l1
l2


 

Vincze vezet az Ózd Ralin

Augusztus 24.
Változatlan célokkal és győzelmi reményekkel érkeznek a Korda Racing versenyzői az Országos Rali Bajnokság soron következő állomására, a Steelvent Ózd Rallyra.

A nyári szünetet követően augusztus utolsó teljes hétvégéjén a magyar bajnokság újból lendületbe jöhetett a 2019-es Steelvent Ózd Rally jóvoltából. A sorozat ötödik állomása számára valójában két város jelenti a központot, melyek közül Ózd juthatott szóhoz elsőként a szombati napon. A bemelegítést a péntek esti ózdi salakos prológ adta meg, mely nem feltétlen mutat teljes képet a hétvégéről, hiszen a körözés nem adja vissza közel sem az erdei utak között kanyargó aszfaltos élményét. A nézőknek kedves prológ leggyorsabb versenyzőjének az a Lovász Pál bizonyult, aki egy Hyundai i20 R5-össel vágott neki az izgalmasnak ígérkező kilométereknek. Mögötte a második helyen Velenczei Ádám, a harmadikon pedig Vincze Ferenc jelentkezett be, ám a vérbeli ralis küzdelmek mégis csak szombaton reggel kezdődhettek el.

Egészen pontosan kezdődhettek volna el, ugyanis rádiós problémák miatt a legelső királdi gyorsaságin mégsem mérhették össze képességüket a futamra benevezett párosok. Az etapként leteljesített tizenhat kilométeres rész után a Hangony-Domaháza jelentette az első éles métereket. A legjobb idő Velenczei Ádám számára jött össze, ám előnye tényleg csak hajszálnyi volt, hiszen Vincze Ferenc mindösszesen egy tizeddel érkezett később a célba. A rákövetkező Domaháza-Zabar közötti távon már fordult is a kocka – a Skoda gyorsabb volt Vincze irányításával, és egy másodperc nyolc tizedre fordította előnyét Velenczei Ádámmal szemben.

A három gyors után egy szervizes kitérő következett, majd ugyanezzel a felállással még két körben egy megszakítással dönthettek a napi időeredményekről az élmezőny főszereplői. Közülük is igazán konzisztens teljesítményt mutatott fel az a Vincze Ferenc, akinek nem titkolt célja a tavalyi elsőség megismétlése, és eddig határozott léptekkel halad annak megvalósítása felé. Kilenc szakaszt követően azonban a második helyre az a Hadik András kapaszkodott fel, aki a tavalyi rajtot követő kudarcokat feldolgozva vágott neki az ózdi kilométereknek Deák Attila társaságában. A miskolci versenyző akarva-akaratlanul is küzd az óvatossággal, hiszen az idei felvonást mindenképpen be szeretné fejezni, pozitívra fordítva e futamhoz kapcsolódó élményeit. A Ford Fiesta R5-össel egészen jól pályázik a második pozícióra – Vincze mögött tizennégy másodperccel toporog, ám a mögötte érkező Velenczei Ádám azért még okozhat meglepetéseket, hiszen a Citroen versenyzője hat másodperccel marad el a kék ováltól.

A mezőny legeredményesebb három versenyzője tehát javában küzdhet vasárnap a dobogó fokainak eldöntéséről, ám Bodolai László a negyedik helyen érkezve inkább a biztos pozíciómegtartását látja reálisnak. A harmadik helytől több mint húsz másodperccel van elmaradva, ám ötödikként Német László a Fabia R5-össel szinten a nyakán ugrál, ugyanis közöttük 2,6 másodpercnyi különbség született a kilencedik gyors végére. A hatodik idő Osváth Péteré, míg a hetedik Trencsényi Józsefé lett, akik mind a ketten a csehek Fabiájával vágtak neki a hétvégének.

Talán felmerülhet a kérdés, hogy eddig miért nem esett szó Turán Frigyesről… Nos, a Ford Fiesta R5-össel rajthoz álló versenyző számára idő előtt véget értek az ózdi küzdelmek, ugyanis az autó hátsó differenciálművének meghibásodása miatt, a harmadik gyors után a versenynap feladására kényszerültek.
A versenyzőkkel karöltve a szervizes srácok is költöznek a szombati menetet követően, ugyanis vasárnap már Salgótarján jelenti az esemény központját, ahol még hat gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük a párosoknak ahhoz, hogy a bajnokság ötödik állomását is teljesítettnek tekinthessék.

A 2019-es Ózd Steelvent Rally szombati versenynapjának eredménye:
1.Vincze Ferenc/Bacigal Igor - Skoda Fabia R5 33:59.7
2.Hadik András/Deák Attila - Ford Fiesta R5 +14.0
3.Velenczei Ádám/Zsiros Gábor - Citroen C3 R5 +20.3
4.Bodolai László/Szőke Tamás - Ford Fiesta R5 +42.8
5.Német László/Szabó István - Skoda Fabia R5 +45.4
6.Osváth Péter/Papp Tamás - Skoda Fabia R5 +1:16.1
7.Trencsényi József/Verba Gábor - Skoda Fabia R5 +1:20.5
8.Lovász Pál/Kürti Tamás - Hyundai I20 R5 +1:30.8
9.Dudás Gergő/Szabó Krisztián - Mitsubishi Lancer Evo IX +1:32.4
10.Matics Mihály/Németh Gergely - Mitsubishi Lancer Evo IX +1:36.4

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33