő során az időjárás állandóan változott - a meleg, száraz napos idő mellett az eső sem kímélte a környéket, a Citroen-esek legnagyobb örömére. A mérnökök a motorfrissítéssel voltak elfoglalva az elmúlt hetekben, és az autó meg is kapta az új telepítést, így abszolút felkészülve állhatnak oda a csütörtöki rajtvonalhoz.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: "A finnországi második pozíciót követően a cél az, hogy fenntartsuk a lendületet ezen a meglehetősen különös aszfaltos eseményen. Arra törekszünk, hogy legalább egy további dobogót biztosítsunk, mely főként Sebastien számára lenne fontos, hogy továbbra is versenyben maradjon a bajnoki címért. A korzikai utolsó aszfalt futam óta megértettünk néhány dolgot az autóra vonatkozóan ezen a felületen, és hihetetlenül keményen dolgoztunk a problémák kijavításán. Ezért remélem, hogy ebben a fordulóban elkapjuk a ritmust, főleg mivel ez egy olyan esemény, amelyet nagyon jól ismerünk a múltból. Mindezek mellett pedig külön öröm számunkra, hogy autóink megkaphatták a motorfrissítést."

Sebastien Ogier: "Németországban nem lesz más a célunk, mint egy jó eredmény üldözése. A múltban voltak jó eredményeim itt, és remélem, ezt tovább tudom fokozni. A tesztelés során többféle időjárási körülményt kaptunk, és ez mindig pozitív. Az a tény, hogy a katonai bázist a megszokotthoz képest az ellenkező irányba fogjuk teljesíteni, izgalmassá teheti a küzdelmeket, főleg, ha az időjárás is kedvezőtlen oldalát mutatja majd. Szerintem a szezon egyik legtrükkösebb szakaszai közé tartozik, hiszen számtalan körülmény figyelembevétele mellett a gumiabroncsok is plusz törődést igényelnek."

Rajthoz állások száma: 10
Legjobb eredmény: 1. (2011, 2015 és 2016)

Esapekka Lappi: "A júniusi tesztem nagyon sikeres volt. A katonai bázison töltött fél nap mellett egy teljes napot szenteltem még külön a tesztelésre, ahol szinte a versenyre jellemző összes körülménnyel szembe találtuk magunkat, és jól éreztem magam a C3 WRC-ben. De mindig nehéz megállapítani, milyen szinten vagyok, hiszen a versenytársak is folyamatosan fejlődnek. Teljes mértékben készen állok a német szakaszokra. Egy ilyen trükkös futamon, ahol a jó sebesség mellett következetesnek is kell lenni, nem szabad hibát ejteni, hiszen számos pozíciót ronthat az összetettbeli eredményen."

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 3. (2018)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33