l1
l2


 

Ogier élre állt Törökországban

Szeptember 14.
Sebastien Ogier két tizeddel ragadta magához a vezető pozíciót a Török Rally második versenynapját követően. A Citroen a kettős győzelemre továbbra is esélyes, ugyanis a dobogó középső fokán Esapekka Lappi toporog. A harmadik hely Andreas Mikkelsennek jutott, Ott Tanak azonban elektronikai gondok miatt a futam feladására kényszerült.

A pénteki, igazán kemény kihívásokkal tűzdelt kilométerek után szombaton hat gyorsasági szakasz keretében folytatódtak a világbajnokság török megmérettetésének küzdelmei. A sziklákkal tarkított kanyarok egy fokkal már uralhatóbbak voltak az első versenynap terepviszonyaihoz képest, ám ezen a napon is bőven akadtak olyan párosok, akiknek minden egyes méterrel meg kellett küzdeniük a túlélésért. Van, akiknek sikerült ügyesen átvészelni a szombatot, ám többen kiállásra kényszerültek legnagyobb bánatukra. E tábort gyarapítja a bajnoki cím egyik legnagyobb esélyese, Ott Tanak, aki már a szombati második szakaszon nem láthatta meg a célvonalat – sőt, a rajtot sem, ugyanis az azt megelőző közúti részen már sisakkal felvértezve készült a nagy pillanatra, a Yaris WRC azonban ezt máshogy gondolta. Az elektronikus vezérlőegység meghibásodása miatt azonnal biztonsági üzemmódba kapcsolt át az autó, és a páros egyszerűn tehetetlen volt a modern technikával szemben.

Thierry Neuville majdnem hasonlóan élte át a török futam szombati napját – a Hyundai Motorsport belga versenyzőjének csupán annyi szerencséje volt, hogy ugyan pár perces hátránnyal, de folytatni tudta a küzdelmeket, és a nyolcadik pozíciójával fenntartja esélyét az értékes bajnoki pontokra. A nap kezdéseként szedte be azonnal hátrányát Neuville – egy kanyarkombinációban a rossz, poros látási viszonyok miatt nem tudta jól meghatározni az irányt, végül pedig az út mellett kötött ki. A szabadulása több, mint négy percébe került, de versenyben van, és nyolcadikként várja a vasárnapra fennmaradó négy gyorsasági szakaszt.

Az izgalmak ezúttal a Citroen versenyzői számára vannak kitalálva, ugyanis a napot jól kezdő és egyenletesen teljesítő Esapekka Lappi a nap utolsó előtti részén egy hajtűkanyaros lefulladás miatt átadta vezető pozícióját csapattársának, Sebastien Ogier-nek. A Datca gyors második körében a két versenyző között közel öt másodperces különbség született az abszolút értékelésben, ám a tizenharmadik, tizenhárom kilométeres gyors Lappi számára kedvezően alakult – a finn versenyző nem igazán panaszkodhat a babonára, ugyanis szakaszgyőzelmével egészen közel, pontosan két tized másodpercre férkőzött bajnoki címre esélyes versenytársa mögé. Ogier számára a nap eleji 33 kilométeres táv adta meg az első motiváló löketet a szinte tökéletes gumiválasztásnak köszönhetően – a francia bajnoki címvédő a Michelin abroncsait nagyon jól állította össze, hiszen a két kemény és két közepes keverék egyszerűen bevehetetlen volt e hatalmas távon. A francia kiválóan kezelte gumiabroncsait a fennmaradó két reggeli szakaszon, majd megismételte szakaszgyőzelmét a hosszú gyorson, ezzel, és Lappi hibájával pedig már adott volt a lehetőség a vezető pozícióra.

"Volt egy kis kockázat, hiszen elég merész gumiválasztással vágtam neki a napnak, de bíztam benne, hogy működni fog." - kezdte beszámolóját Ogier. "Nehéz délután volt, és a záró kört már csúszós gumikkal fejeztem be. Ehhez az eredményhez nemcsak a mi kitartásunk, hanem a versenytársak eseményei is szükségesek voltak."

A harmadik helyen Andreas Mikkelsen mocorog, aki a Hyundai szeme fénye ezúttal, hiszen a konstruktőri táblához a norvég versenyző hozhatja egyelőre a legtöbb pontot. A dobogó legalsó fokáról előrelépési lehetősége inkább akkor lenne, ha hibázna valamelyik Citroen, ugyanis hátránya Lappi mögött több, mint egy perc. A negyedik idővel érkező Teemu Suninen és Ford Fiestája azonban még akár meg is lepheti Mikkelsent, ugyanis a különbség közöttük csupán 9,8 másodperc, ami e terepviszonyok között egyáltalán nem mondható megnyugtató előnynek. Dani Sordo nagy magányában az ötödik – előtte Suninen közel egy percre áll, mögötte hatodikként Jari-Matti Latvala pedig közel ötven másodperccel van elmaradva.

A WRC 2 kategóriájából Kajetan Kajetanowicz egészen határozott és páratlan eredménnyel zárta a török szombatot – a lengyel versenyző a Skoda Fabia R5-össel a legjobb tízbe verekedte be magát az abszolút értékelésben, és helyezése sincs nagyon veszélyeztetve egyelőre, ugyanis Gus Greensmith több mint 57 másodperccel lassabb mögötte.

A világbajnokság tizenegyedik állomásának zárónapjára négy gyorsasági szakasz maradt, melyek közül a legnagyobb küzdelem a Powerstage-n várható, amelyen a dobogós helyezések eldöntése mellett a plusz pontokért is kemény küzdelmek fognak zajlani várhatóan a királykategória versenyben maradt párosai között.

A 2019-es Rally Turkey szombati eredménye:
1. Ogier S./Ingrassia J. - Citroen C3 WRC 3:20:12.0           
2. Lappi Esapekka/Ferm Janne - Citroen C3 WRC +00:00.2
3. Mikkelsen A./Jæger Anders - Hyundai i20 Coupe WRC +01:17.1
4. Suninen Teemu/Lehtinen Jarmo - Ford Fiesta WRC +01:26.9
5. Sordo Dani/Del Barrio C. - Hyundai i20 Coupe WRC     +02:24.7
6. Latvala J./Anttila Miikka - Toyota Yaris WRC +03:14.4
7. Meeke Kris/Marshall S. - Toyota Yaris WRC +03:29.5
8. Neuville T./Gilsoul Nicolas - Hyundai i20 Coupe WRC +04:38.2
9. Tidemand Pontus/Floene Ola - Ford Fiesta WRC +06:55.8
10. Kajetanowicz K./Szczepaniak M. - Skoda Fabia R5 +12:52.5

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33