l1
l2


 

Ogier nem hibázhat Törökországban

Szeptember 9.
A múltbéli sikerekre építve érkezik Törökországba a Citroen Racing csapata. Sebastien Ogier és Esapekka Lappi kíváncsian várja a szezon egyik legdurvább eseményét, melynek keretében egy erős szereplésben bíznak, ahol tényleg bármi megtörténhet.

Több mint egy évtizeddel ezelőtti sikerre alapozva érkezik a világbajnokság immáron tizenegyedik állomásához a Citroen Racing. A csapat 2003-ban Carlos Sainz jóvoltából legyőzhetetlennek bizonyult a török terepen, majd a következő két évben Sebastien Loeb jóvoltából aratott a francia márka - egy több éves kihagyás után pedig még 2010 volt az a szezon, ahol a Citroen C4 WRC ragadta magához a stafétabotot.

Miután a tavalyi rendezvényen öt szakaszgyőzelmével bizonyította a márka gyors alkalmazkodóképességét, és rövid ideig megtartotta az általános vezetést, Sebastien Ogier és Julien Ingrassia ismét megmutatták képességüket, hogy páratlan módon tudnak ráhangolódni az új szakaszokra és hatékony ütemtervet képesek készíteni egy új eseményről. Ezért nem kétséges, hogy ismét az élmezőnybeli főszereplők között lesznek az idei török futamon, amely esemény számára másodszor lesz Marmaris a központ, Kemer (2003, 2004, 2005, 2006 és 2008) és Isztambul (2010) után. A hatszoros világbajnok páros, akik foggal és a körömmel harcolnak, hogy megvédjék a címüket, ezúttal kihasználhatják nagy tapasztalati tudásukat - ez gyakran kritikus az ilyen típusú eseményeknél, ahol nem pusztán a tiszta sebesség dönti el a dobogós helyek sorsát. A durva felületen a harmadik rajtpozíció egy fokkal kedvezőbb, mint a francia kettős előtt szereplő párosoké, így erre a minimális előnyre építve is bizakodóan tekint a hétvégére Ogier és Ingrassia.
Esapekka Lappi és Janne Ferm egyértelműen nagy előrelépést tett a C3 WRC-vel ezen a felületen történő kezelésénél, amelyet legutóbb Finnországban bizonyítottak, ahol a második helyen ünnepelhettek a kavicsos teljesítményük révén. Miután 2018-ban hosszú időn át az öt legjobb között mozgolódtak, a finnek szívesen mutatják be tehetségüket a kavicson is ebben az évben. Intelligens megközelítést fognak alkalmazni, mely során szeretnék megtalálni a megfelelő egyensúlyt az autó és a durva felület között. Kilencedik rajtpozíciójuk ezúttal komoly előnyt jelenthet, hiszen a C3 WRC-vel már egészen jól tisztított pályán száguldozhatnak át.

Annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabban felkészülhessen erre a rendkívül igényes eseményre, a Citroen Total World Rally Team Görögországban, az Akropolisz rali által használt gyorsasági szakaszokon készültek fel a bajnokság tizenegyedik állomására. A csapat technikusai négy napot szántak a beállítások pontosítására, különös tekintettel a C3 WRC csillapítórendszereire, miközben megpróbálták javítani annak képességét, hogy megbirkózzanak az egyenetlen felülettel.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: "A tavalyi esemény után mindenkit meglepett az autókkal szemben támasztott követelmények, ebben az évben tisztában vagyunk a török kihívással, és ennek megfelelően felkészültünk. Különösen hasznos volt számunkra a Görögországban letudott tesztelés, ahol a legigényesebb szakaszokon készültünk a hétvégére. A megbízhatóság kulcsfontosságú szerepet játszik a török gyorsokon, csakúgy, mint a képesség a bajok elkerülésére. Eltökélt szándékaink szerint visszatérünk a dobogóra és keményen harcolunk a bajnokságért."

Sebastien Ogier: "A tavalyi török futam vitathatatlanul a legnehezebb volt, amellyel valaha találkoztam karrierem során. Láthattuk, hogy itt a győzelem nem annak az ölébe hullik, aki a leggyorsabb, és a legtöbb szakaszt nyeri. Ebben az évben módosítanunk kell a megközelítést, főleg mivel a bajnokságban már nem engedhetjük meg maguknak a hibákat. A tesztelés jól ment olyan utakon, amelyek olyan nehézségeket jelentettek, amelyekkel hétvégén szembesülünk. Remélem, hogy a futamon is hasonlóan pozitív kilométereket tudhatunk majd le."

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 4. (2010)

Esapekka Lappi: "Ezen a versenyen nagyon sokat kell majd gondolkodnunk, és jól kell megítélnünk, mikor lehet tolni, és mikor jobb, ha inkább leveszem a lábamat a gázpedálról, és vigyázok az autóra. Ez nem feltétlenül a kedvenc ralim, de ha sikeresen kombináljuk a kitartást, a megbízhatóságot, az alacsony sebességet és a szerencsét, illetve a defektet is elkerüljük, akkor nem szabad messze maradnunk egy jó eredménytől."

Rajthoz állások száma: 1 (2018), idő előtt visszavonult

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33