![]() |
|
Február 6. Az új generációs versenyautók korában nemcsak a friss fejlesztések nyújtotta versenyzési élménnyel gazdagodnak a versenyzőpárosok, csapatok illetve a pálya széli érdeklődők, hanem komoly tétre menő küzdelmek szemtanúi lehetünk versenyről versenyre egészen az utolsó méterekig. A Rally VB szervezői az idei bajnokságot az előzetes tervek szerint megspékelték volna egy tizennegyedik állomással, azonban biztonsági okok miatt kénytelenek voltak maradni a tizenhármas számnál. Mindezek ellenére parázs csata ígérkezik az elkövetkezendő tizenkét hónapban, melyre egészen jó felkészítést adott a januári szezonnyitó Rallye Monte-Carlo, ahol három duó is esélyekkel pályázott a dobogó legfelső fokára. A futamokról, a tervekről és a nyílt titkokról maga Oliver osztotta meg nézeteit. A klasszikus események, mint Kenya és Új-Zéland visszatérnek a világbajnokság naptárába, valamint egy új futam is bemutatkozik Japán közreműködésével. Miért döntöttek három Európán kívül esemény mellett? Ciesla: "A Rally VB tovább kíván globalizálódni azzal, hogy több rendezvényt von be a hatáskörébe Európán kívül. Ez az első alkalom, hogy a sorozat 48 éves története során hat kontinensre fog ellátogatni - Európát, Észak-Amerikát, Dél-Amerikát, Ázsiát, Afrikát és Ausztráliát. Japán 10 év után tér vissza menetrendünkbe, mint ázsiai helyszín, és a kenyai Safari Rally visszatérése is öröm számunkra, hiszen a motorsport egyik legendás versenye, amely közel két évtizede nem látta vendégül a rali krémjét." Az új-zélandi futamot számos pozitív visszajelzés erősíti? Ciesla: "Igen. Új-Zélandot természetesen nem kell bemutatnom. Hosszú és sikeres WRC-történelemmel rendelkezik, és az Auckland közelében fekvő lendületes, sima gyorsasági szakaszai az év egyik legfontosabb pontja lehet." Több versenyző váltott csapatot a 2020-as szezonra. Mit jelenthet ez a bajnokság számára? Ciesla: "Ez volt az egyik legmozgalmasabb év vége. Az egyik nagy meglepetés természetesen Ott Tanak volt, aki a Hyundai versenyzője lett, míg a másik Sebastien Ogier, aki a Toyota igazoltjaként folytatja. A többi lépést nézve, például Elfyn Evans a Toyotához, és Esapekka Lappi az M-Sport Fordhoz való csatlakozása színt vihet a versenyekbe, melyek kiszámíthatatlanságot és izgalmat hozhatnak a következő hónapokban." Miért léphetnek be a gyártók egy második csapattal? Ciesla: "A gyártók egy különálló csapattal léphetnek be a bajnokságba, amely külön azonosítóval rendelkezik. Lehetőség van számukra egy negyedik autó rajthoz állításához, más név alatt, hogy pontokat szerezzenek a gyártók bajnokságában. Taktikai szempontból a gyártók ezt a kiegészítő csapatot alkalmazhatják, hogy megfosztják riválisaikat a létfontosságú pontoktól. Ez egyébként lehetőséget ad még több WRC versenybe lépéséhez." Milyen változtatásokat hajtottak végre a támogató bajnokságokban? Ciesla: "A WRC 2 az elsődleges támogatási kategória és a fő forrása azoknak a versenyzőknek, akik a királykategóriás szerepléseket célozzák meg. Ez a kategória a gyártó által támogatott és az FIA által jóváhagyott csapatok számára készült, és az R5-ös autókra összpontosít. Az újonnan bemutatott WRC 3 kategória azonos, azzal a kivétellel, hogy csak privát versenyzők számára lett kitalálva. És természetesen van még egy Junior WRC-nk, amely a jövő csillagait fedezi fel – ez továbbra is a belépő szintű sorozat marad. Az idei támogatási bajnokságokról egytől egyig több médiamegjelenést tervezünk, hogy tovább mozdítsuk elő a VB futamok egyedi jellegét." A médiakörnyezet nagy változásainak idején továbbra is erős az érdeklődés a WRC iránt? Ciesla: "Igen. A Rally VB TV közönsége továbbra is erős és 2019-ben ismét több mint 800 millióra tehető. Izgalmas közvetítő partnerekkel léptünk együttműködésbe a 2020-as szezonra. Nagy-Britanniában új, többéves megállapodást kötöttünk az ITV4-essel, a YLE finn hálózat 2022-ig meghosszabbította szerződését, és a spanyolországi TVE-vel is tovább folytatódik együttműködésünk. A franciaországi Canal +, valamint a DAZN szintén megmaradt partnerként Németországban, Ausztriában, Svájcban, Spanyolországban és Olaszországban." Nagy változások történtek a VB digitális megjelenésében? Ciesla: "A bajnokság egy teljesen új weboldallal rendelkezik a wrc.com webhelyen. Ez egyben jelzése is annak, hogy egy nagy bajnokság részesei vagyunk. Színben is változtunk - a narancs lett a Rally VB új színsémája. Már a Rallye Monte-Carlo idejére elindított felület is a rajongók számára tartalmazta az összes alapvető elemet, például az élő időzítést, a videókat, a híreket, az élő szöveges frissítéseket és a WRC hivatalos boltját. Tavaly 2,3 milliárd megjelenítést regisztráltunk a WRC hivatalos közösségi média csatornáin, és biztos vagyok benne, hogy ez a szám tovább növekszik. 2019-ben a WRC gyártóit például 40 százalékkal gyakrabban említették az interneten, mint az előző évben." A WRC + továbbra is a WRC digitális ajánlatának kulcsfontosságú része? Ciesla: "Igen, a WRC + All Live egyre erősebb. Az All Live platformot a fejlesztők szintén frissítették új elrendezéssel és kialakítással, annak érdekében, hogy megjelenése megegyezzen a weboldallal. Az All Live tovább folytatja a sugárzást minden futamról, valamint a szervizpark kulcsfontosságú interjúit, szolgáltatásait és szakértői elemzését is tartalmazza. A rajongók ismét több mint 25 órányi élő közvetítést élvezhetnek minden fordulóból, vagy igény szerint később is visszanézhetik azt, amikor és hol csak akarják." A jövőbe tekintve milyen változásokat terveznek? Ciesla: "A Pirelli visszatér a bajnoksághoz, mint a gyári csapatok exkluzív gumiabroncs beszállítója 2021 és 2024 között. A Pirelli 2010 óta nem szállított abroncsokat a legjobbaknak, tehát ez nagy motiváció számukra. Folytatódik a munka az FIA-val, a gyártókkal annak érdekében, hogy a környezetbarát hibrid autók 2022-es bevezetése megtörténhessen." Lara |
33 |