l1
l2


 

Hadik: A zempléni sár fogságában

December 7.
Nem sikerült teljesítenie célkitűzéseit Hadik Andrásnak az évad utolsó állomásán. A legújabb fejlesztésű Ford Fiesta R5-össel először bizonyíthatott versenykörülmények között, ám a 2019-es Rally Hungary hetedik szakaszán elszenvedett eseményt követően már csak a pálya széléről szemlélhette az Európa Bajnokság történéseit Deák Attila társaságában.

Az októberi Mecsek Rally szakaszain mutatott erős teljesítményt és győzelmet követően Hadik András újabb fejezetet nyithatott versenyzői karrierjében. A miskolci versenyző a már jól ismert Fiestáját lecserélte egy hasonló márkájú, ám a legfrissebb fejlesztésű kék oválra. A Ford Fiesta R5 MKII-est első ízben hivatalosan a 2019-es Rally Hungary tesztnapján láthattuk, mellyel - az utolsó simításokat követően - a késő délutáni órákban érkezett meg András a bükkszentlászlói rajtvonalhoz. A felkészülési céllal, a szervezők által hivatalosan lezárt szakasz ugyan már a vérében van, de mivel új autóról van szó, ezért egyértelműen nem szerette volna kihagyni a lehetőséget az ismerkedésre közel versenykörülmények között. A bemelegítő kilométerek pozitívak voltak, így a miskolci versenyző bizakodva várta a november második hétvégéjére időzített Országos és Európa Bajnokság szezonzáró állomását, melynek Nyíregyháza és a zempléni utak adtak otthont.

A bajnoki cím sorsa ugyan már eldőlt az októberi pécsi szakaszok alkalmával, a Hadik Rallye Team a hangsúlyt így a külföldi párosokkal szembeni erős helytállásra helyezte. Az esemény első megmozdulására pénteken került sor – egy esős körülményeket jelentő kvalifikáció során dönthették el az élmezőnybeli párosok, hogy mely pozícióból rajtoljanak el a szombati gyorsasági szakaszokon. András a nyolcadik hely mellett döntött, ám a kiválasztott pozícióból történt kezdés előtt pénteken este még egy Rabócsiring várta a résztvevőket egy két és fél kilométeres versenytávra. Az igazi ralis hangulatot jelentő körözés alkalmával azonban már nagy volt a tét, hiszen a máriapócsi épített pályán elért időeredményt a párosok tovább vitték magukkal a szombat reggeli első éles bevetésre.

A teljes mértékben őszies hangulatot varázsoló zempléni tájakon Hadik András és navigátora, Deák Attila lendületesen szelte a kanyarokat. A szombat délelőtti első három gyorsasági szakaszt követően, mely több mint ötven versenykilométert jelentett, az új fejlesztéssel az abszolút értékelés nyolcadik idejével érhették be. Ugyan ez pont nem az a pozíció, amellyel elégedett lenne a páros, de mivel az ismerkedés még javában zajlik a kék ovállal, így inkább egy óvatosabb, ám biztonságosabb tempót próbált diktálni András a kifejezetten csúszós, vizes, közel murvás körülményeket produkáló kanyarvételek során. A szombati gyorsok teljesítésével egyre magabiztosabbá vált a páros, és a második kör első részén, Újhuta-Nyíri között már egy negyedik időt is elcsíptek, mellyel három pozíciót javítottak az abszolút értékelésben. Az ötödik időeredmény nem rossz ugyan, de a „lehetne jobb is” gondolat természetesen nem hagyta nyugodni Andrást. A nap záró gyorsaságiján azonban egy nyújtott balos kanyart követően a páros az út mellett a sárban találta magát, és legnagyobb elkeseredettségükre kénytelenek voltak feladni a küzdelmeket az Európa Bajnokság résztvevőivel szemben.

A hétvégét átértékelve egyértelműen nem egy kieséssel szerette volna befejezni a 2019-es évadot a Hadik Rallye Team párosa. Azonban minden rosszban van valami jó - az autó a megtett kilométerek alatt végig pozitív benyomást keltett Andrásban, így a motiváció megvan a jövőre, és az MKII-es Fiesta is...

Hadik András: "Ugyan a bajnoki cím sorsa már eldőlt, mindezek ellenére bizakodva tekintettem a szezonzáró nyíregyházi megmérettetésre. Számomra különösen érdekesnek ígérkezett a novemberi hétvége, hiszen először ültem be a legújabb generációs Fiesta R5-ösbe versenykörülmények között. A rajt előtti teszten ugyan már próbálgattam az autót, de azért az mégsem ugyanaz, mint amikor az adrenalin a rajt pillanatában felszabadul.

A szombati kilométerek során jól vettük az akadályokat az esős körülmények között, és az időeredmények is kedvezően alakultak ahhoz képest, hogy még csak próbálgatjuk, finomítgatjuk a Fiesta beállításait. Az elődjéhez képest nem tűnik elsőre nagy váltásnak, hiszen lényegében maradtunk a modellnél, de egy versenynap után már biztosan mondhatom, hogy érezhetően erősebb, kezelhetőbb az autó.

Sajnos szombaton este a záró mádi részen egy nyújtott balos kanyarban lecsúsztunk az útról, mely számunkra a hétvége végét jelentette. Az autón szinte egy karcolás sem esett, a saras részről azonban nem tudtunk visszajönni a pályára, így végül idő előtt fel kellett adnunk a bajnokság szezonzáró futamát. Belátom, nem sikerült jól a bemutatkozás az MKII-essel, a jövővel kapcsolatosan azonban optimista vagyok, és remélem, ki tudom hozni magamból és az autóból is a legjobbat 2020-ban. Az idei év értékelésében a második helyen végeztünk, mely annak fényében nem rossz eredmény, hogy milyen izgalmakat, történéseket éltünk át az elmúlt tizenkét hónapban, és nem titkolom, hogy szeretnék jövőre legalább egy ilyen erős pozíciót megcsípni a Ford legújabb generációs R5-ös fejlesztésével." 

A Hadik Rallye Team partnerei: Kazy-Ker, Hídépítő Zrt., Zomko Kft., MUT-hungária Kft., M-Start-Sped Kft., KLA trans, Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., Saubermacher-Magyarország Kft., Karlwood Kft., Miga-Metall Kft., Micromax Kft., Triut Kft., Festék 96 Kft., Frekvencia Bt., Kutiker Produkt Kft., Euro Profil Kft., Gőz 2 Kft., Heldig Tax Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Innova Service Kft., Ferrion Kft., Euro Cargo Express Kft., Ko-va Kft., K-kontúr Kft., Zso-sze Kft., Sándor Attiláné e.v., Qualitool Kft., Xerotrans Kft., Komáromi Trans Kft., Kalmár Plusz Kft., Körös Print-Pack Kft.

Hadik Rallye Team

 

 

 

 

 

 

 

 

33