l1
l2


 

Látványos újításokat tesztelt a Citroen a Spanyol Rali előtt

Október 17.
Az új generációs WRC-k megjelenése óta az egyik leglátványosabb fejlesztéssel rukkolt elő a Citroen Racing – az autó igazán impozáns aerodinamikai elemekkel gazdagodott, melyet a jövő hétvégi spanyol megmérettetés során versenykörülmények között is megmutathatnak a franciák.


Fotó: Autosport.com/Hugo Blancher

A Citroen Racing a napokban tesztelte C3 WRC-jét a Spanyolországban megrendezésre kerülő jövő heti Salou központú futam előtt, amely döntő esemény lehet Sebastien Ogier számára, hogy megszerezze vagy éppen fenntartsa igényét a hetedik bajnoki címre, illetve a Citroen elsőségére, melyet utoljára 2012-ben ünnepelhettek meg a franciák.

Ogier jelen pillanatban huszonnyolc pontos hátránnyal áll a listavezető Ott Tanak mögött. A francia Catalunyában egyértelműen a maximális harminc pontot szeretne zsebre vágni, ám idén aszfalton nem úgy mentek a dolgok ahogy a pilóta és a csapat várta, márpedig Spanyolországban két aszfaltos versenynap szerepel a programban. A legutóbbi német állomáson például az abszolút értékelés hetedik pozícióját csípte el, nem csoda, hogy Ogier egyáltalán nem volt megelégedve a C3-as kezelhetőségével aszfalton - szerinte abszolút vezethetetlen volt az autó. A versenytársak azonban jól állnak - az említett német állomáson Ott Tanak győzelembe hajszolta a Toyotát, míg Thierry Neuville a korzikai aszfalton végzett az élen a Hyundai-jal.

A spanyol rali tesztjére viszont a C3 WRC radikálisan új aerodinamikai csomaggal jelent meg. Az újításra természetesen a vetélytársak is felfigyeltek, az egyik rivális csapat meg nem nevezett forrása pedig azt mondta, hogy érdeklődéssel fogják figyelni, a Citroen Spanyolországba való érkezését. A dolog további érdekessége, hogy az első szezonban a C3 volt a legerősebb az aszfalton, Kris Meeke közel állt ahhoz, hogy 2017-ben megnyerje a korzikai kiruccanást. Ezt követően azonban az alváz fejlesztése több alulkormányozottságot hozott a kocsinak, és az utóbbi hónapok, hetek során a mérnökök ezen probléma kiküszöbölésére próbáltak megoldást találni. A Citroen az új elemekkel összesen négy napig tesztelt, ebből hármat aszfalton, kettő nap pedig Ogier számára jutott ki. Esapekka Lappi az első napot teljesítette, Eric Camilli tesztpilótával pedig az autó murván való viselkedését elemezték ki.


"Minden fejlesztést kielemezve és jól kombinálva az újításokat úgy tűnik, megoldottuk az alulkormányozottság kérdését, amely a legfontosabb kérdés volt számunkra az utóbbi időben. Versenyzőin visszajelzések alapján egyértelműen javítottuk az autó egyensúlyát. A teszt jól sikerült, de tudjuk, hogy semmi nem helyettesíti magát a versenyt. Azt még nem tudjuk, hogy elegendő lesz-e vagy sem a teljesítmény szempontjából. A rajtig folyamatosan dolgozunk, hogy a lehető legnagyobb mértékben versenyképesek lehessenek a srácok." - mondta el a csapat technikai igazgatója, Olivier Maroselli.

A Citroen tavaly megnyerte a spanyol versenyt Sebastien Loeb jóvoltából, de a győzelem egyik fő tényezője a francia versenyző vasárnap reggeli kiváló gumi választása volt, amely komoly előnyt adott neki. Az idei felvonás keretében azonban bíznak abban, hogy a fejlesztések kedvező hatással lesznek az eredményekre és Sebastien Ogier életben tarthatja esélyét a bajnoki címre.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33