l1
l2


 

Neuville átvette a vezetést Spanyolországban

Október 26.
A Hyundai belga versenyzője, Thierry Neuville letaszította az élről kilencszeres világbajnok csapattársát, Sebastien Loeb a negyedik helyre csúszott vissza, a második helyről Dani Sordo, a harmadikról Ott Tanak várhatja a befejező napot.

A pénteki murvás pályák után, szombaton aszfaltos gyorsasági szakaszokon folytatódott az idei Katalán Rally, a spanyol VB futam középső napján hét gyorsasági került a programba.

Annak ellenére, hogy az aszfalttal gyakorlatilag egy új verseny vette kezdetét, a dologok nem változtak meg radikálisan szombatra se. A Hyundai ugyanis azok után, hogy pénteken dominált és a csapat versenyzői az első nap végére kisajátították a dobogó mindhárom fokát, szombaton sem esett vissza. Azonban így is átalakult a dobogós helyezettek sorrendje a második nap végére.

A napot Thierry Neuville kezdte a legjobban és két gyors szakaszgyőzelmének köszönhetően átvette a vezetést Sebastien Loeb-től amit a nap végéig nem is engedett már ki a kezei közül. Neuville viszonylag kényelmes előnyt autózott össze az élen, az utolsó napnak bő húszmásodperces előnnyel vághat neki.

"Teljes mértékben motiváltan és magabiztosan vágtunk neki a mai aszfaltos szakaszoknak." - mondta boldogan Neuville a szombat este. Tökéletesen rajtoltunk, sikerült két abszolút időt autóznunk majd a folytatásban szakaszról-szakaszra tudtuk növelni előnyünket. Egy kicsit már a biztonságra is figyeltünk, igyekeztünk nem levágni a kanyarokat és elkerülni a defektet. Összességében ott vagyunk ahol szerettünk volna és ahol lennünk kell, egyelőre még semmi sem dőlt el, úgyhogy folytatjuk a harcot és holnap szeretnénk győzelmet ünnepelni és a csapatot is minél több ponthoz hozzásegíteni."

A második helyre Dani Sordo kapaszkodott vissza, aki nem dőlhet még hátra, mivel a világbajnoki címre törő Ott Tanak megérkezett a nyakára, hátránya alig több mint három másodperc. Bár a Toyota észt versenyzőjének semmi oka a dobogós helyekért harcolnia, ennek ellenére Tanak a szombati hét gyorsaságiból négyet is megnyert, a nap záró szakaszon pedig megelőzte Sebastien Loeb-öt és felkapaszkodott a dobogóra.

Bár Loeb elmondása szerint az autó rendben volt szombaton is, de valahogy az idők mégsem akartak jönni. Ehhez társult még a nap végén egy lefulladás, így hat tizedmásodperccel került Ott Tanak mögé.

A Toyota számára rossz hír, hogy szombaton elvesztették Kris Meeke-t, aki a napi második szakaszon támasztotta a partoldalnak a Yaris WRC-t, majd nem sokkal később Takamoto Katsuta is korai búcsúra kényszerült. Tanak mellett így már csak Latvala maradt talpon, a finn pilóta légüres térben érkezik az abszolút ötödik helyen. Latvala mögött továbbra is a M-Sport Fiestái következnek, Elfyn Evans a hatodik, Teemu Suninen a hetedik helyen zárta a napot. A pénteken tetemes hátrányba került Sebastien Ogier kihozta a szombati napból, amit ki lehetett és felkapaszkodott az abszolút nyolcadik helyre.

Ogier mögött két másik Citroen következik, ezek azonban már az R5-ös modellek. Az abszolút kilencedik helyen Eric Camilli, tizedikként Mads Östberg érkezett a nap végi célba, míg a kategória harmadik helyét az aszfaltos pályákon szárnyra kapó Jan Kopecky szerezte meg.

A RACCRally Catalunya állása a 2. nap végén:
1. T. Neuville/N. Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC 2:25:15.8
2. D. Sordo/C. del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC +21.5
3. O. Tanak/M. Jarveoja, Toyota Yaris WRC +24.6
4. S. Loeb/D. Elena, Hyundai i20 Coupe WRC +25.2
5. J.M Latvala M. Anttila, Toyota Yaris WRC +46.8
6. E. Evans/S. Martin, Ford Fiesta WRC +1:09.2
7. T. Suninen/J. Lehtinen, Ford Fiesta WRC +1:24.5
8. S. Ogier/J. Ingrassia, Citroen C3 WRC +4:09.9
9. E. Camilli/F. Buresi, Citroen C3 R5 +6:38.2
10. M. Ostberg/T. Eriksen, Citroen C3 R5 +3:07.8...

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33